۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رابطه ارباب و رعیتی باید از میان مسئولین و مردم حذف شود
کد خبر: ۲۷۱۶۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون پارلمانی رئیس جمهور در قزوین:

رابطه ارباب و رعیتی باید از میان مسئولین و مردم حذف شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رابطه ارباب و رعیتی دیگر معنایی ندارد، گفت:دولت به تنهایی قادر به رفع بیکاری و فقر مطلق نیست و نیازمند همراهی و کمک سایر قوا و ارگان‌های هستیم.

رابطه ارباب و رعیتی باید از میان مسئولین و مردم حذف شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در شورای اداری استان قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقطع رهایی ملت ایران از استبداد و استعمار بود اظهار کرد: دهه فجر همواره یادآور جانفشانی‌های مردم انقلابی کشور است.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر بخشی از تاریخ پرفروغ و درخشان نه تنها انقلاب اسلامی بلکه تاریخ ایران است، افزود: هیچکدام از انقلاب‌های دنیا نه ویژگی‌ها و نه اثرگذاری انقلاب اسلامی را داشتند.

این مسئول اذعان کرد: انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاد مباحث مادی و معنوی را دنبال می‌کردند؛ اما یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی این است که به دنبال مسائل مادی و دنیوی نیست.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال ارزش، کرامت و تعالی انسانی بود که این هدف هم از آموزه‌های قرآنی و دین اسلام نشات گرفته است و همین امر شعار اصلی مردم بود.

امیری تصریح کرد: یکی از آثار مهم انقاب اسلامی تغییر در رابطه مردم و حاکمان بود چراکه فاصله بسیار زیادی میان ملت و مسئولان وجود داشت که انقلاب اسلامی این معادله نامتناسب را برهم زد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رابطه ارباب و رعیتی دیگر معنایی ندارد، گفت: شاهد هستیم که تمام امور کشور بر مبنای اصول دموکراسی انجام می‌گیرد و بالاترین شأنی که مدیران ما دارند همین خدمتگذاری به مردم است.

وی افزود: راه خداوند از خدمت به مردم می‌گذرد و توفیقی است که به همه مدیران و مسئولان نسیب شده که باید قدر این نعمت و فرصت‌ها را بدانند و در انجام تکالیف خود تلاش کنند.

امروز قدرت‌های جهان نمی‎توانند ایران را نادیده بگیرند
این مسئول عنوان کرد: توسعه متوازن در کشور برعهده همه مسئولان است و امروز بیش از هر زمان دیگری به همت و تلاش بیشتر برای حل مشکلات کشور نیاز داریم.

امیری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن فقر مطلق از مهمترین مسائل در لایحه بودجه سال ۹۷ است، تصریح کرد: دولت عزم جدی در راستای ریشه‌کن کردن بیکاری و فقر مطلق دارد اما به تنهایی قادر به انجام این اهداف بزرگ نیست و نیازمند همراهی و کمک سایر قوا و ارگان‌های هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن توطئه‌های خود را آغاز و در ۱۰ سال گذشته تحریم‌های زیادی را علیه ایران طراحی کرد.

وی اضافه کرد: امروز دیگر سایه سنگین قطعنامه‌ها بر سر ایران سنگینی نمی‌کند و موضوع بیمه‌ها و حمل کالا به ایران حل شده است؛ با وجود اینکه طرف مقابل هر روز یک کار شکنی را ایجاد می‌کند اما رژیم تحریم‌ها به هم ریخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: امروز قدرت‌های بزرگ جهان نمی‎توانند ایران را در عرصه بین‌المللی نادیده بگیرند و با فداکاری نیروهای امنیتی و مسلح، امنیت به منطقه بازگشت و داعش شکست خورده است.

امیری تصریح کرد: امروز کشور در یک مسیر توسعه قرار گرفته و همه مسئولین و مردم باید در جهت انسجام و حفظ وحدت تلاش کنند و اجازه سوءاستفاده دشمن را ندهند.

وی ادامه داد: همیشه انسجام ملی مورد هدف دشمن بوده اما در این مسیر شکست خورده است و امروز به دنبال کارشکنی در اقتصاد کشور هستند تا نظام ا ناکارآمد جلوه دهند.

معاون رئیس جمهور در پایان بیان کرد: باید بدانیم که تنها راه حل مشکلات و ناامیدی دشمن، حفظ انسجام و وحدت میان همه جریان‌های سیاسی و مردم است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان