۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سوگواره «یاس نبوی» در ۶۲ امامزاده شاخص برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۷۱۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

سوگواره «یاس نبوی» در ۶۲ امامزاده شاخص برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: «سوگواره یاس نبوی» در ایام فاطمیه در ۶۲ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

سوگواره «یاس نبوی» در ۶۲ امامزاده شاخص برگزار می‌شود
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: «سوگواره یاس نبوی» در ایام فاطمیه در ۶۳ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود و هم اکنون تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه امسال است که همه‌ساله برگزار می‌شود و امیدواریم امسال نیز به صورت باشکوه و منظم و در خور شان حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: این مجموعه علاوه بر تشکیل ستاد استانی سوگواره یاس نبوی و هماهنگی با سایر نهادها برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده از بقاع متبرکه نیز سرکشی خواهد کرد و در حال حاضر تمامی اقدامات لازم در این زمینه انجام پیش‌بینی شده است.

عادل بیان کرد: از جمله دیگر اقداماتی که در دستور کار ما قرار داده شده می‌توان به تشکیل جلسات با هیئت امنا، خیران و متولّیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی اشاره کرد که در راستای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این طرح است.

برگزاری بیش از ۲۰ خیمه معرفت
این مسئول اذعان کرد: برگزاری خیمه‌های معرفت در بیش از ۲۰ امامزاده یکی از برنامه‌های تخصصی اداره کل اوقاف امورخیریه استان قزوین در سوگواره یاس نبوی است که با حضور کارشناسان تبلیغی امور مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های آموزشی مبلغین، توزیع پوستر با تیراژ ۲ هزار در استان قزوین از بیانات حضرت زهرا(س)، توزیع رایگان نرم‌افزارهای تلفن همراه برای یاس نبوی و خطبه فدک و نیز کلیپ‌های صوتی و تصویری ویژه شهادت این بانوی بزرگ را از دیگر اقدامات برشمرد.

عادل بیان کرد: خبرنگاران و عکاسان از رسانه‌های جمعی استان جهت پوشش ویژه برنامه روز شهادت دعوت شده اند و صداوسیمای استان هم اقدام به پخش زنده و گزیده ای و تولیدی مراسم فوق در روز شهادت می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان