۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انس گرفتن با شهدای مدافع حرم بسیار آسان است/ معرفی سبک زندگی اسلامی در کتاب"یادت باشد"
کد خبر: ۲۷۲۱۹۱ نویسنده: محمدرسول ملاحسنی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۹ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نویسنده کتاب خاطرات همسر شهید "سیاهکالی مرادی":

انس گرفتن با شهدای مدافع حرم بسیار آسان است/ معرفی سبک زندگی اسلامی در کتاب"یادت باشد"

نویسنده کتاب خاطرات همسر شهید "سیاهکالی مرادی"گفت: با توجه به همزمانی زندگی شهدای مدافع حرم با جوانان این دوران، انس گرفتن با شهدای مدافع حرم خیلی راحت تر است.

انس گرفتن با شهدای مدافع حرم بسیار آسان است/ معرفی سبک زندگی اسلامی در کتاب"یادت باشد"
محمدرسول ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره نگارش کتاب "یادت باشد"، اظهار کرد: کارهای اجرایی نگارش کتاب مذکور از زمان مراسم چهلم شهید سیاهکالی مرادی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه حجم خاطرات مشترک این شهید بزرگوار با همسرشان زیاد بود، افزود: همچنین همسر شهید سیاهکالی مرادی از نخستین روز زندگی مشترک تمام خاطران خود را یادداشت کرده بود.

نویسنده کتاب "یادت باشد" اضافه کرد: به استثنای خاطراتی که در این مدت اضافه شد، ۱۰ جلسه ۲ ساعته از همسر شهید سیاهکالی مرادی مصاحبه گرفتیم که تدوین آن حدود ۸ ماه به طول انجامید و محتوای این کتاب ۳۷۰ صفحه است.

ملاحسنی با بیان اینکه خاطرات همسر این شهید بزرگوار بیشتر شبیه یک داستان خواندنی بود، ادامه داد: تمام مطالب این کتاب که آماده چاپ شده است توسط همسر شهید سیاهکالی مرادی روایت شده است.

جلد دوم کتاب"یادت باشد" سال آینده تدوین می‌شود

وی عنوان کرد: در جلد دوم کار که سال آینده تدوین می‌شود، خاطرات اقوام و همکاران این شهید مدافع حرم را به نگارش درمی‌آوریم.

نویسنده کتاب ""یادت باشد"" تصریح کرد: شهید سیاهکلی مرادی شهید مدافع حرم است که بازه زمانی زندگی خود همزمان با بازه زمانی بسیاری از جوانان بوده است بنابراین انتظار می‌رود جوانان با خواندن این کتاب انس بیشتری با زندگی شهید سیاهکلی مرادی بگیرند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: شهدای دفاع مقدس در یک بازه زمانی با فاصله زمانی حدود ۳۰ ساله از ما زندگی می‌کردند؛ بنابراین شاید مخاطب همزادپنداری لازم را با اتفاقات آن دوران نداشته باشد.

وی بیان کرد: این در حالی است که شهدای مدافع حرم تا ۲-۳ سال قبل در بین ما زندگی می‌کردند؛ بنابراین زندگی شهدای مدافع حرم از این حیث می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد؛ براین اساس انس گرفتن با شهدای مدافع حرم خیلی راحت تر است.

ملاحسنی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نگارش کتاب مذکور معرفی ارائه یک سبک زندگی برای جوانان بود، عنوان کرد: این کتاب از خاطرات خواستگاری شهید سیاهکلی مرادی از همسرش آغاز شده و تا حدود ۳.۵ سال پس از آن را روایت می‌کند.

وی اظهار کرد: لحظات تلخ و شیرین زندگی یک زوج جوان در این کتاب به تصویر کشیده شده است تا مخاطبان با مطالعه آن از سبک زندگی این زوج جوان درس بگیرند.

نویسنده کتاب "یادت باشد" بیان کرد: شهید سیاهکلی مرادی انسان خودساخته ای بود که روی نکات بسیار ریز زندگی که شاید در زندگی ما فراموش شده است، هم دقت نظر داشت.

وی ادامه داد: در کتاب مذکور چند خاطره از دیدگاه شهید سیاهکلی مرادی در مورد بیت المال ذکر شده است که شاید از نظر ما بسیار پیش پا افتاده باشد و شاید این دقت نظرها بوده که پنجره شهادت را به رویش باز کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به نحوه نگارش کتاب"یادت باشد" ابراز کرد: این کتاب توسط جمعی از خادمان شهدا نوشته شده است؛ اما برای رونمایی آن، اکثر ارگان‌های شهر بخشی از کار را برعهده گرفتند.

وی با بیان زمان برگزاری مراسم رونمایی این کتاب اعلام کرد: این کتاب روز شنبه ۱۲ اسفند ساعت 15 و 30 دقیقه عصر در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان با حضور همسر شهید صدرزاده-فرمانده دلاور فاطمیون در سوریه- و آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین رونمایی می‌شود.

ملاحسنی گفت: یکی از ضعف‌هایی که در استان داریم این است که نتوانستیم شهدای قزوین را آنگونه که شایسته است، معرفی کنیم؛ البته شاید کارهای خوبی هم در این زمینه انجتم شده باشد اما در رسانه ای کردن آنها نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای شاخصی در استان داریم که بسیاری از جوانان آنها را نشناختند، یادآور شد: از اصحاب رسانه استان انتظار داریم برای شناساندن این کتاب به مردم همکاری بیشتری داشته باشند تا شهدای قزوین در سطح کشور دیده شوند.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان