۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فعال امور زنان در قزوین مبانی ارزش‌های اسلام را زیر سوال برد/ زنان پس از ازدواج بامحرومیت سفر بدون اجازه همسر روبرو هستند!!!!
کد خبر: ۲۷۲۵۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

جامعه در التهاب فقر می‌سوزد، فمنیست‌ها به چه می اندیشند؛

فعال امور زنان در قزوین مبانی ارزش‌های اسلام را زیر سوال برد/ زنان پس از ازدواج بامحرومیت سفر بدون اجازه همسر روبرو هستند!!!!

پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه کاستی‌های زیادی در عدالت جنسیتی وجود دارد، گفت: غیبت زنان در رویدادهای منطقه و جهان و نقطه عطف های تاریخی پرسش برانگیز است.

فعال امور زنان در قزوین مبانی ارزش‌های اسلام را زیر سوال برد/ زنان پس از ازدواج بامحرومیت سفر بدون اجازه همسر روبرو هستند!!!!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مدتی است واگذاری برخی از مسئولیت‌ها بدون درنظر گرفتن توانمندی فیزیکی زنان در قزوین گسترش یافته است و در واقع ظلم به زنان است و پیش از اینکه احقاق حق آنها باشد آنها را از زندگی و کانون گرم خانواده دور می‌سازد.

چندسالی است جنبش حمایت از حقوق زنان یعنی همان خواستگاه اندیشه دفاع از حقوق زنان(فمنیست) فعال شده است و امروز همایشی در دانشگاه بین الملیلی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد و در حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان مبانی دینی توسط فعال حوزه زنان زیر سوال رفت.

زیبا جلالی نائینی، فعال حقوق زنان در همایش ظهر امروز(دوشنبه) در همایش محرومیت‌های جنسیتی زنان و راهکارها که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: زنان از دخالت در سرنوشت خود و تغییر در وضع قوانین برای بهبود شرایط زندگی محروم هستند؛ زیرا همه اینها در اختیار مردان گذاشته شده است.

وی افزود: زنان ما هنوز از این حق برخوردار نشدند که بر مسند قضاوت بنشینند و پس از ازدواج با محرومیت‌های جدیدی از قبیل مسافرت، تحصیل و دیدار با خانواده بدون اجازه همسر روبرو می‌شوند.

این پژوهشگر حوزه زنان اضافه کرد: زندگی زنان از دیدگاه مردان و برای پاسخ به نیازهای آنان برنامه ریزی می‌شود به طوری که زنان باید در قالب‌های تنگ از پیش ساخته شده مردان قرار بگیرند.

جلالی نایینی ادامه داد: قوانین جنسیت زده ما عملا به حذف زنان از بازار کار و تحصیل در ۶۰ رشته دانشگاهی منجر شده است.

وی عنوان کرد: تا سال۷۳ با هیچ محرومیتی برای تحصیل زنان در رشته‌های مخالف روبرو نبودیم؛ اما پس از آن شاهد این نوع محرومیت هستیم.

این پژوهشگر حوزه زنان تصریح کرد: در سال‌های اخیر آمار زنانی که با همت خود به ساختار مردانه ورود پیدا کردند، چشمگیر است اما علی رغم این تلاش‌ها به نتیجه دلخواه نرسیدند.

جلالی نایینی افزود: غیبت زنان در رویدادهای منطقه و جهان و نقطه عطف‌های تاریخی پرسش برانگیز است.

وی با بیان اینکه کاستی‌های زیادی در عدالت جنسیتی وجود دارد، گفت: تا سه دهه پیش باید با شواهد عینی جنبش زنان را ثابت می‌کردیم؛ اما امروز نسل جوان معتقدند سهم خود را باید برعهده بگیرند.

این پژوهشگر حوزه زنان تصریح کرد: در تدوین برنامه و بودجه اصل بر رویکرد فراجنسیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای رشد و بالندگی آحاد جامعه باشد.

وی یادآور شد: یکی از مطالبات بخشی از جامعه از ابتدای انقلاب بوده که گاهی بروز بیرونی پیدا کرده است؛ اما با بی اعتنایی، این مطالبه امروز شکلی نمادین پیدا کرده و به موضوع روز مطالبه جامعه بخصوص برای مردان جوان تبدیل می‌شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان