۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند/ هنری بالاتر از قرآن نداریم
کد خبر: ۲۷۲۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۷ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند/ هنری بالاتر از قرآن نداریم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم شب شعر ریحانه گفت: اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند چرا که در عالم هنری بالاتر از قرآن نداریم.

اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند/ هنری بالاتر از قرآن نداریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در مراسم شب شعر ریحانه که به همت مجمع شعرای آئینی کمیت در سالن حوزه هنری قزوین برگزار شد، با تأکید بر اینکه فرمایشات امامان(ع) خاستگاه قرآنی دارد، به ریشه‌های قرآنی برخی از احادیث اشاره کرد و افزود: اشعاری که در فرهنگ بشریت اثرگذار بوده‌اند، مرزها را در نوردیده‌اند و انسانیت را تحت تأثیر قرار داده‌اند خاستگاه قرآنی داشته‌اند که مثنوی مولوی، دیوان حافظ و اشعار سعدی نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.

وی تصریح کرد: حافظ می‌گوید «هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم» و یا سعدی احادیث پیغمبر (ص) را در قالب شعر بیان می‌کند و مولوی اهل بیتی (ع) است که می‌فرماید «راز بگشا ای علی مرتضی/ ای پس سوء القضا حسن القضا».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همان قدر که شعرای ما قرآنی و اهل بیتی (ع) هستند، اشعارشان شیرین، جذاب، تماشایی و اثرگذار است و کارشان هنر محسوب می‌شود چرا که در عالم آفرینش هنری بالاتر از قرآن نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: هنرهای انسانی افول و غروب دارند و روزی طراوت و تازگی خود را از دست می‌دهند اما علت اینکه اشعار حافظ، مولانا و سعدی همواره طراوت، تازگی و جذابیت دارند به این خاطر است که با قرآن پیوند خورده‌اند.

وی تأکید کرد: شعر ما حلقه اتصال دل‌های تشنه عرفانِ ناب با منابع عرفانی یعنی قرآن و اهل بیت (ع) است و کاری که در مجمع شعرای کمیت انجام می‌شود در راستای تحقق این رسالت قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان