۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعتصام فردی، اعتصام جمعی و تسلیم در پیشگاه خدا لازمه کار تشکیلاتی است
کد خبر: ۲۷۲۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۹ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اعتصام فردی، اعتصام جمعی و تسلیم در پیشگاه خدا لازمه کار تشکیلاتی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار ائتلاف پیروان ولایت گفت: اعتصام فردی، اعتصام جمعی و تسلیم در پیشگاه خدا لازمه کار تشکیلاتی است.

اعتصام فردی، اعتصام جمعی و تسلیم در پیشگاه خدا لازمه کار تشکیلاتی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار اعضای ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه قرآن در اولین قدم ما را به خودش فرا می‌خواند، اظهار کرد: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران می‌فرماید «هر كس به خدا تمسك جويد قطعاً به راه راست هدايت ‏شده است».

وی تصریح کرد: کسانی که کثیر الارتباط با رب می‌شوند و در هر شرایطی با خداوند ارتباط برقرار می‌کنند، به جایگاه عالم ربانی می‌رسند و در نهایت فکر، کلام و رفتار آن‌ها همه خدایی می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران نشان می‌دهد هر کسی که به خدا تمسک جوید و ارتباط برقرار کند، به راه راست هدایت می‌شود و این مقام هدایت می‌تواند شامل حال همه انسان‌ها بشود و قدم نخست در شکل‌گیری تشکل ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در آیه 69 سوره نساء آمده است «كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت می‌كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى] با پيامبران و صادقان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند».

وی با تأکید بر اینکه دلایل نیاز جوامع به تشکل‌ها بر اساس تقوا همین آیات قرآن است، افزود: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید جمعِ انبیاء (ع)، شهدا، صدیقین و صالحان همراه اصحاب یمین هستند و شما با چنین شاکله‌ای می‌توانید راه سعادت را پیدا کنید.

عابدینی با تأکید بر اینکه طبق این آیات شریفه ارتباط با خدا از تشکل پیشی دارد، یادآور شد: اگر در قدم نخست به جای ارتباط با خدا بر تشکل متمرکز شدیم، تشکلمان ممکن است مقابل خدا و دین بایستد و چنین تشکلی پس از مدتی دچار اختلافات و فروپاشی شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه خداوند عالم را مهندسی شده آفریده است، ابراز کرد: اگر با نقشه خدا همراه نشویم، کارهایمان رنگ دنیا به خود می‌گیرد و خداوند تأکید کرده است آنچه رنگ دنیایی بگیرد، ماندگاری پیدا نخواهد کرد و اگر می‌خواهیم کارها ماندگاری پیدا کنند می‌باید خدایی شوند.

وی اذعان کرد: در آیه 103 سوره آل عمران خداوند می‌فرماید «همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد». حال که با خدا ارتباط برقرار کردید و گام نخست را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می‌توانید وارد تعاملات جمعی و ارتباط با دیگران شوید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انسان‌ها خیلی وقت‌ها در تعاملات فردی آدم‌های موفقی هستند اما موفقیت در تعاملات اجتماعی ارزش محسوب می‌شود، یادآور شد: در ورود به جامعه و ارتباطات اجتماعی است که طراز خوب بودن انسان‌ها مشخص می‌شود و می‌باید تلاش کنیم در تعاملات با دیگران صاحب خلقیات خوب باشیم.

عابدینی ادامه داد: بین آیه 101 سوره آل عمران که خداوند انسان را به ارتباط با خدا (اعتصام فردی) دعوت کرده و آیه 103 آل عمران که خداوند انسان را به اعتصام جمعی دعوت کرده است، در آیه 102 آل عمران، آمده است: «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد از خدا آن گونه كه حق پروا كردن از اوست پروا كنيد».

وی با تأکید بر اینکه تسلیم در پیشگاه خدا حد فاصل اعتصام فردی و جمعی است، اضافه کرد: در این آیه شریفه تأکید می‌شود همه عهد و پیمان‌هایتان با خداوند را همواره حفظ کنید و شما باید اهل تسلیم باشید که منظور همان تسلیم در پیشگاه خداوند است که اگر اینگونه نباشید کارهایتان به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه با بیان اینکه امت و امام با یکدیگر معنا پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در آیه 104 سوره آل عمران نیز تأکید شده است که «امت» یعنی مجموعه‌ای که امام دارد و از او تبعیت و پیروی می‌کنند و اگر شاکله امت و امام شکل بگیرد، جامعه راه سعادت را پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نظام ولایی، نظام تشکل و روابط اجتماعی و حکومتی است، تصریح کرد: خداوند منافقان را فاقد بهره‌مندی از نظام ولایی معرفی کرده است و تشکل در میان آن‌ها معنا پیدا نمی‌کند.

وی بیان کرد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید مؤمنین کسانی هستند که تشکل در میان آن‌ها شکل می‌گیرد چرا که از یکدیگر حمایت و پشتیبانی می‌کنند و این حمایت و پشتیبانی آن‌ها بر اساس معیارهای دینی و قرآنی است.

عابدینی خاطرنشان کرد: مؤمنان همانگونه که به ولایت خدا، انبیاء(ع) و ائمه(ع) متصل هستند، نسبت به یکدیگر نیز ولایت دارند که به معنای دلسوزی، نصرت و حمایت است و این نگاه با منافقانی که مدام در مخالفت با یکدیگر هستند بسیار متفاوت است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، حج، نماز عید فطر و عید قربان نشان می‌دهد که هماهنگ بودن، همراه بودن، مجتمع بودن و در عین حال نسبت به یکدیگر ولایت داشتن در نظام دینی ما بسیار حائز اهمیت است و مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: آنقدر این موضوع در نظام دینی جدی است که خداوند می‌فرماید حال که شما با اسلام زندگی می‌کنید، می‌باید ولایت را برای کسانی که محتاج هستند صادر کنید و حتی اگر غیر مسلمانان فریاد برآوردند که به فریادشان برسید، به آن‌ها یاری برسانید تا زمینه جذب آن‌ها به مکتب و آئین حق فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه دین بدون تشکل، همراهی و هماهنگی همگانیِ بر پایه تقوا معنا پیدا نمی‌کند، گفت: بدون تشکل، همراهی و هماهنگی همگانی بر اساس شاکله‌هایی که مطرح شد، دین تعطیل و به انزوا کشیده می‌شود و مسلمین و متدینین نیز به ذلت کشیده می‌شوند و همین موضوع باعث شد که ولایت فقیه در عصر غیبت مطرح شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان