۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "طرح جامع کتابخانه گردی" در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۱۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۸ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

"طرح جامع کتابخانه گردی" در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: "طرح جامع کتابخانه‌گردی" با هدف افزايش آشنايي عموم مردم و مديران اجرايي و فرهنگي كشور با محيط كتابخانه‌هاي عمومي، همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرا می‌شود.

"طرح جامع کتابخانه گردی" در قزوین اجرا می‌شود
رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در ارتقای سطح فرهنگ كتاب و كتابخواني، اطلاع رساني، تعالي فرهنگي، هدايت‌کننده‌ اوقات فراغت، حافظ و انتقال‌دهنده‌ ارزش‌هاي ديني و فرهنگی، مشاوره مناسب به اعضاء، تلاش براي بازشناسي اين جايگاه به‌ويژه در ميان نخبگان، مديران و تصميم‌سازان امري ضروري است.

وی افزود: كتابخانه مهم‌ترین نهادی است که به نیازهای فرهنگی، اجتماعي و اطلاعاتی همۀ اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مذهب، شغل، میزان تحصیلات و دیگر خصوصیات و توانایی‌های فردی پاسخ مي‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: با هدف افزايش آشنايي عموم مردم و مديران اجرايي و فرهنگي كشور با محيط كتابخانه‌هاي عمومي، طی اقدامی توسط نهاد کتابخانه‌ها، همزمان با سراسر کشور، طرح جامع کتابخانه گردی در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف اطلاع مردم و مسئولين از فعاليت‌ها و خدمات كتابخانه‌ عمومي و توجه دادن عموم مردم به كتابخانه به‌عنوان پايگاه اجتماعي و فرهنگي تأتيرگذار انجام می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: طرح کتابخانه‌گردی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و معرفی فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه به صورت یک‌روزه در تاریخ 17 اسفند همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: از تمامی مدیران، مسئولان، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مردم استان دعوت می‌شود؛ در این طرح جالب شرکت کرده و هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه‌ها آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان در پایان گفت: طی این طرح کتابخانه‌های امام خمینی(ره)قزوین، یادگارامام شهر محمدیه، امام محمدباقر(ع) شهر آبیک، صاحب الزمان(عج) بویین زهرا، شهید بهشتی تاکستان و پیامبر اعظم(ص) آوج، کتابخانه‌های منتخب جهت اجرای طرح کتابخانه گردی هستند که در روز 17 اسفند با برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب و عضویت رایگان میزبان عموم مردم و مسئولان می‌باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان