۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عوارض سنگین برای دخانیات در بودجه ۹۷/ در قزوین با کمبود ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم
کد خبر: ۲۷۲۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد:

عوارض سنگین برای دخانیات در بودجه ۹۷/ در قزوین با کمبود ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در بودجه سال آینده عوارض سنگینی برای دخانیات وضع شده که درآمد حاصل از آن صرف حوزه ورزش و سلامت می‌شود.

عوارض سنگین برای دخانیات در بودجه ۹۷/ در قزوین با کمبود ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در نخستین مجمع سلامت استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: براساس برآوردها هر تخت بیمارستانی ۷۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد و در استان قزوین حدود یک هزار و۶۰۰ تخت کم داریم.

وی افزود: برای جبران این کمبود باید هزینه بسیار زیادی صرف شود و با این امکاناتی که داریم، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم بنابراین تمرکز ما باید روی پیشگیری باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد در حوزه سلامت عنوان کرد: هر اندازه حضور تشکل‌های مردم نهاد را در استان تقویت کنیم به همان اندازه می‌توانیم توفیقات بیشتری را در حوزه سلامت استان رقم بزنیم.

محمدی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه جدی داشته باشیم بحث تغییر سبک زندگی است؛ مجلس در بودجه سال ۹۷ عوارض بسیار سنگینی برای دخانیات وضع کرده و تأکید دارد که درآمد آن در حوزه ورزش و سلامت به کار گرفته شود.

وی گفت: در بودجه سال آینده سهم بهداشت و درمان ۷۵ هزار میلیارد تومان است که اگر این بودجه صرف درمان شود به نتیجه نمی‌رسیم؛ بنابراین باید نگاه خود را به سمت پیشگیری متمرکز کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: خودروها باید ارتقا کیفیت دهند تا بخش اعظم مشکل تصادفات را حل کنیم زیرا این اقدام هم به نوعی پیشگیری است.

قزوین در مجمع سلامت محله در سطح کشور پیشتاز است
نرگس رستمی در ادامه این جلسه با اشاره به مفهوم اجتماعی شدن نظام سلامت عنوان کرد: مفهوم اجتماعی شن سلامت مشارکت سازماندهی شده تمام آحادمردم در حوزه سلامت و همکاری ساختارمند و متعهدانه تمام بخش‌های حاکمیت است.

سرپرست گروه هماهنگی سیاست‌های فرابخشی سلامت تصریح کرد: سلامت برای همه از طریق سلامت در تمام سیاست‌ها میسر می‌شود، ارتباط مجامع سلامت شامل کانون‌های محله، استانی و ملی است که اقدامات مرتبط با آن پیگیری و تصویب می‌شود.

وی بیان کرد: کانون سلامت محله یک کانون اجتماع محور است که از مجموع افراد محله تشکیل می‌شود و هدف آن افزایش مشارکت موثر مردم در توسعه سلامت، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس است.

این مسئول در پایان بیان کرد: قزوین در مجمع سلامت محله از استان‌های پیشتاز کشور بوده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان