۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیمه موظف به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارت به مرغداران است
کد خبر: ۲۷۲۲۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

بیمه موظف به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارت به مرغداران است

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه دامپزشکی هیچگونه بدهی بابت پرداخت غرامت ندارد، گفت: بیمه موظف به پرداخت حدود ۳۵ میلیارد تومان خسارت به مرغداران است که تاکنون ۳۰درصد آن را پرداخت کرده است.

بیمه موظف به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارت به مرغداران است
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا در استان، اظهار کرد: پس از معدوم سازی یک واحد پرورش بوقلمون در ماه گذشته گزارش جدیدی مبنی بر آلودگی واحدهای پرورشی نداشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، با اشاره به همکاری مرغداران در کنترل شیوع بیماری، افزود: چند واحد مشکل‌دار با رفع ساختارهای معیوب شروع به فعالیت مجدد کرده‌اند.

وی ادامه داد: سه واحد تولیدی که پیش از این به علت شیوع آنفلوانزا عملیات معدوم سازی در آن انجام شده بود، با برطرف سازی نواقص موجود و تایید دامپزشکی و دریافت مجوزهای لازم مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

نقیبی اضافه کرد: با تشکیل کمیته‌ای، نیروهایی از استانداری، جهادکشاورزی، نظام دامپزشکی، اداره کل دامپزشکی، نظام مهندسی و منابع طبیعی جهت شناسایی و بررسی واحدهای دارای نقص معرفی شدند و به این واحدها اعلام شد که تحت هیچ شرطی بدون رفع این مشکلات مجوز شروع مجدد فعالیت به آنان داده نخواهد شد.

دامپزشکی هیچگونه بدهی بابت پرداخت غرامت به مرغداران ندارد
این مسئول با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده در خصوص گسترش سویه جدید ویروس آنفلوانزا، تصریح کرد: با انجام پایش‌های مکرر خوشبختانه تاکنون سویه جدیدی از این بیماری در پرندگان بومی، آزادپرواز و واحدهای صنعتی در استان شناسایی نشده است.

وی بیان کرد: ویرویس آنفلوانزا ویروسی سرما دوست است و بیشترین نگرانی‌ها از شیوع آن از آغاز پاییز تا فروردین است اما این ویروس قابلیت تطبیق با گرما را نیز داراست.

نقیبی با بیان اینکه واحدهای غیرمجاز پرورش پرندگان خطری جدی در انتقال ویروس آنفلوانزا محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با واحدهایی که بدون اخذ تاییدیه‌های لازم اقدام به نگهداری و پرورش می‌کنند برخورد می‌شود و متحمل خسارات اقتصادی خواهند شد.

این مسئول به وضعیت سلامت مرغ و تخم مرغ موجود در بازار اشاره و بیان کرد: نظارت مستمری در جهت تامین سلامت مرغ و تخم مرغ عرضه شده از سوی دامپزشکی صورت می‌گیرد و همشهریان بدون نگرانی می‌توانند از مرغ و تخم هویت‌دار که مورد تایید دامپزشکی است استفاده کنند.

وی با اشاره به نحوه جبران خسارت واحدهای آلوده، اضافه کرد: پرداخت غرامت از سوی بیمه و اسناد خزانه ملی صورت می‌گیرد که تاکنون بیمه موظف به پرداخت حدود 35 میلیارد تومان خسارت شده است که تاکنون 30 درصد آن پرداخت شده است.

نقیبی با بیان اینکه دامپزشکی هیچگونه بدهی بابت پرداخت غرامت در استان ندارد، اضافه کرد: 200 میلیون تومان خسارت طیور بومی استان به صورت نقدی ازسوی دامپزشکی پرداخت شده و پرداخت 42 میلیارد ریال خسارت از اسناد خزانه ملی نیز در دست اقدام است.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان