۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید مراقب بود روح انقلابی در قلم ما نمیرد/ نشریه‌ای که انگیزه خدایی نداشته باشد بی‌برکت است
کد خبر: ۲۷۲۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

باید مراقب بود روح انقلابی در قلم ما نمیرد/ نشریه‌ای که انگیزه خدایی نداشته باشد بی‌برکت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز دشمن در تلاش است به نام شهادت و عشق اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) ما را به جریان‌های انحرافی وصل کند، بنابراین اگر ما ولایتمداری خود را تقویت کنیم دیگر نگرانی در خصوص لغزش‌ها وجود ندارد.

باید مراقب بود روح انقلابی در قلم ما نمیرد/ نشریه‌ای که انگیزه خدایی نداشته باشد بی‌برکت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار اعضای هیئت تحریریه نشریه جماعت با بیان این‌که نگاه ما در همه حوزه‌ها باید نگاه انقلابی باشد، اظهار کرد: روحیه انقلابی اولین موضوعی است که غفلت از آن در حوزه‌های کاری عامل شکست و نابودی ساختار عملیاتی ما می‌شود و از تاثیرگذاری عملکردی ما می‌کاهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که انقلابی بودن شاخصه‌های بزرگی دارد، بیان کرد: ما باید در تک‌تک مویرگ‌های اقدامات فرهنگی خود شاخصه‌های فرهنگی را جاری کنیم و همچنین در گزینش و استفاده از کادر کاری خود این مسئله را مدنظر قرار دهیم، اگر برنامه‌های فرهنگی ما بدون درنظر گرفتن انقلابی‌گری ادامه یابد فایده‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین با اشاره به حدیثی درباره اهمیت «ولایت» افزود: توصیه‌ می‌کنم این حدیث که در روایات آمده؛ «اگر هرکس همه روزهای سال را روزه و همه شب‌ها را به نماز اقامه کند و همه سال‌ها را حج کند و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند؛ اما امام و ولی خود را نشناسد ذره‌ای ثواب در قیامت نزد خداوند نخواهد داشت و جزو اهل ایمان محسوب نمی‌شود،» را در نشریه خود استفاده کنید.

وی اذعان کرد: ولایت‌مداری باید جزو اصل و اساس کارهای ما قرار بگیرد، اگر این ولایت به‌صورت صحیح مورد نظر قرار گرفت آن‌وقت قلم، تفکر و عمل ما درست خواهد شد؛ امروز مصیبت ما از عملکرد بد مسوولان به‌دلیل بی‌توجهی به همین اصل ولایت است.

عابدینی با تاکید بر این‌که باید مراقب بود روح انقلابی در وجود و قلم ما نمیرد، ادامه داد: امروز دشمن در تلاش است به نام شهادت و عشق اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) ما را به جریان‌های انحرافی وصل کند، بنابراین اگر ما ولایتمداری را تقویت کنیم دیگر نگرانی در خصوص لغزش‌ها وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر هر زمانی انگیزه خدایی در اقدامات از وجود ما رخت ببندد برکت نخواهد داشت و آن نشریه تاثیرگذاری خود را در بین مردم از دست می‌دهد، هرکار غیرخدایی ناقص و ابتر می‌ماند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وجود بصیرت هم نکته دیگری است که باید مدنظر قرار بگیرد. هم خودمان بصیرت داشته باشیم و هم تمام گفته‌ها و نوشته‌های ما باید در مسیر بصیرت‌افزایی قرار بگیرد، قرآن معدن بصیرت و هر آیه قرآن چشمه‌ای از بصیرت است و ما در ارتباط با قرآن می‌توانیم بصیرت خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با بصیرت‌افزایی کارهای ما ماندگار و پرمحتوا خواهد شد، وجود نازنین ائمه (ع) و احادیث نقل شده از آن‌ها و کتبی همچون نهج‌البلاغه نیز هم ردیف قرآن قرار دارد و منابع خوبی برای بصیرت‌افزایی ماست.

عابدینی ابراز کرد: فقط نباید در تهیه نشریه به ظاهر مجله و رنگ و لعاب آن توجه کنیم؛ بلکه باید در محتوای رسانه ما بصیرت‌افزایی، ولایت‌محوری و روشنگری مدنظر قرار بگیرد، همچنین محور مسائل مهم و معضلات استانی نیز باید جزو پیگیری‌های ما باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هنر شما باید این باشد که به گونه‌ای در اطلاع رسانی‌های خود عمل کنید که جمعیت حاضر در نمازجمعه افزایش یابد که این نشان از تاثیرگذاری عملکرد محتواهای مجله شما دارد و شما می‌توانید الگوسازی کنید که مورد توجه نشریات دیگر در استان‌های مختلف قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان