۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آقای لاریجانی! به رئیس‌‌جمهور درباره نوسان نرخ ارز تذکر دهید
کد خبر: ۲۷۱۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در جلسه علنی مجلس؛

آقای لاریجانی! به رئیس‌‌جمهور درباره نوسان نرخ ارز تذکر دهید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به علی لاریجانی متذکر شد: از شما می‌خواهیم که به موضوع چالش نرخ ارز به علت نوسانات ایجاد شده ورود کنید، شما باید در این باره به رئیس جمهور تذکر دهید.

آقای لاریجانی! به رئیس‌‌جمهور درباره نوسان نرخ ارز تذکر دهید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 بهمن) پارلمان در تذکری نسبت به نوسانات ایجاد شده در بازار ارز انتقاد کرد و گفت: در هفته‌های گذشته به علت عدم مدیریت صحیح بازار ارز، ارزش پول ملی 25 درصد کاهش یافته است که این وضعیت اثری منفی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز آثار تورمی دارد.

وی افزود: دولت پیش از این اعلام کرده بود که توانسته نرخ تورم را کاهش دهد، اما وضع کنونی، این اظهارات مقامات دولتی را به چالش کشیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: از شما می‌خواهیم که به موضوع چالش نرخ ارز به علت نوسانات ایجاد شده ورود کنید، بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز ناکارآمد بوده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: شما (لاریجانی) باید در این باره به رئیس جمهور تذکر دهید؛ بازار ارز قابل مدیریت است و معتقدم که این عددهای قابل مبادله، واقعی نیست و امروز یک حباب در نرخ دلار ایجاد شده که تقاضاهای روانی در پی داشته است.

وی ادامه داد: از رئیس مجلس می‌خواهم که به موضوع افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر ورود کند، البته ما نیز در کمیسیون اقتصادی جلساتی را تشکیل داده‌ایم که جلسات کارشناسی هم قابل احصاء خواهد بود.


علی لاریجانی رئیس  مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت ضمن وارد دانستن تذکر پورابراهیمی گفت: بانک مرکزی باید در این باره توضیحات کافی داده و راهکار ارائه کند، البته پیگیری کمیسیون اقتصادی هم در این زمینه خوب است اما بنده هم پیگیر موضوع خواهم بود.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان