۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مشکلات تولیدکنندگان با اجرای قانون تقویت نظام استانداردسازی حل می‌شود
کد خبر: ۲۷۱۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان ملی استاندارد در قزوین:

مشکلات تولیدکنندگان با اجرای قانون تقویت نظام استانداردسازی حل می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اجرای قانون تقویت نظام استانداردسازی مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان در اخذ گواهی استاندارد را مرتفع می‌کند.

مشکلات تولیدکنندگان با اجرای قانون تقویت نظام استانداردسازی حل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نیره سادات پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان قزوین در استانداری قزوین اظهار کرد: حوزه قزوین به گونه ای برنامه ریزی شده که هر مدیری می‌رود با افتخار رفته و مدیر بعدی بهتر از قبلی بوده است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد سازمان پویایی است و به دلیل مفهومی که در آن نهفته است، نمی‌تواند سازمان ایستایی باشد.

این مسئول اضافه کرد: نگرش همه جانبه استاندارد به موضوعات جامعه است هر کشوری توانسته برمشکلات اقتصادی فایق آید از زیربنای استانداردی قوی برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نظارت بر استاندارد خیلی مفهومی ندارد؛ زیرا استاندارد در زندگی آنها جاری است.

پیروزبخت بیان کرد: در رقابت پذیری جهانی که امروز در کشورهای پیشرفته جهان نگاه پلیسی حاکم نیست؛ زیرا این موضوع در بین مردم جامعه نهادینه شده و امید است ما هم به آنجا برسیم.

وی با بیان اینکه قانون تقویت نظام استانداردسازی را در سال جاری به تصویب رساندیم، گفت: موازی کاری‌هایی که برای دریافت گواهی استاندارد وجود داشت، بسیاری از صنعتگران و فعالان اقتصادی را رنج می‌داد که با تصویب و اجرای این قانون جدید مشکل صنعتگران و فعالان اقتصادی مرتفع می‌شود.

سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در ایران است

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: بسیاری از تکالیف در این قانون مشخص شده و شورای عالی استاندارد به یک شورای فراسازمانی تبدیل شده است.

وی گفت: این شورا با ریاست رییس جمهور، عضویت ۱۱ وزیر و برخی از افراد سه قوه تشکیل جلسه می‌دهد که این امر نشاند دهنده فعالیت‌های فرابخشی سازمان ملی استاندارد است.

پیروزبخت افزود: هرجا که سازمان استاندارد نسبت به ایمنی و سلامت مردم احساس خطر کرد باید ورود پیدا کند؛ سعی داریم تا جایی که مقدور است، موازی کاری های موجود در حوزه استاندارد را حذف کنیم.

وی عنوان کرد: در همین قانون ذکر شده سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در ایران است که یک ولی فقیه واجد شرایط باید از طرف شورای نگهبان به سازمان ملی استاندارد معرفی شود.

این مسئول یادآور شد: از ظرفیت‌های سایر سازمان هم سعی داریم برای استانداردسازی تولیدات و خدمات استفاده کنیم.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان