۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین علی‌رغم کمبود اعتبارات هیچگاه برنامه‌های مساجد تعطیل نشده است
کد خبر: ۲۷۲۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون‌های مساجد استان قزوین:

علی‌رغم کمبود اعتبارات هیچگاه برنامه‌های مساجد تعطیل نشده است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: کانون‌های مساجد از شبکه‌های گسترده فرهنگی است و با حمایت همه جانبه هیئت امنا و متولیان مساجد، علی‌رغم کمبود اعتبارات هیچگاه برنامه‌های مساجد تعطیل نشده است.

 علی‌رغم کمبود اعتبارات هیچگاه برنامه‌های مساجد تعطیل نشده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی رمضانی در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: تشکیل کتابخانه، برگزاری کلاس‌های فرهنگي، هنری و آموزشی، تاسیس خانه‌هاي نور از جمله ماموریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی افزود: اکنون ۲۵ سال از فعالیت کانون‌های مساجد می‌گذرد و سه اصل مهم در برنامه‌های این نهاد حاکم است که شامل مسجد محوری، تربیت محوری در مجموعه مساجد و جوان گرایی در جهت ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری جوانان در مساجد است.

عامل موفقیت کانون‌های مساجد داشتن پشتوانه مردمی است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: پس از ربع قرن تلاش جوانان انقلابی و دغدغه مند با بهره‌گیری از تجربه علما، ائمه جماعات و پیشکسوتان حوزه مسجد، نهال نوپای کانون‌های مساجد به درخت تنومندی تبديل شده و ریشه‌های آن در شهرها و روستاها گسترش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی هنري مساجد به یک شبکه گسترده فرهنگی و هنری تبدیل شده که گستره آن در اغلب روستاهای دارای ظرفیت تاسیس کانون مساجد پیش رفته و ثمره آن کام مردم را شیرین کرده است.

رمضانی عامل موفقیت کانون‌های مساجد را داشتن پشتوانه مردمی ذکر کرد و گفت: خدا را شاکریم که عمر ما را در راستای تقویت مبانی دینی و خدمت به مسجد قرار داده است.

وی عنوان کرد: هرچند فعالان فرهنگی این عرصه از کمبود اعتبارات گله‌مند هستند اما کانون‌های مساجد مجموعه‌ای غنی و دارای نیروی مردمی و جوان است که در اقصی نقاط این استان مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 187 کانون روستایی در قزوین
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: بسیاری از روستاها از نعمت برنامه‌های فرهنگی کمتر برخوردار هستند؛ اما به همت تلاشگران این عرصه هم‌اکنون در بسیاری از روستاها، کانون‌های مساجد برای بهره‌مندی روستاییان تاسیس شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 343 کانون مساجد در استان فعالیت دارند که از این تعداد 187 کانون روستایی است به عبارتی بیشترین همت و عزم ما در تاسیس کانون برای روستاها بوده است.

این مسئول در پایان عنوان کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد از شبکه‌های فرهنگی گسترده است و به حمایت همه جانبه هیئت امنا و متولیان مساجد، علی‌رغم کمبود اعتبارات هیچگاه برنامه‌های مساجد تعطیل نشده است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد تقدیر شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان