۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین چهل سالگی انقلاب اسلامی و اهداف پیش رو
کد خبر: ۲۷۱۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

چهل سالگی انقلاب اسلامی و اهداف پیش رو

ما باید انقلاب و هویت اسلامی را به صورت یک تمدن در جهان ارائه کنیم تا سایر مردم این کره خاکی هم بتوانند در برابر ایدئولوژی‌های اشتباه دولت خود ایستادگی کنند.

چهل سالگی انقلاب اسلامی و اهداف پیش رو
صبح قزوین ؛_____حسین طاعتی.

مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانستند خواسته‌ها و آرمان‌های خود را در سال 57 تحقق بخشند و رژیم پهلوی را به سقوط بکشانند و نظام نوپا و تازه تاسیس با پسوند اسلامی خود را روی کار بیاورند.

از همان روز اول دشمنان نظام تاسیس کشور ایران مانند آمریکا درصدد سقوط و براندازی این نظام نوپا در ایران بودند که برخی از آنان با خوش خیالی محض عمر انقلاب اسلامی ایران را از 6 ماه کمتر تخمین می‌زدند.

در پی براندازی انقلاب اسلامی دست به اقدامات متعددی زدند از جمله اقدامات آمریکا دشمن همیشگی انقلاب اسلامی ایران راه اندازی جنگ‌های داخلی و قبیله ای بود جنگ‌هایی که از غرب کشور با غائله‌های کردستان آغاز و در جنوب کشور با مردم خلق بلوچ ادامه پیدا می‌کرد آمریکا حتی اتحاد شوم منافقین و چند اتحاد دیگر را در درون کشور راه اندازی کرد که این اتحاد با ترور رهبران انقلاب اسلامی همراه بود تمامیی اقدامات دشمنان ایران در آن زمان با شکست مواجه شد.

آمریکا دشمن قسم خورده ایران که توانایی ضربه زدن از داخل کشور را نداشت و نمی‌توانست از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کند دست به توطئه‌ها و جنگ‌های بیرونی و خارجی توسط دست نشانده‌ها و نوکران خود علیه ایران زد.

صدام غلام دست به سینه آمریکا یکی از افرادی بود که انقلاب اسلامی ایران را وارد جنگ تحمیلی 8 ساله کرد در این جنگ دلیر مردان و شیر زنان غیور این مرز و بوم با جان و دل از کشور و خاک خود دفاع کردند و اجازه نداند حتی وجبی از این خاک زیر سلطه کشور دیگری دربیاید. امریکا بعد از اتمام جنگ تحمیلی به ایران توسط عراق دست از دشمنی خود برنداشت و اقداماتی همچون جنگ نرم و تحریم را در دستور کار خود قرار داد که تا به امروز این اقدام نیز همانند اقدامات گذشته بی ثمر و با شکست مواجه شد.

انقلاب اسلامی علاوه بر کنترل و جنگ در تمامی جبهه‌ها با دشمان خود همواره سعی بر این داشته است که اندیشه‌های اسلامی را در بین مردم گسترش و رشد دهد که این اندیشه با چاشنی ملی گرایی و وطن پرستی همراه بوده است. انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است با توجه به تمام سختی‌ها نیز توانسته تحولات بزرگی را از سال 56 تا به امروز در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی داشته باشد.

نواقص اقتصادی باید رفع شود
خدمات و فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد داخلی از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است فعالیت‌هایی نظیر دستاوردها و خدمات اقتصادی، دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی و دستاوردهای سیاسی از اقدامات انقلاب اسلامی درون کشور بوده است.

ملموس‌ترین و وسیع ترین فعالیت‌های این نظام نوپا در ایران در حوزه اقتصادی بوده است امّا انعکاس پیشرفت‌های اقتصادی به صورت بسیار ضعیفی صورت پذیرفت که مهمترین و گستره ترین فعالیت انقلاب مورد توجه بسیاری از مردم قرار نگرفت.

از جمله پیشرفت‌های اقتصادی می‌توان به مواردی همچون نفت، گاز، فن آوری هسته ای و انرژی هسته ای، پتروشیمی، برق، آب، تحولات در بخش راه و ترابری، پتروشیمی، مخابراتی و تلفن، تحولات در بخش صنعت، میانگین رشد اقتصادی، تحولات کشاورزی، جمعیت و توزیع درآمد زیر اشاره کرد.

همراه با توسعه در بخش‌های اقتصادی، در حوزه فرهنگی، علمی و اجتماعی نیز اقدامات بجا و قابل تقدیری پس از پیروزی انقلاب در کشور رخ داده است از جمله این اقدامات افزایش نرخ سواد، افزایش مراکز آموزش عالی، پیشرفت کمی و کیفی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و تأسیس و راه اندازی شبکه‌های برون مرزی مثل شبکه سحر، جام جم و صبا، گسترش مراکز هنری و فرهنگی، توسعه و رشد علمی مانند فن آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی جنینی و گسترش تأمین اجتماعی و انواع بیمه‌های حمایتی است.

به موازات توسعه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی دستاوردهای سیاسی نیز دارای پیشرفت‌های چشمگیری بوده است که از نمونه این پیشرفت‌ها می‌توان از استقلال سیاسی، قانون اساسی، مشارکت سیاسی مردم، ایجاد نظام مردم سالاری دینی، گسترش گروه‌ها و احزاب سیاسی، تفکیک قوا، رشد سیاسی و آگاهی‌های عمومی و حضور آنها در صحنه‌های مختلف نام برد این در حالی است که رژیم پهلوی به هیچ وجه از استقلال در تمامی سطوح برخوردار نبود.

تمامی خدماتی که تا به امروز در اختیار مردم نهاده شده نواقص زیادی را به همراه داشته است از مهمترین این نواقص مشکلات معیشتی و اقتصادی آنهاست.

مهمترین انتظاری که مردم از انقلاب اسلامی دارند انقلابی و نظامی که همواره وابسته به مردم خود بوده و مردم همواره و همیشه در تمامی مراحل پشتیبان انقلاب و نظام خود بوده اند برطرف کردن مشکلات معیشتی، شغل،مسائل اقتصادی، رفاه عمومی و شکاف زیاد طبقاتی است که رهبر انقلاب اسلامی در قسمتی از بیانات خود در سخنان نوروزی سال 1396 به آنان اشاره داشتند.

در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم که به آنان اشاره شد مردم نیز وظایفی را درقبال انقلاب اسلامی دارند یکی از این وظایف که بر عهده مردم است ترویج هویت اسلامی است؛ ما باید انقلاب و هویت اسلامی را به صورت یک تمدن در جهان ارائه کنیم تا سایر مردم این کره خاکی هم بتوانند در برابر ایدئولوژی‌های اشتباه دولت خود ایستادگی کنند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان