۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صعود قطر به صدر جدول منطقه غرب و باقی ماندن ایران در رتبه چهارم
کد خبر: ۲۷۲۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

لیگ قهرمانان آسیا؛

صعود قطر به صدر جدول منطقه غرب و باقی ماندن ایران در رتبه چهارم

نتایج نمایندگان قطر سبب شد تا این کشور به جدول کلی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

صعود قطر به صدر جدول منطقه غرب و باقی ماندن ایران در رتبه چهارم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، هفته دوم فصل ۲۰۱۸ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری (۳۰ بهمن و اول اسفند) با برگزاری هشت دیدار برگزار شد.

نمایندگان پنج کشور ایران، امارات، قطر، عربستان و ازبکستان در بازی‌های هفته دوم به مصاف هم رفتند که در این میان قطری‌ها عملکرد بهتری نسبت به تیم‌های چهار کشور دیگر داشتند.

نتایج تیم‌های قطری در این هفته سبب شد این کشور به جدول کلی منطقه غرب صعود کند و ایران هم همچنان در جایگاه چهارم این منطقه قرار دارد.

قطر با تیم‌های الدحیل، الغرافه، السد و الریان در لیگ قهرمانان شرکت کرده است. در هفته دوم این رقابت‌ها الغرافه در بازی خانگی اش مقابل تراکتورسازی با درخشش مهدی طارمی، تراکتورسازی را سه بر صفر شکست داد و در رتبه سوم جدول گروه A. قرار گرفت. الدحیل در ورزشگاه زاید ابوظبی با نتیجه ۳ بر ۲ الجزیره امارات را شکست داد و در صدرجدول گروه B. باقی ماند.

صعود قطر به صدر جدول منطقه غرب و باقی ماندن ایران در رتبه چهارم

السد در شب استثنایی بغداد بونجاح و قرار گرفتن او در صدرجدول گلزنان با ۴ گل زده، پرسپولیس ایران را با نتیجه سه بر یک از سد راه برداشت و جایگزین این تیم در صدر جدول گروه C. شد و در نهایت الریان دومین تساوی اش را با نتیجه یک - یک مقابل العین امارات در ورزشگاه هزا بن زاید ابوظبی کسب کرد و در رتبه دوم جدول گروه D. قرار گرفت.

در کل قطری‌ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آمار ۴ بازی، ۳ برد، یک مساوی،۱۰ گل زده، ۴ گل خورده، تفاضل مثبت ۶، ۱۰ امتیاز و میانگین ۲/۵ امتیاز را ثبت کردند. البته آمار کلی آن‌ها ۸ بازی، ۵ برد، ۲ مساوی، یک باخت، ۱۹ گل زده، ۱۰ گل خورده، تفاضل مثبت ۹، ۱۷ امتیاز و میانگین ۲/۱۵ امتیاز است که سبب شده نمایندگان این کشور در رتبه نخست جدول منطقه غرب قرار گیرند.

الاهلی و الهلال، ۲ تیم عربستانی حاضر در فصل جاری لیگ قهرمانان هستند که الاهلی در ادامه روز‌های خوبش در این رقابت‌ها توانست در ورزشگاه ملک عبدالله جده ۲ بر یک الجزیره امارات را شکست دهد تا جایگزین این تیم در صدر جدول گروه A. شود، اما شاگردان رامون دیاز در هفته دوم هم در کسب پیروزی ناکام ماندند و با توجه به شکست یک بر صفر برابر استقلال ایران در ورزشگاه سیب عمان به قعرجدول گروه D. سقوط کردند.

۲ بازی، یک برد، یک باخت، ۲ گل زده، ۲ گل خورده، تفاضل صفر، ۳ امتیاز و میانگین ۱/۵ امتیاز حاصل عملکرد سعودی‌ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا است. البته آن‌ها با آمار ۴ بازی، ۲ برد، یک مساوی، ۳ گل زده، ۲ گل خورده، ۷ امتیاز و میانگین ۱/۷۵ امتیاز در جایگاه دوم کشور‌های منطقه غرب ایستاده اند.

صعود قطر به صدر جدول منطقه غرب و باقی ماندن ایران در رتبه چهارم

ازبکستان هم مانند عربستان با ۲ تیم در رقابت‌های فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. در هفته دوم این مسابقات نسف قارشیدر ورزشگاه مرکزی قارشی با تک گل ایگور گلبان از سد الوصل امارات عبور کرد تا به رتبه سوم گروه C. صعود کند.

دیگر تیم ازبکستانی یعنی لوکوموتیو تاشکند هم با توجه به شکست ۲ بر صفر مقابل ذوب آهن ایران از صدر جدول گروه B. به جایگاه سوم این گروه سقوط کرد.

۲ بازی، یک برد، یک باخت، یک گل زده، ۲ گل خورده، تفاضل منفی یک، ۳ امتیاز و میانگین ۱/۵ امتیاز آمار ازبک‌ها در این هفته لیگ قهرمانان بود، اما آن‌ها با ۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ گل زده، ۵ گل خورده، تفاضل مثبت یک، ۶ امتیاز و میانگین ۱/۵ امتیاز همچنان در رتبه سوم کشور‌های حاضر در منطقه غرب قرار دارند.

استقلال، ذوب آهن، پرسپولیس و تراکتورسازی به عنوان چهار نماینده ایران در این دوره لیگ قهرمانان آسیا در هفته دوم این رقابت‌ها آمار ۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۴ گل زده، ۶ گل خورده، تفاضل منفی ۲، ۶ امتیاز و میانگین ۱/۵ را ثبت کردند.

ابتدا ذوب آهن با گل‌های مرتضی تبریزی و سید محمدرضا حسینی لوکوموتیو ازبکستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به رتبه دوم گروه B. صعود کرد. تراکتورسازی در ورزشگاه ثانی بن جاسم دوحه با نتیجه سنگین سه بر صفر از الغرافه قطر شکست خورد و در قعر جدول گروه A. باقی ماند.

پرسپولیس هم در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه و روزی که سیامک نعمتی تک گلش را به ثمر رساند با نتیجه ۳ بر یک مغلوب السد شد تا به رتبه دوم گروه C. سقوط کند و در نهایت استقلال با گل به خودی عبدالله حفیظ الهلال عربستان را از پیش رو برداشت و صدرجدول گروه D. را حفظ کرد.

در مجموع نمایندگان ایران با ۸ بازی، ۳ برد، یک مساوی، ۴ باخت، ۱۰ گل زده، ۱۲ گل خورده، تفاضل منفی ۲، ۱۰ امتیاز و میانگین ۱/۱۵ امتیاز همچنان در جایگاه چهارم منطقه غرب باقی ماندند.

عملکرد چهار نماینده امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا سبب شد این کشور همچنان قعرنشین منطقه غرب باشد. الجزیره در خانه الاهلی عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا به رتبه دوم گروه A. سقوط کند. الوحده هم در خانه اش با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب الدحیل قطر شد و در قعرجدول گروه B. باقی ماند.

الوصل در خانه نسف قارشی ازبکستان با یک گل شکست خورد تا همچنان قعرنشین جدول گروه C. باشد و در نهایت العین با توقف یک بر یک مقابل الریان قطر در ورزشگاه هزا بن زاید، رتبه سوم گروه D. را حفظ کرد.

شیخ نشین‌ها با آمار ۴ بازی، یک مساوی،۳ باخت، ۴ گل زده، هفت گل خورده، تفاضل منفی ۳، یک امتیاز و میانگین ۰/۲۵ امتیاز هفته دوم را به اتمام رساندند، اما در جدول کلی منطقه غرب با ۸ بازی، یک برد، ۲ مساوی، ۵ باخت، ۸ گل زده، ۱۶ گل خورده، تفاضل منفی ۸، ۷ امتیاز و میانگین ۰/۸۷ امتیاز همچنان قعرنشین هستند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان