۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تلاش سناتور‌های آمریکایی برای لغو اختیارات رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل نظامی
کد خبر: ۲۷۲۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مخالفت سناتورهای آمریکایی با حمایت واشنگتن از عربستان در جنگ یمن؛

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای لغو اختیارات رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل نظامی

سناتور‌های آمریکایی در تلاش برای رأی‌گیری درباره مشارکت این کشور در جنگ یمن و همچنین لغو اختیارات رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل نظامی هستند.

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای لغو اختیارات رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل نظامی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، سناتورهای آمریکایی در تلاش برای رأی‌گیری درباره مشارکت این کشور در جنگ یمن و همچنین لغو اختیارات رئیس جمهور در ارتباط با مسائل نظامی هستند.

اعضای کنگره آمریکا می‌گویند اگر بتوانند در برگزاری رأی موفق عمل کنند، این نخستین رأی‌گیری در سنا در ارتباط با خارج کردن نیروهای مسلح آمریکایی از آنچه که آنها آن را یک جنگ غیرقانونی می‌خوانند، خواهد بود.

آمریکا در حال کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی به ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی در یمن است.

برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی در سخنانی در همین ارتباط گفت: «حمایت ارتش آمریکا از ائتلاف سعودی باید پایان یابد. بدون گرفتن مجوز کنگره، مشارکت ما در این جنگ باید محدود شود تا بتوان کمک‌های بشردوستانه فوری و مورد نیاز را فراهم کرد و همچنین بتوان تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل این موضوع ادامه داد. به همین دلیل سناتور لی و من به همراه سناتور مورفی یک قطعنامه مشترک را در پی قطعنامه سال 1973 مربوط به اختیارات جنگی ارائه کردیم که خواستار پایان حمایت آمریکا از جنگ عربستان سعودی در یمن شده است.»

پیش از این، گزارش‌هایی نیز در رابطه با تلاش برخی سناتورها برای سلب اختیار صدور فرمان جنگ هسته‌ای از ترامپ در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده بود. 

با توجه به تنش‌های ترامپ با کره شمالی و تاکید مکرر او بر تقویت توانمندی هسته‌ای آمریکا، برخی از اعضای کنگره آمریکا معتقدند او صلاحیت لازم برای فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان