۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پس از پیروزی انقلاب امید به زندگی در زنان ۲۵ سال افزایش یافته است
کد خبر: ۲۷۲۵۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

ابتکار در قزوین:

پس از پیروزی انقلاب امید به زندگی در زنان ۲۵ سال افزایش یافته است

ابتکار در قزوین گفت: پس از پیروزی انقلاب امید به زندگی در بین زنان ۲۵ سال افزایش یافت که چنین تحولی در دنیا بی نظیر است.

پس از پیروزی انقلاب امید به زندگی در زنان ۲۵ سال افزایش یافته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان ظهر امروز(دوشنبه) در همایش محرومیت‌های جنسیتی زنان و راهکارها که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات زیادی در جایگاه زنان در کشور شاهد بودیم که نشان می‌دهد مسیری با پیشرفت چشمگیر را طی کردیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب امید به زندگی در بین زنان ۲۵ سال افزایش یافت که چنین تحولی در دنیا بی نظیر است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در بحث باسوادی ایرانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که آمار ۵۵ درصدی باسوادان قبل از انقلاب به آمار بیش از ۹۵ درصد باسوادان در کشور افزایش یافته است.

ابتکار ادامه داد: ایران با ۴.۵ میلیون نفر دانشجویی که دارد جزو پر دانشجوترین کشورهای جهان به شمار می‌رود؛ البته کیفیت آموزش‌های دانشگاهی جای بحث و بررسی دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین ابعاد زندگی، مهارت‌های زندگی است که در دوران تحصیل آنگونه که شایسته است به آن نپرداخته ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اگر آموزش مهارت‌های زندگی را در کنار دروس عمومی دانشگاهی نداشته باشیم؛ قطع به یقین آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌شود.

ابتکار گفت: برای برون رفت از این وضعیت، گفت و گوی ملی خانواده و گفت و گوی بین نسلی را مطرح کردیم تا سیاست‌ها و برنامه‌ها را مبتنی بر آن تنظیم و اصلاح کنیم.

وی با اشاره به مشارکت سیاسی زنان بیان کرد: شاخص‌های مشارکت سیاسی زنان در کلان تحولات خوبی داشته است؛ اما این مشارکت هنوز کافی نیست و در این زمینه عقب ماندگی داریم؛ امیدوارم در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از زنان در رده‌های سیاسی کشور باشیم.

این مسئول بیان کرد: با کمال تأسف علی رغم اینکه زنان نیمی از مخاطبان طرح‌های دولت را شامل می‌شوند، تا چندی پیش تعداد اندکی از زنان در سطح بالای مدیریتی حضور داشتند.

وی افزود: یکی از مصوبات دولت تصدی۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت توسط زنان است که بر این اساس تاکنون ۶ معاون وزیر و ۴۰ مدیرکل زن در سطوح مختلف داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در قزوین تعداد قابل توجهی از مدیران زن را داریم که این آمارها نشان می‌دهد مصوبه مذکور فضای خوبی را برای حضور زنان توانمند و باتجربه فراهم کرده است.

وی اذعان کرد: قوانین ما در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی داشته و تلاش ما بازنگری بر این قوانین است.

ابتکار با بیان اینکه رویکرد دولت دوازدهم عدالت است، اظهار کرد: در جاهایی که عقب ماندگی‌ها است دولت با نگاه به آن عقب ماندگی‌ها با یک نگاه تعادل جنسیتی برنامه ریزی می‌کند.

این مسئول در پایان گفت: در یکی دو دهه اخیر دختران در بیشتر رشته‌های تحصیلی حضور دارند بنابراین در کنار این روند باید برای اشتغال آنان هم برنامه ریزی داشته باشیم، دولت سعی دارد فرصت‌های برابر را برای زنان و مردان فراهم کند.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان