۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۶ برابری تولید گوشت مرغ در قزوین
کد خبر: ۲۷۱۶۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان اعلام کرد:

افزایش ۶ برابری تولید گوشت مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان قزوین گفت: طی ۳۹ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید گوشت مرغ در استان قزوین افزایش ۶ برابری داشته است.

افزایش ۶ برابری تولید گوشت مرغ در قزوین
مهندس فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با تشریح وضعیت بخش کشاورزی استان در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بود که تولید این محصول طی 39 سال گذشته با حمایت‌های دولت و تمایل سرمایه گذاری دراین بخش به 62 هزار تن افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان قزوین بیان کرد: طی 39 سال گذشته و پس از انقلاب اسلامی، تولید گوشت مرغ در استان قزوین افزایش 6 برابری داشته است.

تولید و ظرفیت مرغداری‌های استان افزایش 4 برابری داشته است 
وی افزود: براین اساس همچنین طی این مدت ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از 11 میلیون قطعه رسیده و طی 39 سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری‌های استان افزایش 4 برابری داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه قابل توجه بخش کشاورزی به ویژه در بخش تولید محصولات زراعی و دامی است؛ گفت: در رژیم سابق توجهی به توسعه بخش کشاورزی به ویژه کشاورزان خرده پا نداشتند؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید امام راحل بر ایده "کشاورزی محور توسعه" و لزوم دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی و غذایی، حجم تولید محصولات مهم کشاورزی افزایش قابل توجهی داشته است.

خمسه تصریح کرد: افزایش درآمد کشاورزان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب تغییر گسترده در وضعیت رفاهی و سطح زندگی کشاورزان در مقایسه با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب شد؛ که امیدواریم کشاورزی کشور، وضعیت رفاهی و اقتصادی کشاورزان بیش از این بهبود یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت چشمگیر توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه تولیدات دامی گفت: در 39سال گذشته تولید مواد پروتئینی به ویژه گوشت قرمز و مرغ در استان قزوین افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خمسه خاطرنشان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری واحدهای زیر بخش دام و طیور، سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی اقدام نموده است.

دریافت مجوز فعالیت 70 درصد واحدهای طیور گوشتی استان پس از انقلاب
وی در ادامه اصلاح نژاد دام روستائی، بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و گاوداری، تغییر سیستم گرمایشی از چهار شاخ به هیتر، ثبت و رکوردگیری از گله‌های دام اصیل، به‌سازی و نوسازی واحدهای دام و طیور و نیز تجهیز واحدهای زیر بخش به تجهیزات نوین را از مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی در راستای توسعه بیشتر واحدهای دامی استان ذکر کرد.

به گفته وی بیش از 30درصد واحدهای طیور گوشتی استان مربوط به قبل از انقلاب و 70 درصد بعداز انقلاب مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت تولید تخم‌مرغ در استان بیان کرد: تولید تخم‌مرغ دراستان در اوایل انقلاب 34 هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از 72 هزار تن در سال 95 رسیده است.

خمسه اضافه کرد: همچنین در این راستا تولید شیر نیز از هفتاد و دو هزار تن در سال 57 به 560 هزار تن افزایش داشته است.

وی یاد آور شد: در محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، جو، کلزا، برنج با بکارگیری روش‌های مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش تولید محصول در استان داشته‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: طی سال‌های آغازین انقلاب اسلامی تاکنون با وجود تمامی مشکلات بر سر راه ملت ایران، بخش کشاورزی باتوجه خاص مسئولین و تلاش بی‌وقفه کشاورزان رشد و توسعه زیادی داشته که مهم‌ترین دلیل آن، اهمیت کشت محصولات آبی با توسعه کشت مکانیزه است.

بعد از انقلاب 45 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در استان اجرا شده است
خمسه اظهار کرد: همچنین داشتن یک روند مطلوب در عملکرد تولید محصولات کشاورزی نتیجه استفاده مناسب از سیستم‌های آبیاری تحت فشار، جلوگیری از هدر رفتن آب استحصالی از چاهها، استفاده از روش‌های نوین در تولید کشت محصولات کشاورزی، داربستی کردن باغات انگور و توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی یاد آور شد: بعد از انقلاب 45 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در استان اجرا شده که در همین راستا بیش از 320 میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی به صورت بهینه مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در تولید محصولات باغی نیز سطح زیرکشت باغات بارور افزایش داشته است؛ گفت: درمقایسه با اوایل انقلاب رشد قابل ملاحضه‌ای در تولید محصولات باغی وجود دارد که براین اساس تولید محصولات باغی از 310 هزار تن در سال 57 به بیش از 647 هزار تن در سال 95 رسیده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان