۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین افزایش حضور زائران در امامزادگان و بقاع استان قزوین با اجرای طرح های آرامش بهاری و یاس نبوی
کد خبر: ۲۷۲۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی خبر داد:

افزایش حضور زائران در امامزادگان و بقاع استان قزوین با اجرای طرح های آرامش بهاری و یاس نبوی

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: با اجرای طرح های آرامش بهاری و یاس نبوی شاهد افزایش حضور زائران در امامزادگان و بقاع استان قزوین بودیم.

افزایش حضور زائران در امامزادگان و بقاع استان قزوین با اجرای طرح های آرامش بهاری و یاس نبوی
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت: در ابتدای سال جدید دوفقره وقف که شامل 10هزار متر مربع زمین در شهرستان آوج با ارزشی بالغ بر دو میلیارد  ریال جهت احداث حوزه علمیه، یک باب منزل مسکونی به ارزش 2 میلیارد ریال به نیت کمک به مستمندان وقف شده است.
نوروزی افزود: برای اجرای طرح یاس نبوی از بودجه امامزادگان بالغ بر 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی در خصوص بازدید از بقاع متبرکه گفت: در ایام نوروز یک میلیون و 300 نفر بازدید کننده داشته ایم که نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری را داشته است.
مدیر کل اوقاف بیان کرد: در چند ساله اخیر سازمان اوقاف از درآمدهای سالانه موقوفات جهت سرمایه گذاری و افزایش بهره وری با هدف رشد درآمدها هزینه نموده است که 14درصد افزایش درسال 92 داشته ایم.
نوروزی بیان داشت: سازمان اوقاف چهار هدف اصلی را دنبال می کند ازجمله ثبت اطلاعات پیشرفته و مکانیزه سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، تثبیت و اخذ سند مالکیت موقوفه، به روز رسانی تنظیم اسناد مستاجره و موقوفه، اراضی موقوفات، اجرای نیت واقفه است.
وی اضافه کرد: درآمد موقوفات طبق برنامه های مدون سالانه سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مصارفی همچون اجرای نیت واقفه(اولویت)، حفظ و عین هزینه شده جهت امور خیریه است.
وی در پایان در خصوص اجرای پروژه های اوقاف گفت: احداث بیمارستان، واحد تجاری در محمدیه، درمانگاه و غیره از جمله پروژه های اولویت دار سازمان است که اعتبارات هزینه شده آن از بودجه اوقاف و با مشارکت بخش خصوصی می باشد.
منبع: روابط عمومی اداره اوقاف استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان