۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شرکای تخلفات کهریزک معلوم هستند/ بعد از مرتضوی اصلاح طلبان فتنه گر باید محاکمه شوند
کد خبر: ۲۷۲۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدعی العموم شدن اصلاح‌طلبان برای قاضی مرتضوی

شرکای تخلفات کهریزک معلوم هستند/ بعد از مرتضوی اصلاح طلبان فتنه گر باید محاکمه شوند

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در یک هفته اخیر به صورت مداوم و مستمر به موضوع و بازخوانی پرونده سعید مرتضوی، حتی درباره پرونده فوت زهرا کاظمی در زندان اوین پرداخته اند. این جریان در طی دو دهه اخیر مرتضوی را به عنوان قاضی فاسد، قاضی مخالف آزادی بیان و ... معرفی کردند.

 شرکای تخلفات کهریزک معلوم هستند/ بعد از مرتضوی اصلاح طلبان فتنه گر باید محاکمه شوند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اجرای حکم دو سال زندان سعید مرتضوی به دلیل موضوع کهریزک به جریان افتاده است. این حکم قرار است در آینده نزدیک اجرا شود ولی در این میان مرتضوی بار دیگر به تیتر یک رسانه های اصلاح طلب تبدیل شد که این نشان از وجود سیاست بازی های جدیدی از سوی این طیف است.


 ۵ آذر ماه بود که رأی پرونده به صورت الکترونیکی به وکیل شاکی مرتضوی ابلاغ شد و طی آن شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر، سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است. دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت مرتضوی، با یک درجه تخفیف، وی را به دو سال حبس محکوم کرد.

طبق قانون، پرونده بعد از صدور حكم قطعى به اجراى احكام دادسراى مربوطه ارسال مى‌شود. بعد از تعيين شعبه اجراى احكام قاضى شعبه اخطاريه‌اى به محكوم‌عليه جهت معرفى خود براي اجراى حكم صادر مى‌كند. محكوم‌عليه نیز مكلف است ظرف مهلت تعيين‌شده که بر اساس رويه دادسراها ١٠ روز است، خود را براى اجراى حبس معرفى كند. اما در صورت عدم‌ حضور در مهلت قانونى مطابق قانون آيين دادرسى كيفرى وثيقه تعيين‌شده ضبط و حكم جلب محكوم‌عليه صادر خواهد شد. اینکه چه زمانی اخطاریه برای سعید مرتضوی ارسال شود، هنوز مشخص نیست.

بر اساس آنچه از وکلای دادگستری شنیده شده است، طبق رويه قضائى، دادگسترى معمولا از ١٥ اسفند تا ١٥ فروردين حكم جلبی صادر نمى‌کند.  «محسن روح‌الامیني»، «محمد کامرانی» و «امیر جوادی‌فر» سه ‌بازداشتی‌اي‌ بودند که ١٨ تیر ٨٨ بازداشت و به بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک اعزام شدند و بر اثر شدت جراحات و عفونت فوت کردند. به دلیل بازداشت غیرقانونی افراد و انتقال آنها به کهریزک به انفصال‌ دائم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. مرتضوی همچنین به علت تنظیم گزارش خلاف‌واقع به پرداخت مبلغ ۲۰۰‌ هزار تومان جریمه محکوم شد اما شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور این اتهام را وارد ندانست و در نهایت مرتضوی از این اتهام تبرئه شد. او از اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر هم تبرئه شد، اما بابت همین مورد اتهامی در شکایت خانواده محسن روح‌الامینی محکوم شده است. شکایت خانواده روح‌الامینی در ‌این ‌مورد اتهامی، ضمیمه پرونده نشده بود و جداگانه رسیدگی شد تا اینکه بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر منجر به صدور حکم دو سال حبس شد.

به هر حال از سوی قوه قضاییه و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی موضوع پرونده سعید مرتضوی به سرعت پیش رفت و وی  باید در زندان چندسالی را سپری کند. کسی که سال ها اصلاح طلبان به بهانه وجود اراده پولادین در حمایت از وی سیاه نمایی های بسیاری کردند که اینک باید بابت این اتهامات از افکار عمومی عذرخواهی کنند.

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در یک هفته اخیر به صورت مداوم و مستمر به موضوع و بازخوانی پرونده سعید مرتضوی، حتی درباره پرونده فوت زهرا کاظمی در زندان اوین پرداخته اند. این جریان در طی دو دهه اخیر مرتضوی را به عنوان قاضی فاسد، قاضی مخالف آزادی بیان و ... معرفی کردند. استفاده از اصطلاح قاضی بدون شک برای به حاشیه کشیدن و سیاه نمایی علیه قوه قضاییه نیز صورت می گرفته است. اصلاح طلبان خود را مدعی العموم در ماجرای سعید مرتضوی می دانند و به همین خاطر سعی می کنند تریبون اصلی مطالبه گری از وی را آنها در اختیار داشته باشند.

مشخص است که این جریان خود یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد کهریزک یا آشوب هایی است که جوانان اغفال شده یا برخی از نیروهای میدانی در آن قربانی شده اند و زعمای اصلاح طلب با بلند کردن پیراهن عثمان این قربانی ها هدف های سیاسی خود را برای فشار به نظام و جنجال سازی بین المللی علیه ایران دنبال کرده اند. زمانیکه رسانه ای اصلاح طلب در بطن ماجرای مرتضوی قرار می گیرند یک مفهوم و اراده از آن متبادر می شود تا این جریان بتواند با این حربه خود را مدافع آزادی، عدالت و احقاق حقوق مردم جلوه دهد ولی در موارد دیگر که مرتبط با نیروهای جناح خود در زمینه هایی چون فساد یا تخلفات می شود یا سکوت می کنند یا آن را به انحراف می کشانند.

بدون شک اگر در سال 88 زعمای اصلاح طلب علم نقلب را بلند نمی کردند و هیجانات را بیهود افزایش نمی دادند، غائله سال 88 به راه نمی افتاد تا درآتش فتنه افرادی بیگناه عمدا یا سهوا قربانی شوند. هرچند سعید مرتضوی محکوم شد و به زندان افتاد اما عاملان اصلی فتنه88 و فجایع کهریزک در گوشه ای از عافیت نشسته اند و هرازگاهی با مظلوم نمایی از حصر و نبود آزادی دم می زنند و در انتها نیز با یک لیست برای خود و حامیانشان در انتخاباتی که می گویند آزاد نیست و مایه وهم نظام است، شرکت می کنند و به ریش ملت می خندند.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان