۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۷ هزارنفر نیروی کارگری تعدیل شده‌اند/ افزایش ۳۰ درصدی اقدام به خودکشی در قزوین
کد خبر: ۲۷۲۶۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

۷ هزارنفر نیروی کارگری تعدیل شده‌اند/ افزایش ۳۰ درصدی اقدام به خودکشی در قزوین

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: آمار اشتغال در سال جاری تاکنون ۱۹ هزارنفر بود و تعدیل کارگری هم ۷ هزار نفر به علت شرایط کارخانه‌ها داشته ایم، وضعیت اقتصادی کشور هنوز تحت تاثیر تحریم‌ها هستیم به دلیل بدعهدی گشایش‌های مدنظر انجام نگرفته است.

۷ هزارنفر نیروی کارگری تعدیل شده‌اند/ افزایش ۳۰ درصدی اقدام به خودکشی در قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ علیرضا آشناگر، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری اظهار کرد: تامین امنیت و آرامش و دوری از التهابات سیاسی از وظایف اصلی ما در استان قزوین است و طی ماه‌های گذشته با حضور تیم‌های امنیتی و انتظامی این موضوع به خوبی محقق شده است.

وی افزود: طی 11 ماهه سال جاری شاهد کاهش 7 درصدی در حوزه سرقت‌ها، کاهش 30 درصدی در تصادفات، افزایش30 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر، افزایش 28 درصدی مشروبات الکی داخلی و 8 درصد خارجی، همچنین کاهش تجمعات غیرقانونی و جرائم خشن را شاهد بودیم.

این مسئول اذعان کرد: در حوزه اقدام به خودکشی شاهد افزایش 30درصدی در استان بودیم که ما به دنبال برنامه ریزی و تشکیل کارگاه‌هایی برای رفع این معضل هستیم که اکثر آنها به آسیب‌های اجتماعی برمی‌گردد.

وی درباره اعتراضات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر بیان کرد: اعتراضات در چارچوب قانون با طی مباحث قانونی حق شهروندان است؛ البته این تجمعات نباید مغایر با امنیت ملی و مخالف مبانی اسلام نباشد و با اخذ مجوز انجام بگیرد، برای بیان نقدها و اعتراضات نسبت به تصمیمات دولت امری طبیعی است.

آشناگر ابراز کرد: در موج اولیه اعتراضات به سرعت عده ای موج سواری کردند و اعتراضات از شکل مسالمت آمیز به برخوردهای و سوءاستفاده گروه‌های معاند تبدیل شد، معتقدیم اعتراضات باید با سعه صدر پاسخ داده شود و رویه‌های دولت در فضاهایی که مورد نقد است باید اصلاح شده و باید خواست‌های مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید علت اغتشاشات ریشه یابی شود تا با ارائه راهکار بتوانیم مشکلات جامعه را حل کنیم، گفت: در تجمعات اخیر در تاکستان 127نفر در اعتراضات اولیه دستگیر شدند که 52نفر در همان ابتدا و 51نفر با قید وثیقه آزاد شدند و 10نفر هم که اقدامات تخریبی علیه امنیت عمومی انجام داده بودند، زندانی شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: اعتراضات اخیر در شهر قزوین شرایط حادی نداشت از اعضای شورای تامین و دستگاه قضا سپاه و نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم؛ همچنین در قزوین در مجموع 79 نفر دستگیر شدند که 42نفر توسط نیرو انتظامی 25 از طریق اطلاعات 12 نفر از طریق سایر نهادها دستگیر شدند.

وی اذعان کرد: امروز فضای آزمون و خطا در مدیریت‌ها نداریم و مدیر باید شایستگی و کارآمدی را باید داشته باشد، تعیین بخشداران فرمانداران از حقوق اولیه استاندار است البته برای انتخاب اصلح همه جریان‌ها می‌توانند کمک باشند.

این مسئول تاکید کرد: این مدیر باید در حوزه سیاسی تجربه داشته باشد و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد، بخشی از نارضایتی‌های مردم به دلیل وجود مدیران ضعیف است که کشور از این موضوع بسیار ضربه خورده است و نمی‌توان منکر لابی‌های سیاسی شد، همچنین نباید دقت را فدای سرعت در تغییر مدیریت‌ها کرد.

وی عنوان کرد: آمار اشتغال در سال جاری تاکنون 19 هزارنفر بود و تعدیل کارگری هم 7 هزار نفر به علت شرایط کارخانه‌ها انجام گرفته است، وضعیت اقتصادی کشور هنوز تحت تاثیر تحریم‌ها هستیم به دلیل بدعهدی گشایش‌های مدنظر انجام نگرفته، در کارخانه‌ها مشکلات بخشی مسائل مدیریتی، بخشی موضوعات مالی و برخی هم به دلیل فرسودگی حوزه صنعت است.

آشناگر اذعان کرد: دلیل کاهش تجمعات کارگری به دلیل این است که دولت هم ورود پیدا کرده و کارخانه‌های مشکل دار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه معتقدیم به آزادی بیان و نقد، گفت: اصرار من به رسانه‌ها این است که نقدها را نسبت به مسائل مختلف عریان بیان کنند، برخی خبرها زمینه جلوگیری از فساد مدیران را فراهم کرده است حتما از نقدها حمایت می‌کنیم.

این مسئول درباره کاهش محافظان مسئولان در استان عنوان کرد: قزوین استان امنیتی نیست و حفاظت از همه شخصیت‌ها ضروری نیست؛ اما هنوز هیچ محدودیتی برای حذف محافظان اعمال نشده است.

وی در پایان گفت: شورای اطلاع رسانی در حوزه‌های امنیتی و قضایی وجود دارد که مسئولیت آن برعهده من است اما در حوزه رئیس شورای اطلاع رسانی وظیفه ای برعهده ام نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان