۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز ثبت نام پذیرش طلاب/میراث فرهنگی درخصوص دفن شهید گمنام در حوزه به وعده خود عمل نکرد
کد خبر: ۲۷۲۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه برادران قزوین اعلام کرد:

آغاز ثبت نام پذیرش طلاب/میراث فرهنگی درخصوص دفن شهید گمنام در حوزه به وعده خود عمل نکرد

مدیر حوزه علمیه برادران قزوین با اعلام آغاز ثبت نام پذیرش طلاب، گفت: میراث فرهنگی درخصوص دفن شهید گمنام در حوزه به وعده خود عمل نکرده است.

آغاز ثبت نام پذیرش طلاب/میراث فرهنگی درخصوص دفن شهید گمنام در حوزه به وعده خود عمل نکرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی رئیس حوزه علمیه قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل پست اظهار کرد: طی چندسال گذشته استقبال از ثبت نام حوزه علمیه افزایش یافته و قدرت انتخاب و گزینش افراد گسترش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت دروس حوزوی و آموزش طلاب اذعان کرد: اعتقاد داریم اسلام جامع ترین دین است و در همه ابعاد اسلام مبانی اساسی دارد، مسائل اخلاقی، خانوادگی، سیاسی، دینی، اجتماعی در دین مورد توجه قرار گرفته است، کسی که به حوزه علمیه ورود پیدا می‌کند جامعیتی درخصوص مسائل دینی پیدا کرده و با سبک زندگی اسلامی آشنا می‌شود و آشنایی با دین تجلی انقلابیگری است.

این مسئول ادامه داد: آشنایی با مبانی اسلام و سنت پیامبر و سیره ائمه زمینه را برای مقابله با فرهنگ غربی فراهم می‌کند و توانایی دفاع از دین را پیدا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آشنایی با دین در فضای حوزه علمیه نهادینه شدن فرهنگ دینی را در وجود ما فراهم می‌آورد، دین شناسی و تبلیغ دین از جمله وظایف یک طلبه است.

عباسی ابراز کرد: ثبت نام حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی 96_97 آغاز شده و از طریق سایت و مراجعه مستقیم به حوزه‌های علمیه شرایط ثبت نام وجود دارد.

وی افزود: اولین مرحله پذیرش طلاب شرکت در امتحان سراسری است که پس از پذیرفته شدن در این آزمون باید در یک مصاحبه شرکت کنند و پس از کسب رتبه تابستان سال آینده دوره کوتاه مدتی با هدف آشنایی با مبانی دینی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه برادران قزوین بیان کرد: این دوره یک ماهه آزمونی است تا طلاب خود را برای ادامه مسیر تحصیل در حوزه علمیه بسنجند، پس از این دوره طلاب در مدارس خود تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: مقطع کوتاه مدت که سفیران هدایت نام دارد پنج ساله است و دوره بلندمدت همان حوزه سنتی است که 10 سال درس می‌خواند تا سطح را بگذراند و پس از آن وارد دروس خارج می‌شود،
البته دوره کوتاه مدت پس از پنج سال شرایط ادامه تحصیل هم دارد اما اکثر طلاب برای تبلیغ می‌روند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: دوره تحصیلی سیکل برای دوره بلند مدت و با حداقل سن 18 سال و برای دوره کوتاه مدت از دیپلم به بالا با حداقل سن 20 سال پذیرفته می‌شوند.

وی اذعان کرد: طلاب برادر 800 نفرند که هم اکنون تحت برنامه تحصیل حوزه علمیه قرار دارند و 800 نفر نیز به صورت آزاد در حال تبلیغ هستند، نظام جدید آموزشی طی دوسال اخیر درحال اجراست و دروس تدریسی به صورت روزآمد تغییر کرده است.

عباسی تاکید کرد: ثبت نام حوزه علمیه برادران از دوازده اسفند شروع شده تا 15 فروردین ادامه دارد و 7 اردیبهشت آزمون سراسری در هنرستان چمران برگزار خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت تامین مالی حوزه گفت: منابع مالی حوزه از طریق وجوهات واریزی به دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین تامین می‌شود، حوزه وابستگی به دولت ندارد مگر در بخش سخت افزارها به صورت موردی انجام می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین درخصوص دفن شهید گمنام در مدرسه علمیه قزوین اذعان کرد: با مدیرکل میراث فرهنگی طی صحبت‌هایی مطرح شد که شهید گمنام در مدرسه علمیه دفن شود و آنها شرایطی را قائل شدند که شکل میراث فرهنگی آن مدرسه تغییر نکند که ما موافقت کردیم تا به صورت یک مرکز فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: مسوول میراث فرهنگی و متولی مدرسه شیخ الاسلام در جلسه ای با حضور بنده حضور پیدا کردند، البته مدرسه شیخ الاسلام هم میراثی و هم وقفی است و توافقنامه ای امضا کردیم در این سند مطرح شد با پذیرش شرایط میراث شهید گمنام دفن شود.

عباسی در پایان تصریح کرد: امضای میراث فرهنگی و متولی وقف شیخ الاسلام و مدیر حوزه در توافقنامه با حوزه علمیه موجود است اما بعد از این موضوع میراث فرهنگی به قول خود وفا نکرد و ما گلایه خود را رسانه ای کردیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان