۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فتح‌الفتوح برجام حتی نتوانست عزت پاسپورت ایرانی را حفظ کند/ مردم از فعالیت آزادانه زالوصفتان اقتصادی گلایه دارند
کد خبر: ۲۷۲۲۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

فتح‌الفتوح برجام حتی نتوانست عزت پاسپورت ایرانی را حفظ کند/ مردم از فعالیت آزادانه زالوصفتان اقتصادی گلایه دارند

امام جمعه موقت قزوین گفت: آقای ظریف برای کنفرانسی در آلمان دعوت شد؛ اما به هواپیمای وی سوخت داده نشد به علت اینکه از توبیخ امریکایی‌ها وحشت داشتند و این موضوع در ادامه همان حفظ عزت پاسپورت ایرانی شکل گرفت.

فتح‌الفتوح برجام حتی نتوانست عزت پاسپورت ایرانی را حفظ کند/ مردم از فعالیت آزادانه زالوصفتان اقتصادی گلایه دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: وجود نازنین امام مجتبی(ع) همه ما رو به دو چشمه خیر دعوت می‌کند؛ ایشان ما را به تقوا و تفکر در خلقت و آفرینش و نعمات الهی دعوت می‌کند و می‌فرماید بدانید "فکر" پدر و مادر همه خیرات است.

خطیب نمازجمعه قزوین با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز اذعان کرد: صحبت‌های رهبری یک آسیب شناسی انقلاب بود، ایشان فرمودند:" اگر انقلابی به آفاتی همچون اشرافی‌گری و زیاده خواهی دچار شود و به جای توجه به قشر ضعیف و امید بستن به داخل به خارج تکیه کند؛ حتما بدانید این یک حرکت ارتجاعی و عقب گرد است.

وی با بیان اینکه باید اتکای ما به مردم و جوانان کشور باشد، ادامه داد: در قضیه فتح الفتوح و آفتاب و مهتاب برجام ما به بیگانگان دلخوش کرده بودیم و برخی‌ها می‌گفتند ما به حدی به امریکاها نزدیک شده‌ایم که با اسم کوچک یکدیگر را خطاب می‌کنیم؛ اما نتیجه ای از این رفاقت ندیدیم.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: هفته ای که گذشت متاسفانه شاهد بودیم که آقای ظریف برای کنفرانسی در آلمان دعوت شد؛ اما به هواپیمای وی سوخت داده نشد به علت اینکه از توبیخ امریکایی‌ها وحشت داشتند و این موضوع در ادامه همان حفظ عزت پاسپورت ایرانی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تکیه و امید به بیگانگان ارتجاع است، بیان کرد: امسال وارد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شدیم و نباید بزرگداشت فقط محدود به دهه فجر شود، طی 39 سال گذشته ما شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف بودیم.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به برگزاری کنگره 14 هزار شهید کارگر عنوان کرد: رهبری به دست اندرکاران این کنگره فرمودند:" اینکه خداوند به ما اجازه داده تا بتوانیم برای شهدا بزرگداشت برگزار کنیم از الطاف خداست و ما امروز از سفره نعمات شهدا بهره می‌بریم و باید آنها را بزرگ شمرده و قدردان جانفشانی‌های آنها باشیم."

وی افزود: امنیت امروز کشور را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم، دشمن طی 39 سال گذشته به دنبال دلسردکردن ملت ایران هستند اما فقط جامعه کارگری ما 14 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ اما هیچ زمانی از انقلاب طلبکار نبوده است.

قابل تصریح کرد: امروز اعتراضاتی که نسبت به گرانی و مشکلات اقتصادی وجود دارد با هدف طلبکاری از انقلاب نیست؛ بلکه اعتراض به زالوصفتانی است که به اختلاس مشغولند و عده ای نیز از آنها حمایت می‌کنند.

تکیه و امید به بیگانگان ارتجاع است
وی اذعان کرد: ما در مقابل فتنه، جنگ و هرجایی که انقلاب خون خواسته این مردم دریغ نکرده اند؛ یکی از وقایع تلخ حادثه خیابان پاسداران بود که از طریق دروایش وابسته به انگلیس رخ داد.

امام جمعه موقت بیان کرد: گلایه ای از مسئولان کشور دارم، رئیس جمهور برای رسیدگی به خودکشی جاسوسی که طی 12 سال به ملت ایران خیانت کرد 4 وزیر را برای مامور کرد؛ اما در حادثه خیابان پاسداران شاهد بودیم که 5 عزیز ما به شهادت رسیدند، 25 خودرو به آتش کشیده شد 19 باب منزل تخریب شد، اما شاهد نبودیم کسی برای بررسی آن مامور شود.

وی ادامه داد: یعنی ارزش رسیدگی به خودکشی یک جاسوس از رسیدگی به شهادت 5 مامور انتظامی و بسیجی ما مهمتر است؟ کجای این اقدام با حقوق شهروندی همخوانی دارد؟

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: از زمانی که اولین موشک یمنی‌ها به فرودگاه عربستان اصابت کرد تمام سران استکبار جهانی و کشور عربستان به دنبال نسبت دادن این موشک به ایران بودند تا جنجال دیگری علیه ما در جهان رخ دهد در صورتی که این هدف شوم آنها بی نتیجه ماند.

وی درخصوص ایام رحلت حضرت ام البنین ابراز کرد: نام این بانوی بزرگوار فاطمه بود، اما پس از ازدواج با امیرمومنان اجازه نداد اسم او را به نام فاطمه خطاب کنند، زیرا تمایل نداشت فرزندان فاطمه زهرا(س) با شنیدن نام مادر بزرگوارشان مکدر شوند.

قابل با بیان اینکه امیرمومنان نام ام البنین را برای مادر حضرت عباس برگزید، گفت: اخلاص این بانوی بزرگوار زمانی مشخص شد که خبر شهادت 4 پسرش را در جریان کربلا به وی دادند اما فرمود؛ همه پسران فدای امام حسین(ع) و زمانی که خبر شهادت سیدالشهدا را شنید تمام تلاشش این بود که جریان کربلا را زنده نگه دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان