۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۹۰ واحد مسکونی به مددجویان قزوینی تحویل داده می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان:

۲۹۰ واحد مسکونی به مددجویان قزوینی تحویل داده می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: امروز ۲۹۰ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین تحویل داده می‌شود و خیرین از ۱۴.۵ میلیارد تومان که در این زمینه هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

۲۹۰ واحد مسکونی به مددجویان قزوینی تحویل داده می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جشن توانمندی 1800 خانواده تحت حمایت این نهاد که پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سال آمفی تئاتر شهید رجایی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام راحل این نهاد در 14 اسفند سال 57 تاسیس شد.

وی افزود: در همه ادیان و مذاهب به فرهنگ کار و تلاش تاکید شده است به طوریکه در قرآن کریم بیش از 360 بار درباره کار و تلاش و 190 بار هم به مضامینی که با فعل کار در ارتباط است، اشاره شده است.

این مسئول در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام تأکید بسیاری به کار دارند به طوری که  فرموده‌اند "کسی که برای امرار معاش و تامین معیشت خانواده خود از خانه خارج می شود؛ همچون جهاد در راه خداست".

امسال بیش از 3500 شغل در استان قزوین ایجاد شد
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: آموزش و فراگیری احکام کار، تعهد و درستکاری و دقت و کیفیت از شرایط مهم کار کردن است.

وی اضافه کرد: ایجاد روحیه توکل و بیداری، احساس شخصیت و عزت نفس، اجر دنیوی و اخروی و کسب اعتماد عمومی از فواید کار کردن بوده و فقر و تکدی‌گری و فساد در فرد و جامعه نیز از مضرات بیکاری است.

مومنی عنوان کرد: کمیته امداد استان تلاش زیادی برای رونق کسب و کار خانواده کرده؛ چراکه توانمندسازی خانواده‌ها هدف اصلی این نهاد است؛ بنابراین توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

وی در ادامه گفت: زمان‌دار کردن خدمات امداد، توانمندسازی و خروج از چرخه حمایت از فرآیندهای توانمندسازی در کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: 22100 خانوار در شهریور ماه مورد استعدادسنجی و توان‌سنجی قرار گرفتند که از این تعداد به 3600 نفر آموزش مهارت‌های لازم برای اشتغال ارائه شد.

وی عنوان کرد: با حمایت مسئولان در سال جاری 3579 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان ایجاد شد.

مومنی تصریح کرد: برای پایدارسازی طرح‌های اشتغال، برنامه‌های مختلفی همچون نظارت بر طرح‌ها انجام می‌شود که 16300 مرتبه همکاران از این طرح‌ها بازدید کرده و به دریافت کننده تسهیلات برای ایجاد اشتغال، مشاوره و راهنمایی کردند.

وی اضافه کرد: بازاریابی و مشاوره شغلی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد؛ ضمن اینکه با راستی آزمایی که درخصوص طرح‌های اشتغال انجام شد که خوشبختانه بیش از 85 درصد کارها به ثمر رسیده بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اسان قزوین در پایان گفت: امروز 290 واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین تحویل داده می‌شود و خیرین از 14.5 میلیارد تومان که در این زمینه هزینه شده 10 میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

گفتنی است؛ در این برنامه، مراسم عقد زوج جوانی برگزار و خطبه عقد این زوج توسط حجت الاسلام مجید تلخابی نماینده قزوین در خبرگان رهبری قرائت شد و همچنین در پایان مراسم از کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان