۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین محور ترانزیت قاچاق است/ افزایش ۱۵ درصدی کشف محصولات مبتذل
کد خبر: ۲۷۲۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان:

قزوین محور ترانزیت قاچاق است/ افزایش ۱۵ درصدی کشف محصولات مبتذل

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه قزوین محور ترانزیت قاچاق است، گفت: در حوزه افزایش کشفیات، ۳۸ درصد کشف مواد مخدر، ۲۸ درصد کشف اقلام ممنوعه قاچاق، ۴ درصد دستگیرشدگان، افزایش ۱۵ درصدی محصولات مبتذل را شاهد بودیم.

قزوین محور ترانزیت قاچاق است/ افزایش ۱۵ درصدی کشف محصولات مبتذل
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در پانزدهمین همایش روسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان قزوین در ستاد فرماندهی با عرض تسلیت شهادت تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی توسط فرقه گنابادی در تهران اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی همیشه با مظلومیت و رشادت در راستای رسالت خود فعالیت می‌کند و از وظیفه خود در تامین امنیت کوتاهی نمی‌کند.

وی در ادامه اذعان کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد تعامل بین پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها در راستای کاهش جرائم، نهادینه سازی ارسال پرونده‌های قضایی به اتوماسیون دستگاه قضایی، تاکید بر آموزش قبل از عمل در رخدادهای انتظامی، مرور آموزش‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات در طول سنوات خدمتی تجزیه و تحلیل عملکردها در یازده ماهه اخیر و جمع بندی اهداف سال آینده و تاکید بر تحول کلانتری‌ها و سلسله مراتب فرماندهی است.

این مسئول ادامه داد: پنج کمیته در راستای این همایش فعال شده که جلسات آن به صورت ماهیانه و مستمر برگزار می‌شود و مصوبات خود را اجرا می‌کند.

وی در خصوص ارائه آمار عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین از لحاظ جغرافیایی شاید محدوده کوچکی داشته باشد، اما در واقع مهمانپذیر مهاجران زیادی از استان‌های دیگر است، ما در جوار استان البرز قرار داریم که سرقت‌ها از این طریق به استان ما جاری می‌شود.

تردد بیش از 232 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان
فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: تعداد باغات و زمین‌های کشاورزی زیاد در قزوین باعث جذب اتباع بیگانه شده که مسائل امنیتی و جرائمی را ایجاد می‌کند، همچنین جمعیت دانشجویی استان زیاد است که مسائل خاص خود را دارد، از سوی دیگر قزوین، استانی صنعتی و کارگری است که بدین واسطه مشکلات اقتصادی و کارگری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قزوین محور ترانزیت قاچاق است، عنوان کرد: ماموریت‌های مهم کلانتری‌های قزوین در شبانه روز بیش از 240 مورد است و بیش از 500 ماموریت روزانه به صورت کلی از طریق فرماندهی‌های نیروی انتظامی در سطح استان در حفظ امنیت انجام می‌گیرد.

محمودی ابراز کرد: نظارت تخصصی کلانتری‌ها رتبه خوبی را در کشور کسب کرده و قزوین جزو پنج استان امن کشور است.

وی درخصوص ارائه آمار 11 ماهه سال جاری اعلام کرد: از نظر فراوانی سرقت بین 34 استان کشور 22رتبه، در حوزه وقوع نزاع رتبه 32، فراوانی تصادفات رتبه 32، تعداد تصادفات فوتی رتبه 22، تصادفات جرحی رتبه 32 و تعداد تصادفات خسارتی رتبه 30 را کسب کرده ایم.

این مسئول بیان کرد: قزوین جزو استان‌هایی است که حجم بالای مشکلات ترافیکی را دارد؛ از ابتدای سال تاکنون شاهد تردد 232 میلیون و 866 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان بودیم که 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در راستای اقدامات صورت گرفته در حوزه افزایش کشفیات، 38 درصد کشف مواد مخدر، 28 درصد کشف اقلام ممنوعه قاچاق، 4 درصد دستگیرشدگان، افزایش 15 درصدی محصولات مبتذل را شاهد بودیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان