۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین
کد خبر: ۲۷۲۳۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول هواشناسی جهاد کشاورزی خبرداد:

ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین

مسئول کمیته هواشناسی و مدیریت راهبردی بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین
مهدی مهرپویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهند که سامانه بارشی از فردا «یکشنبه ۱۳ اسفندماه» با افزایش ناپایداری‌ها و گسترش ابرناکی وارد استان خواهد شد و اوسط هفته بارش‌های نسبتاً مناسبی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: کاهش بی سابقه بارش‌ها در ۴ ماهه ابتدایی سال موجب وقوع خشکسالی فصلی در استان شد اما با بارش‌های بیش از نرمال بهمن و اسفندماه کمبود بارش‌ها را جبران کرد، به طوری که بارش استان تا این تاریخ ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تنها ۱۰ درصد نسبت به بلندمدت کمتر است.

مسئول هواشناسی جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: پیش بینی‌های بلندمدت نشان از بارش نرمال تا پایان اردیبهشت و افزایش میانگین دمایی تا یک ونیم درجه سانتیگراد بیش از نرمال درسه ماهه آتی است،

وی بیان کرد: همچنین احتمال وقوع یخبندان خفیف تا متوسط در اواخر اسفندماه دور از انتظار نیست و به لحاظ افزایش میانگین دمایی در روزهای اخیر و شکست خواب جوانه‌های زایشی برخی درختان از جمله بادام و زردآلو و شکوفه دهی آنان در برخی مناطق استان احتمال بروز خسارت سرمازدگی قابل پیش بینی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان