۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آقای روحانی پست‌های یکسال پیش آمدنیوز را دوباره بخوانید/ شبکه‌های اجتماعی که دیروز ستاد انتخاباتی بودند و امروز هماهنگ کننده اغتشاشگران و دراویش داعشی!
کد خبر: ۲۷۱۹۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با توجه به حوادث تروریستی دراویش داعشی:

آقای روحانی پست‌های یکسال پیش آمدنیوز را دوباره بخوانید/ شبکه‌های اجتماعی که دیروز ستاد انتخاباتی بودند و امروز هماهنگ کننده اغتشاشگران و دراویش داعشی!

باید از شخص روحانی به عنوان کسی که فیلتر نشدن یا قطع پیامک ها را از افتخارات دولتش می داند، پرسید آیا وی و همراهانش به خطراتی که ممکن است این ابزار خطرناک در فضای عمومی پس از انتخابات ایجاد کنند، اندیشیده بود.

 آقای روحانی پست‌های یکسال پیش آمدنیوز را دوباره بخوانید/ شبکه‌های اجتماعی که دیروز ستاد انتخاباتی بودند و امروز هماهنگ کننده اغتشاشگران و دراویش داعشی!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، تروریست های مجازی با تروریست های فضای حقیقی همنوا شده اند و به ظن خود برای نابودی کیان و ثبات ایران دست به دست هم داده اند کسانی که روزی در انتخابات برای یک نامزد جیغ و هورا می کشیدند!

 مطامع سیاسی گاهی اوقات چنان در اندیشه سیاست ورزان تعیین کننده می شود که حاضرند کشور و ثبات سرزمینی را قربانی آن کنند. در سال های اخیر با قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی، این شبکه ها به ابزارهای در دست برخی از گروه ها و اشخاص برای دستیابی به قدرت سیاسی تبدیل شده اند.
در ایران نیز در سال های اخیر ورود شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام فضایی را مهیا ساخت تا این قدرت مجازی در اختیار برخی از سیاستمداران و مسئولان قرار گیرد و رقبای سیاسی خود را در این فضا مورد ضرب و شتم قرار دهند! در کنار این نقش این شبکه ها در انتخابات بر هیچ کس پوشیده نماند.

اما در این میان به خدمت گرفتن یا عبور همراه با رضایت از کنار برخی از کانال ها و صفحات در شبکه های اجتماعی توسط دولتمردان باعث سوالات متعدد گشته است. کانال های تلگرامی مانند آمدنیوز، بی بی سی فارسی ، به نام آیت الله و ... و در حال حاضر نیز ری استارت و شعبه های آن، به تروریست هایی تبدیل شده اند که آشوب و جنگ خیابانی در ایران را ترویج می کنند. ترویج خشونت عیان علیه مردم  و ماموران حافظ نظم که بار دیگر نمونه آن را در شب دوشنبه 30 بهمن ماه مشاهده کردیم. دراویش داعشی که به بهانه حمایت از رهبرانشان، در خیابان گلستان هفتم پاسداران گرد آمده و با حملات وحشیانه چندین تن از ماموران نیروی انتظامی را به قتل رساندند.

تروری که برای اولین بار با رد شدن اتوبوس و خودروی سواری تروریست های درویش مسلک، به وقوع پیوست. در این حملات علاوه بر ماموران به مردم عادی نیز خسارت های مالی شدیدی رسید و بسیاری از مردم زحمی شدند. در این میان باز هم کانال‌های همانند آمدنیوز در جایگاه هماهنگ کننده، خط دهنده و رسانه دراویش داعشی اقدام کردند.

این روش های تروریستی را در کنار اقدامات برخی از هواداران گروهی موسوم به ری استارت که توسط دیوانه ای به نام محمدحسینی تهییج می شوند و مراکز عمومی و مذهبی و حتی شخصی را به آتش می کشند، قرار دهید. همچنین آشوب های دیماه که مشخصا یک وندالیسم بی سر و ته بود که تنها قتل، آشوب و آتش زدن خیابان ها و شهرها را در سر داشت. اینها نتیجه یک مماشات و سواستفاده بزرگ است که چندین سال است به بهانه آزادی ورود شبکه های اجتماعی درایران در حال وقوع است.

تلگرام و اینستاگرام ابزارهای تروریستی شبکه های جاسوسی و برانداز هستند. کاملا مشخص بود که نفوذ تدریجی برخی کانال ها  در زندگی عادی مردم به نام افشاگری از مفاسد اقتصادی دارای برنامه بلندمدت برای ایجاد آشوب در کشور و براندازی است. متاسفانه گروه های سیاسی ایران غافل از این نقشه شوم دشمن، با این ابزار و افشاگری ها مطامع سیاسی خود را دنبال کردند و مانع از شکل گیری تارهای عنکبوتی شبکه هایی شدند که در حال حاضر بر افکار عمومی کشور تاثیرگذارند.

ایام انتخابات سال 94 بود که لیست های انتخاباتی با تلگرام دست به دست چرخیدند و قدرت تلگرام خود را به همگان ثابت ساخت. استفاده آگاهانه یا از روی غفلت از ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف سیاسی، زیرساخت های خطرناکی را در بطن جامعه ایجاد ساخت. زیرساخت بی اعتمادی و نشانه رفتن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی که در حال حاضر با بهره برداری فوق العاده دشمن، منافع ملی و عمومی را با خطر مواجه ساخته است.
انتخابات بعدی نیز تلگرام را رونق دو چندانی بخشید. دولت یازدهم در تغییر سبک اطلاع رسانی و رونق شبکه های اجتماعی اهتمام ویژه ای در این زمینه به کار بست. دولت در زمینه مدیریت افکار عمومی از طریق رسانه ها، قائل به بهره گیری از شبکه های نوین اطلاع رسانی خارج از کنترل دیگر نهادها بود و همچنان نیز هست. شبکه هایی که سرور آن در خارج از مرزها قرار دارد و دولت  ایران هیچ نظارتی بر محتوا و سبک و سیاق آن ندارد.

حمایت های گسترده کانال های تلگرامی مانند آمدنیوز، وحیدآنلاین، مملکته، بی بی سی فارسی و ... و ریپورتاژ آگهی رفتن برای ستاد انتخاباتی حسن روحانی هرچند در آن زمان به مزاق اصلاح طلبان و حامیان دولت خوش آمد ولی در حال حاضر این کانال ها به تروریست هایی تبدیل شده اند که مردم را به جان مردم انداخته اند و فرصتی را برای تروریست های واقعی فراهم کرده اند تا منافع ملی را تهدید کنند و جان هم وطنانمان را بگیرند. در شب های انتخاباتی شاهد بودیم که کانالی مانند آمدنیوز به پیاده نظام حامی یکی از نامزدهای اصلی انتخابات درآمد و دیگر رقبای وی را با انتشار اسناد جعلی می نواخت. جیک جیک مستان حامیان دولت سردی زمستانی را که کل نظام و کشور می تواند قربانی این مطامع شود را از یاد برده بود.

به هر حال باید از شخص حسن روحانی به عنوان کسی که فیلتر نشدن یا قطع پیامک ها در صبح انتخابات را از افتخارات دولتش می داند، پرسید آیا وی و همراهانش به آسیب هایی و خطراتی که ممکن است این ابزار خطرناک در فضای عمومی پس از انتخابات ایجاد کنند، اندیشیده بود. در حال حاضر شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام منافع ملی را به راحتی تهدیدمی کنند و برای نظام رجزخوانی می کنند، آیا این باعث غرور و عزت ملی گشته یا باعث خسران و بی ثباتی در کشوری که در منطقه خطرناک خاورمیانه قرار دارد.

و نکته مهمتر چه کسانی در برابر محدود کردن کانال های تروریستی مانند آمدنیوز در داخل کشور مقاومت می کنند. آیا این کانال پیام آور صلح و آزادی یا ترس و وحشت و ترور است؟ نیک روشن است که زمانیکه منافع ملی یک کشوری به خطر می افتد مماشات و تعارفات و حتی مطامع سیاسی برخی از ترسوهای سیاسی هیچ محلی از اعراب ندارد و نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند نیز هرگز به شبکه های ترور و ترویج آن اجازه فعالیت نمی دهند که برخی دولتمردان در این میان کاسه داغ تر از آش شده است. اما با این تفاسیر آیا اینک وقت کور کردن چشم و قلب فتنه فرانرسیده است؟
انتهای پیام/1404 

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان