۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مأموریت جدید «موسوی خوئینی‌ها» چیست؟
کد خبر: ۲۷۱۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

اصلاح‌طلبان به دنبال برندسازی از آلترناتیو لیدر اصلاحات

مأموریت جدید «موسوی خوئینی‌ها» چیست؟

تحرکات این روزهای «موسوی خوئینی‌ها» در کنار اطلاعاتی که از نگاه آلترناتیوی اصلاح‌طلبان به وی وجود دارد نشان می‌دهد که چپ‌ها به دلایلی به دنبال مطرح کردن بیشتر این چهره هستند.

 مأموریت جدید «موسوی خوئینی‌ها» چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، به او می‌گویند: «مرد خاکستری اصلاحات»...

مردی در پشت پرده تمام فعالیت‌های اصلاحات که رصدهای خبری می‌گوید مواضع هرازگاهی‌اش دقیقا منطبق بر ریلی است که سایر ستادی‌های اصلاح‌طلب روی آن حرکت می‌کنند.

با این حال اما گویا «موسوی خوئینی‌ها» به تازگی مأموریتی جدید یافته است...

حوالی 9 سال از فتنه سال 88 می‌گذرد و حالا دیگر بر همه محرز شده است که مادام که فتنه‌گران محصور و منزوی حاضر به عذرخواهی رسمی از نظام و مردم نباشند؛ خبری از عفو و گذشت نیست که نیست.

و این واقعیت به قول خود اصلاح‌طلبان به مثابه قفلی است که بر روی فعالیت‌های سیاسی این جریان نهاده شده است.

اصلاح‌طلبان که 16 سال است در هیچ انتخاباتی پیروز اکثریتی نبوده‌اند؛ هم‌اکنون بر سر یک دوراهی بزرگ هستند... از یکسو نمی‌خواهند از فتنه سال 88 توبه کنند و از سوی دیگر، نیازی جدی به بازیابی خود در عرصه سیاسی و اجتماعی دارند. لیدر اصلاح‌طلبان هم که منزوی است و از آتش محصورین هم آبی گرم نخواهد شد.

پس چاره چیست!؟

* «خوئینی‌ها» آلترناتیو لیدر اصلاح‌طلبان/ نکات مرموز یک نامه...

موسوی خوئینی‌ها این روزها، شروع چندان بدی نداشته است... نامه سرگشاده به آیت‌الله جنتی و البته حضور در راهپیمایی 22 بهمن.

شاید خیلی از جوان‌ترها ندانند او کسی است که علی مطهری درباره نقش احتمالی وی در ترور شهید مطهری گفته است:«آقای موسوی خوئینی گرایش و اخلاق مارکسیستی پیدا کرده بود که پدر (شهید مطهری) بسیار نگران شده بودند و در دیداری آقای مطهری گفت که به آقای موسوی خوئینی‌ها بگوئید پیش من بیایند اما نیامدند. در این حد من اطلاعات دارم و این که بگویم آن‌ها شهید مطهری را به شهادت رساندند را نمی دانم.»[1]

خوئینی‌ها همچنین کسی است که محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی درباره مشی سیاسی‌اش گفت: او حتی در دوران حیات امام راحل نیز مسئله ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشته است.پس از شناخت ملموس‌تر خوئینی‌ها برگردیم به سؤال اول... چاره اصلاح‌طلبان در شرایط موجود که فعالیت‌هایشان عملا قفل شده، چیست!؟در این زمینه سندی تاریخی وجود دارد که وقتی آنرا در کنار تحرکات جدیدی خوئینی‌ها و شرایط امروز اصلاح‌طلبان قرار دهیم؛ اطلاعات جالبی بدست می‌آید.

و آن اینکه چپ‌ها همواره به خوئینی‌ها به چشم آلترناتیو لیدر اصلاح‌طلبان در روزهای مبادا نگاه می‌کرده‌اند.

در دولت دوم اصلاحات زمانی که بحث «عبور از خاتمی» توسط چپ‌ها مطرح شد، نشریه «عصر ما» ارگان سازمان منحلّه مجاهدین انقلاب، موسوی خوئینی‌ها را به عنوان مرکز ثقل اصلاحات معرفی کرد.

اطلاعات تحلیلی اینطور می‌گوید که بخشی از اصلاح‌طلبان قصد دارند خوئینی‌ها را بعنوان یک برند به جای لیدر اصلاحات در کانون توجه خود قرار دهند.

و تحرکات جدید خوئینی‌ها نیز می‌تواند شاهدی بر همین مدعا باشد.

مسئله اما از اعماق تاریک دیگری هم برخوردار است...

خوئینی‌ها در نامه خود به آیت‌ا... جنتی دو مرتبه عبارت «مقامات عالی کشور مانند آیت‌الله جنتی» را به کار برده است. [3]

علت این کار چیست؟ اصلاح‌طلبان فقط به انتخابات 1400 می‌اندیشند یا مقولات دیگری هم مد نظر آنان قرار دارد؟

فتنه اقتصادی دیماه و اشاره‌های خوئینی‌ها در نامه‌اش به آیت‌الله جنتی مبنی بر اینکه «برخی مقولات مشکلات اقتصادی را دردناک کرده است»! چه ربطی به ستاد اصلاح‌طلبان دارد؟ ستادی که چهره‌هایش طی روزهای پس از اغتشاشات دیماه کراراً بر تحقیر شدن مردم توسط نظام اسلامی و اینکه رژیم شاه هم مردم را تحقیر می‌کرد [4] تأکید کرده‌اند...

چینش قطعات این پازل در کنار هم تصاویر زیادی را آشکار می‌کند.




انتهای پیام/1404
منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان