۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد ۶۵۵ فرصت شغلی/ میزان مشارکت‌های مردمی ۱۱درصد افزایش یافت
کد خبر: ۲۷۲۷۲۴ نویسنده: غفار رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین:

ایجاد ۶۵۵ فرصت شغلی/ میزان مشارکت‌های مردمی ۱۱درصد افزایش یافت

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین با اشاره به ایجاد ۶۵۵ فرصت شغلی در سال جاری گفت: میزان جذب و مشارکت‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

ایجاد ۶۵۵ فرصت شغلی/ میزان مشارکت‌های مردمی ۱۱درصد افزایش یافت
غفار رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اشتغال و توانمندسازي جامعه هدف با توجه به علاقه‌مندي و تخصص معلولان و نيازمندان يكي از اهداف و رسالت‌هاي جدي سازمان بهزيستي است.

اعطای 417 وام به ارزش 75 میلیارد ریال به مددجویان در سال جاری
وی افزود: ايجاد فرصت‌هاي شغلي با استفاده از امكانات و منابع در اختيار مي‌تواند راه‌گشاي بسياري از مشكلات جامعه هدف باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات و مراکز غیردولتی و اشتغال بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بهزیستی استان قزوین در سال 96 ایجاد 572 فرصت شغلی را متعهد شده بود؛ که خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته مجموع اشتغال ایجاد شده بیش از این است.

وی با اشاره به ایجاد 655 فرصت شغلی در سال جاری تصریح کرد: امسال 417 فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان بهزیستی پرداخت شد که میزان تسهیلات تخصیصی استان از ابتدای سال جاری تاکنون 75 میلیارد ریال بوده است.

رمضانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رشد میزان مشارکت‌های مردمی استان عنوان کرد: میزان جذب و مشارکت‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار استان در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال و تحصیل و معیشت خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و به منظور کمک به افراد نیازمند؛ مردم خیر و نوع دوست قزوین می‌توانند هدایای خود را به شماره حساب 250492134532281 نزد بانک توسعه تعاون و یا کارت مجازی حساب مشارکت‌های مردمی ‌بهزیستی استان 5029081015702620 و یا از طریق سامانه دریافت کمکهای مردمی (پرداخت با موبایل )# 1400009*4*733*واریز نمایند.

7 هزار مددجوی بهزیستی در قزوین مستمری دریافت می‌کنند
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین با اشاره به پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی عنوان کرد: میزان عیدی برابر با مبلغ یک ماه مستمری مددجویان است؛ که همزمان با مستمری اسفند ماه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار مددجوی بهزیستی در استان قزوین مستمری می‌گیرند؛ گفت: در حوزه توانبخشی 4977 مددجو و در حوزه اجتماعی 2310 نفر مستمری دریافت می‌کنند؛ که امسال بدون درنظر گرفتن افزایش مستمری‌ها در قالب یارانه، معادل 4 میلیارد و 260 میلیون ریال مستمری به مددجویان پرداخت شده است.

رمضانی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه موبایل پیمنت، انعقاد تفاهم نامه در خصوص جانمایی صندوق‌های مشارکت‌ها، جذب خیر از استان دیگر برای تامین جهیزیه، پیگیری طرح داوطلبین و استفاده از حضور ارزشمند پزشکان در حوزه‌های تخصصی مختلف از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت‌های مردمی است.

وی در پایان تصریح کرد: 305 مرکز غیردولتی در استان که مجوز از سازمان بهزیستی گرفتند در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت دارند و 1700 نفر در اینگونه مراکز مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان