۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین الجبیر; آلمان مانند توپ فوتبال با ما رفتار نکند
کد خبر: ۲۷۲۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۳ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

بعد از گذشت سه ماه از تنش در روابط برلین ــ ریاض؛

الجبیر; آلمان مانند توپ فوتبال با ما رفتار نکند

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به تنش‌های اخیراً ایجادشده بین برلین ــ ریاض بر سر مسائل لبنان، از آلمان خواست که مانند توپ فوتبال با عربستان رفتار نکند.

الجبیر; آلمان مانند توپ فوتبال با ما رفتار نکند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "عادل الجبیر"، وزیر امور خارجه عربستان بعد از گذشت سه ماه از تنش در روابط برلین ــ ریاض به‌دلیل اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره دخالت عربستان در مسائل لبنان بار دیگر این مناقشات را پیش کشیده گفت: نمی‌توان بازگشت سفیر عربستان به برلین را که از ماه نوامبر گذشته از آلمان خارج شده است قبل از تشکیل دولت جدید این کشور پیش‌بینی کرد.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان تأکید کرد: من می‌توانم بگویم که ما از اظهارات اخیر که از دولت آلمان شنیده‌ایم خرسند نیستیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که با عربستان سعودی مانند توپ فوتبال رفتار نمی‌شود.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در ماه نوامبر گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود به‌صورت غیرمستقیم عربستان را متهم به ماجراجویی در منطقه کرده بود.

گابریل درباره سرنوشت سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفته بود که لازم است اروپا موضع مشترکی درباره ماجراجویی‌ای که از چند ماه پیش در منطقه آغاز شده اتخاذ کند و اعلام کند که "ما هرگز این ماجراجویی‌ها را نپذیرفته و در برابر آن ساکت نخواهیم ماند".

دو روز بعد از این اظهارات گابریل، سفیر عربستان از آلمان فراخوانده شد. وزیر امور خارجه آلمان کمی بعد از کریسمس در مصاحبه‌ای با الشرق الاوسط اعلام کرد که "نظرات من درباره بحران لبنان متوجه هیچ کشور خاصی و حتی عربستان سعودی نبوده است".

عادل الجبیر در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری آلمان در عین حال تأکید کرد که مناسبات بین آلمان و عربستان را بسیار عالی ارزیابی می‌کند. وی در این باره گفت: ما این روابط را قدر دانسته و تمجید می‌کنیم. اما ما با تحلیل‌هایی که از طرف مقامات آلمان انجام شده مشکل داشتیم و می‌خواستیم ناراحتی خود را از این تفسیرها آشکارا بیان کنیم.

وی افزود: حالا ما می‌خواهیم یک بار دیگر ببینیم که در صورت تشکیل دولت جدید در آلمان چه اتفاقی می‌افتد. ما امیدواریم که مناسبات دوباره ایجاد شود.

این مسئله که آیا زیگمار گابریل، در دولت ائتلافی جدید آلمان همچنان به‌عنوان وزیر امور خارجه حضور خواهد داشت هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان