۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پرداخت ماهانه۵۵۰ میلیون تومان صدقه توسط مردم قزوین/ ۱۷۸۳ پایگاه جشن نیکوکاری برپا می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

پرداخت ماهانه۵۵۰ میلیون تومان صدقه توسط مردم قزوین/ ۱۷۸۳ پایگاه جشن نیکوکاری برپا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با اشاره به برپایی ۱۷۸۳ پایگاه جشن نیکوکاری در قزوین گفت: مردم نوع دوست استان قزوین در سال جاری به طور متوسط ماهانه۵۵۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

پرداخت ماهانه۵۵۰ میلیون تومان صدقه توسط مردم قزوین/ ۱۷۸۳ پایگاه جشن نیکوکاری برپا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد؛ اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار "جوانه لبخند می کاریم" همچون سال‌های گذشته در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی 1783 پایگاه جشن نیکوکاری در استان افزود: جشن نیکوکاری در روز 16 اسفند ویژه مدارس سطح استان برگزار می‌شود؛ در روز 17 اسفند ماه نیز پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان مستقر خواهد شد و همچنین در روز 18 اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

پیش‌بینی جمع‌آوری 3 میلیاردو 900 میلیون تومان در جشن نیکوکاری امسال
این مسئول تصریح کرد: درگاه‌های پرداخت موبایلی *8877*028# برای دریافت کمک‌های مردمی ساماندهی شده تا مردم نوع دوست و نیکوکار استان کمک‌های خود را از این طریق واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین عنوان کرد: در برگزاری این اقدام خداپسندانه ارگان‌هایی همچون بسیج، صدا و سیما، شهرداری، آموزش و پرورش و امور اصناف همکاری و مشارکت دارند و پیش‌بینی می‌شود در ایام جشن نیکوکاری امسال مبلغ 3 میلیارد و 900میلیون تومان جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: در سال جاری با همکاری صداوسیما برای اولین بار برنامه زنده تلویزیونی از ساعت 9 تا 10 شب تحت عنوان لبخند جوانه‌ها در برنامه شب‌های مینودری از شبکه استانی پخش خواهد شد.

مومنی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان بیان کرد: در استان قزوین 35 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که در 63 درصد خانوارهای تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند که از این تعداد 80 درصد به دلیل فوت همسر سرپرست خانوار خود شده‌اند.

وی در ادامه گفت: بیش از 3 هزار دانش‌آموز و 400 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هستند که طی سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان به آنها کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین بیان کرد: در سال جاری 3579 فرصت شغل با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد شد که از این مبلغ 6 میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت تامین شده است.

وی در ادامه گفت: پس از اجرای طرح اشتغال 16300 مورد بازدید صورت گرفته است و همچنین در بازاریابی این طرح‌ها به مددجویان کمک می‌شود تا بتوانند در جامعه پیشرفت کنند.

مومنی یادآور شد: روز گذشته 290 مورد واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش شد که قیمت هر واحد مسکونی به طور میانگین 50 میلیون تومان بود و برای احداث آنها 14.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که 4.5 میلیارد تومان آن توسط کمیته امداد و 10 میلیارد دیگر توسط خیران و نیکوکاران تامین شده است.

وی در پایان گفت: مردم نوع دوست استان قزوین در سال جاری به طور متوسط ماهانه550 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این رقم در سال گذشته ماهانه 480 میلیون تومان بوده است .

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان