۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعرفه مشاوره‌های استان ابلاغی از سوی بهزیستی کشور است
کد خبر: ۲۷۱۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی قزوین در پاسخ به گلایه‌های مردم:

تعرفه مشاوره‌های استان ابلاغی از سوی بهزیستی کشور است

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: تعرفه‌های مشاوره ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور است که همه ساله به روزرسانی شده و به ما اعلام می‌شود؛ که مبالغ مشاوره برحسب مدارج تحصیلی مشاوران متفاوت است.

تعرفه مشاوره‌های استان ابلاغی از سوی بهزیستی کشور است
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دفتر مشاوره معاونت سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح سلامت روان جامعه، نظارت و بررسی عملکرد مراکز مشاوره و ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعان این مراکز را برعهده دارد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف، ارائه مشاوره با کیفیت مطلوب و جلب رضایت مراجعین، ایجاد انگیزه برای ادامه درمان و بهبود کیفی زندگی آنها از ضروریات کار این معاونت است.

فعالیت 41 مراکز مشاوره در سطح استان
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهم فعالیت دفتر مشاوره بیان کرد: نظارت بر مراکز مشاوره خصوصی و دولتی، نظارت بر مشاوره غیرحضوری خط ۱۴۸۰، اجرای طرح غربالگری، اجرای طرح خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث، باشگاه سلامت و اجرای کارگاه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، مهارت‌های زندگی از جمله فعالیت‌های دفتر مشاوره است.

این مسئول عنوان کرد: مهمترین اهداف نظارتی این معاونت بر مراکز مشاوره در سه سطح سنجش ساختار، فرایند و پیامد و پایش است که شامل ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز، آموزش و در صورت امکان پژوهش، تعیین کارآمدی مراکز، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، ارائه بازخورد به مسئولان و دست‌اندرکاران و همچنین درجه بندی مراکز است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۹ مرکز خصوصی و ۱ مرکز دولتی و ۱ خط تلفنی ۱۴۸۰ جهت مشاوره غیرحضوری در سطح استان فعال هستند که به تفکیک شامل ۷ مرکز مشاوره سطح یک، ۲۶ مرکز مشاوره سطح دو، ۶ مرکز مشاوره سطح سه است.

غلامرضایی بیان کرد: مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره‌های تحصیلی تربیتی، درمان اختلالات اضطرابی افسردگی، اختلالات روان و شخصیت، اعتیاد، فرزندپروری از جمله فعالیت‌های ارائه شده در مراکز مشاوره است.

وی در ادامه گفت: این معاونت همکاری دوجانبه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم در حوزه ارجاع پرونده‌های طلاق و ارائه مداخلات به هنگام جهت برقراری سازش و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مراکز مشاوره باسابقه جهت همکاری و عقد تفاهم نامه با دادگستری به معاونت پیشگیری از وقوع جرم معرفی شده‌اند که هم اکنون ۲۱ مرکز مشاوره عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول همکاری هستند.

وی بیان کرد: تعرفه‌های مشاوره ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور است که همه ساله به روزرسانی شده و به ما اعلام می‌شود؛ که البته در صورت تشخیص و لزوم کمک هزینه مشاوره به افراد پرداخت می‌شود. 

غلامرضایی بیان کرد: مبالغ مشاوره برحسب مدارج تحصیلی مشاوران متفاوت است به طور مثال برای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد برای 45 دقیقه مشاوره، 46 هزار تومان تعیین شده که قانونی است.


وی در پایان گفت: ارتقای سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی مهم‌ترین هدف این معاونت است؛ چراکه در بسیاری از موارد با انجام مشاوره و مداخله به هنگام می‌توان از بروز مشکلات پیشگیری کرد.


انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان