۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۲۷۲۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین تجلیل شدند

همزمان با بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور مسئولان استانی، فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین تجلیل شدند.

فعالان فرهنگی کانون‌های  مساجد استان قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین و همچنین جمعی دیگر از مسئولان، مدیران و فعالان فرهنگی کانون مساجد در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین در این مراسم با اشاره به دو واژه فرهنگ دولتی و دولت فرهنگی اظهار کرد: دولت‌ها هر اندازه که آراسته و مزین به فرهنگ باشند، مطلوب‌تر بوده و به مقصود نزدیک می‌شوند و این امر تعالی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

بیش از نیمی از کانون‌های مساجد استان در روستاها هستند
وی افزود: در مقابل با بحث فرهنگ دولتی مواجهیم به عبارتی نهادهای فرهنگی منبعث و برآمده از قانون و همچنین دستورالعمل فرهنگی زیادی در کشور وجود دارد؛ اما این سوال مطرح می‌شود که آیا این نهادها و دستورالعمل‌ها ما را به مقصود فرهنگی که همان تعالی فرهنگی جامعه است؛ نائل می‌کند.

مدیرکل ارشاد استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته برای ایام دهه کرامت حدود 24 هزار برنامه تدارک دیده شده بود؛ حال خروجی این برنامه‌ها چه بوده است، به گمانم اگر این برنامه‌ها برآمده و متناسب با نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه بوده و به صورت مردمی اداره شده باشد؛ قطعا باید خروجی و میوه محسوس‌تری را داشته باشد.

وی عنوان کرد: شاهد هستیم که سال به سال توجهات دولتی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کم می‌شود؛ بنابراین اگر به جامع برنامه‌های فرهنگی شکل تشریفات اداری بپوشانیم، به مرور زمان محکوم به تعطیلی می‌شویم.

اسکندری‌نژاد بیان کرد: باید به سمت الگوی عمل از جنس ایثارگری‌های فرهنگی که فعالان فرهنگی این عرصه در قالب کانون‌های مساجد انجام می‌دهند، پیش رویم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب فعالیت‌هایی از جنس مساجد بسیار موثر و تعیین کننده بود به طوریکه نهضت انقلاب اسلامی هم از داخل آن شکل گرفت.

مدیرکل ارشاد استان قزوین تاکید کرد: امروزه فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد خالصانه، ایثارگرانه و بدون هیچ چشم داشتی پیرامون موضوعات مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: از نزدیک به 340 کانونی که در سطح استان وجود دارند، بیش از نیمي در روستاها دایر هستند و در شرایطی که برنامه خاصی از سوی انجمن‌های هنری به ویژه در روستاها اجرا نمی‌شود؛ تنها همراهان در عرصه فرهنگی به ویژه در روستاها همین کانون‌های مساجد هستند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با هم‌فکری و هم‌افزایی فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد بتوانیم برنامه‌های فرهنگی خوبی را در جامعه اجرا کنیم.


انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان