۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۵۰ برنامه شاخص به مناسبت "هفته زن" برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین:

۵۰ برنامه شاخص به مناسبت "هفته زن" برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین گفت: برگزاری مسابقه کتاب "الگوی سوم" در سراسر استان به صورت مکتوب، دیدار با امام جمعه استان قزوین، تجلیل از ۲۰۰ مادر شهید و برگزاری جشن‌های متنوع و بزرگی در سراسر شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

۵۰ برنامه شاخص به مناسبت "هفته زن" برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ لیلا رضایی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز بسیج مجمع زنان در مجتمع شهید آوینی اظهار کرد: شعار و هدف نهایی بسیج جامعه زنان پیشرفت و تعالی جامعه، توام با خانواده انقلابی است.

وی مطرح کرد: روز قشر بسیج جامعه زنان مصادف با ۱۶ اسفند است و با توجه به پیام مقام معظم رهبری و از سوی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شده و امسال متقارن با هفته روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) است، که امیدواریم بتوانیم با توجه به سیره، روش و منش حضرت زهرا(س) بتوانیم به زندگی خود سازمان بخشیم و به سعادت برسیم.

این مسئول ابراز کرد: ما وظیفه داریم در خصوص محتوای متن پیام مقام معظم رهبری فعالیت‌هایی مفیدی انجام دهیم و این پیام را از لحاظ محتوا و اقناع سازی به گوش عامه مردم، به خصوص زنان جامعه برسانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های روز بسیج جامعه زنان و ولادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: یکی از شاخص ترین برنامه‌های ما در این هفته، برنامه راست قامتان عشق در روز ۱۴ اسفند در سالن تربیت معلم فرهنگیان ساعت ۸ ونیم برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: برنامه "راست قامتان عشق" با حضور گروه آقای نظام اسلامی و تجلیل از ۲۰۰ مادر جاویدالاثر و حضور ۲۰۰ دانش آموز دختر در کنار این مادران همراه با ارتباط معنوی و پایه گذاری طرح شهید بهنام محمدی، برگزار خواهد شد و در آن از کتاب "راست قامتان عشق" که مجموعه ای از خاطرات مادران و زنان شهدا، رزمنده و ایثارگر شاخص استان قزوین است که به همت بسیج جامعه زنان و حفظ آثار گردآوری شده رونمایی خواهد شد که امیدواریم تا آن روز به چاپ برسد.

وی تصریح کرد: تک نگاشتی به نام "راست قامتان" فراهم شده است؛ که خلاصه ای از فعالیت‌ و اهداف بسیج جامعه زنان، معرفی مهد‌های قرآنی بسیج و شهدای شاخص زن از سال ۹۱ تاکنون، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، کتاب‌های الگوی سوم و شهید سیاهکالی مرادی وجود دارد که ۱۰هزار از این تک‌نگاشت در طول برنامه‌های یک هفته به دست عموم مردم خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های بسیج جامعه زنان در طول یک هفته گفت: برگزاری مسابقه کتاب "الگوی سوم" در سراسر استان به صورت مکتوب، دیدار با امام جمعه استان قزوین، تجلیل از ۲۰۰ مادر شهید، توزیع گل و داستانک درباره احادیث حضرت زهرا(س) برای جامعه زنان در مراکز پرتردد و جشن‌های متنوع و بزرگی در سراسر شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری 50 برنامه شاخص به مناسبت "هفته زن" بیان کرد: جشن‌های زیادی در هفته جاری در مکان‌های مختلف برگزار خواهد شد اعم از، جشن‌ میلاد کوثر در ناحیه امام علی(ع) تاکستان، جشن ناحیه بوئین زهرا، برگزاری دو جشن در اقبالیه و محمود آباد به صورت همزمان، دو جشن در ناحیه امام صادق، مراسم ناحیه البرز در سالن یادگار امام و جشن در حوزه آبگرم و آوج در پارک مادر که از مراسم‌های متنوع این هفته است.

این مسئول اذعان کرد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) با مشارکت و همکاری آستان قدس رضوی اعزام ۱۸ کاروان زائر اولی به مشهد مقدس به نیت سن حضرت فاطمه(س) را برنامه ریزی کرده ایم که روز ۹ اسفند سه کاروان، مابقی در ۱۸ و ۲۱ اسفند ماه اعزام خواهند شد؛ امیدواریم به همت آستان قدس رضوی بتوانیم این برنامه ادامه دار خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های منزلت و جایگاه زن، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و کتاب خوانی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه ناحیه بویین زهرا، تجلیل از برترین‌های بانوان هر قشر از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های است که بسیج جامعه زنان برنامه ریزی کرده و در سراسر استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌ و برنامه‌های شاخص سال گذشته بسیج جامعه زنان عنوان کرد: برگزاری همایش هویت زن انقلاب اسلامی و هویت باز یافته و تببین و تشریح کتاب الگوی زن با حضور نویسنده کتاب، برنامه من انقلابی ام، آموزش مربیان مهد مساجد که بیش از ۵۰ مهد در مساجد سراسر استان از سال ۹۱ تا امروز داشته ایم و سازماندهی بیش از ۱۰۰۰ نونهال در این مهدها، برگزاری گردهمایی‌هایی بزرگی در بحث عفاف و حجاب مانند گردهمایی مدافعان حریم خانواده با عنوان من خانواده ام را دوست دارم، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی، اهدای گل و داستانک به خانم‌هایی که پوشش کامل نداشتند.

وی افزود: برگزاری دوره‌ها و حلقه‌های صالحین در تربیت و انسجام نیروها، در بحث بسیج سازندگی فعالیت‌های خوبی اجرا شده، اعزام اردوهای جهادی، مشاغل خانگی، ویزیت رایگان، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید جهزیه نو عروسان بی بضاعت در قالب پیوند آسمانی، راه اندازی آموزش قالی بافی در تاکستان و بوئین زهرا، برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت، اعزام زائرین به اردوی راهیان نور،کارگاه‌های مهارت و سبک زندگی از جمله فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در سال گذشته بود.

رضایی با اشاره به اینکه قزوین چهارمین استان در بحث طلاق و ششمین استان در کاهش ازدواج است، مطرح کرد: آموزش و مهارت‌های مهم پیش از ازدواج به دخترهای بالای ۱۷ سال و پسران دانشجو و سربازان که قرار است با کمک نهاد رهبری دانشگاه‌ها، که این دوره‌های آموزشی جز دروس درسی دانشجوها باشد، برگزار شود.

وی در پایان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های سواد رسانه ای که استقبال خوبی در این حوزه شد و که سال آینده دوره‌های تربیت مربی سواد فضای مجازی را خواهیم داشت.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان