۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۴ شکارچی متخلف در استان دستگیر شدند
کد خبر: ۲۷۱۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست قزوین:

۲۴ شکارچی متخلف در استان دستگیر شدند

متخلفین شکار ۶۵ قطعه پرنده وحشی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین دستگیر شدند.

۲۴ شکارچی متخلف در استان دستگیر شدند
سیاوش شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ادارات آبیک، البرز و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل در حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های حیات وحش در حوزه آبیک 14 متخلف شکار غیرمجاز پرندگان وحشی را دستگیر کردند.

وی افزود: این متخلفان با 13قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات مبادرت به شکار 54 قطعه پرندگان وحشی نموده بودند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: مامورین اجرائی یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستان البرز در پی گشت کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت شهرستان موفق به دستگیری 10 نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز شدند که از متخلفان چهار قبضه اسلحه، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه شش قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف شده است.

شمسی پور ادامه داد: در عملیاتی مشابه مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل با همراهی مامورین یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف 4 قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی البرز شدند.

این مسئول ابراز کرد: پرونده متخلفین بعد از بازجویی‌های اولیه تشکیل و جهت پیگیرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاه‌های انسانی در شهر و روستاها از مردم درخواست کرد در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هر گونه تخلفات شکار را به مامورین محیط زیست یگان حفاظت گزارش کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان