۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «سید حسن نصرالله» با اسرائیل ائتلاف کرد! +فیلم
کد خبر: ۲۷۱۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

گاف جنگ تبلیغاتی سعودی‌ها؛

«سید حسن نصرالله» با اسرائیل ائتلاف کرد! +فیلم

شبکه سعودی ۲۴ عربستان با تقطیع سخنرانی‌های «سید حسن نصرالله» مدعی شد؛ ترور نشدن نصرالله توسط اسرائیل به این علت است که نصرالله متحد اسرائیل است.

«سید حسن نصرالله» با اسرائیل ائتلاف کرد! +فیلم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جنگ تبلیغاتی عربستان سعودی ضد حزب‌الله لبنان و به ویژه سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی لبنان موضوع تازه‌ای نیست. این جنگ در درجه اول در نتیجه تضاد در ایدئولوژی عربستان سعودی به عنوان  نماد وابستگی به برنامه‌ها و دستورالعمل‌های خارجی و به ویژه آمریکایی با  ایدئولوژی محور مقاومت لبنان به عنوان  رهبر گروه‌های مقاومت برای مبارزه با استعمار و استبداد و اشغالگری است. 

طبق اسناد و گزارش‌های رسانه‌ای و اطلاعات رسمی که به تازگی از  آرشیو محرمانه محافل جاسوسی کشورهای مختلف خارج شده، رویکرد رژیم سعودی در دشمنی با حزب الله لبنان به  سال‌های تاسیس این حزب در  اوایل دهه  هشتاد قرن گذشته میلادی باز می‌گردد، اما تا روی کار آمدن پادشاه کنونی عربستان، سیاست‌های خصمانه این کشور در قبال کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه محور مقاومت به صورت ملاحظه‌کارانه و در هاله‌ای از ابهام دنبال می‌شد. 

یکی از ابعاد جنگ تبلیغاتی رژیم سعودی ضد سید حسن نصرالله اخیرا در کلیپی ویدئویی خود را نشان داد که شبکه سعودی 24 عربستان با تقطیع سخنرانی‌های مختلف سید حسن نصرالله آن را درست کرده و می خواهد این دروغ بزرگ را در جامعه اسلامی شایع کنند که نصرالله از ائتلاف حزب‌الله با رژیم صهیونیستی سخن گفته است. شبکه مذکور کشف بزرگ خود! را به عنوان اذعان حزب‌الله به هم‌دستی با رژیم صهیونیستی توصیف کرده است. این کلیپ تصویری البته به قدری ناشیانه درست شده که در همان لحظات اولیه، هر بیننده عامی را متوجه تقطیع به وقوع پیوسته در فیلم می‌کند، اما چیزی که در این میان  جالب به نظر می‌رسد،  انگیزه های عربستان از تخریب وجهه حزب الله لبنان و دبیرکل آن است که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 

- رژیم سعودی طی سال‌های اخیر پروژه‌های خونین خود در منطقه از سوریه گرفته تا یمن را شکست‌خورده می‌بیند و با دروغ و شانتاژ تبلیغاتی و ارائه اسناد و اطلاعات دست‌کاری شده از طریق رسانه‌های وابسته به دلارهای نفتی تلاش می‌کند افکار عمومی را از شکست‌های متوالی خود در منطقه منحرف سازد. این موضوع تنها  منحصر به حزب‌الله لبنان نمی‌شود و پیش از این نیز اخبار متعددی از این دست، ضد ایران، سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه منتشر شده بود. 

- طی سالهای اخیر، حاکمیت عربستان به سردمداری محمد بن سلمان  ولیعهد کنونی این کشور رویکرد شتابانی را برای عادی سازی روابط با رژیم  صهیونیستی در پیش گرفته است. این موضوع تا حد زیادی باعث تخریب وجهه و اعتبار عربستان به عنوان  ام‌القرای جهان اسلام شده و انزوای این کشور در جهان اسلام را به دنبال داشته است. به همین علت است که این شبکه سعودی با دست‌کاری در سخنرانی‌های  دبیرکل حزب‌الله لبنان سعی کرده اتهامی که لایق خود سعودی‌هاست و اسناد و اطلاعات متقن و دقیق آن را اثبات کرده، به حزب الله نسبت دهد. 

تهیه‌کنندگان این گزارش ساختگی  با عباراتی حماسی و ماجراجویانه تلاش دارند دروغ بزرگ خود را توجیه کنند. آنها ناتوانی رژیم صهیونیستی در ترور سید حسن نصرالله را نادیده گرفتند تا شاید خدمتی به این رژیم کرده باشند.

این گزارش در این خصوص مدعی شده که ترور نشدن نصرالله توسط اسرائیل به این علت است که نصرالله متحد اسرائیل است.

ترجمه متن ساختگی سخنرانی نصرالله بر اساس کلیپ سعودی‌ها به این صورت است:

«ما دوستان اسرائیل بودیم و همچنان نیز دوستان اسرائیل هستیم و به این صداقت افتخار میکنیم. ما از سال ۱۹۸۲ تاکنون دوستان اسرائیل بودیم و این را با صداقت اعلام کرده و از آن خجالت نمی‌کشیم.  بلکه به آن اعتقاد داریم و از تمامی لبنانی‌ها می‌خواهیم که این رویکرد را استحکام بخشیده و تقویت کنند. چرا که این موضوع در درجه اول به نفع لبنان است. ما همانطور که دوست و متحد اسرائیل هستیم، دوست و متحد سوریه  نیز هستیم.»

اما متن اصلی که سعودی‌ها از سخنرانی نصرالله برداشت کرده و کلمه اسرائیل را جایگزین سوریه کرده‌اند، این متن است که علاوه بر ترجمه، می‌توانید فیلم آن به زبان اصلی را نیز مشاهده کنید

ترجمه عبارات سید حسن نصرالله را می‌توانید مطالعه کنید:

« ما دوستان سوریه بودیم و همچنان نیز دوستان سوریه هستیم و به این صداقت افتخار می‌کنیم. ما از سال ۱۹۸۲ تاکنون دوستان سوریه بودیم و این را با صداقت اعلام کرده و از آن خجالت نمی‌کشیم.  بلکه به آن اعتقاد داریم و از تمامی لبنانی‌ها می‌خواهیم که این رویکرد را استحکام بخشیده و تقویت کنند. چرا که این موضوع در درجه اول به نفع لبنان است. ما همانطور که دوست و متحد سوریه هستیم، دوست و متحد ایران نیز هستیم. این دوستی از 1982 تا 1985 تا 1990 تا 2000 و تا 2005  ادامه داشته است.  ما چیزی برای مخفی کردن نداریم.  ما طرف لبنانی هستیم که می‌توانیم از سوریه برای آزادسازی لبنان استفاده کنیم. ما می‌توانیم از ایران برای آزادسازی لبنان استفاده کنیم. »

طبعا محور مقاومت برای نشان دادن ائتلاف عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی و وابستگی ریاض به برنامه‌های کاری تل‌آویو و واشنگتن به این تحریف‌های کودکانه نیازی ندارد، چرا که واقعیت‌های میدانی و اسناد رسمی و تحولات منطقه‌ای بهترین گواه بر این مدعا است. همین رویکرد است که  ملت‌های منطقه را به این اعتقاد راسخ رسانده که دیگر نمی‌توانند به عربستان سعودی به عنوان ام القرای جهان اسلام اعتماد داشته باشند،  چرا که این کشور به دنبال اجرای برنامه‌های صهیونیستی است، حتی اگر این برنامه‌ها در حمله‌های نظامی متعدد به همسایگان خود و سایر کشورهای اسلامی، هجمه های تبلیغاتی ضد عده ای از کشورها و تحریم‌های اقتصادی عده‌ای دیگر از آنها باشد. 

دشمنی ریاض با تهران و حزب الله و سایر حلقه‌های محور مقاومت نیز در سایه همین سیاست قابل درک است. طبعا هر اندازه که طرف‌های منطقه‌ای سیاست‌ خصمانه‌ای را در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گیرند، به همین نسبت مورد غضب رژیم آل‌سعود واقع می‌شوند. اما در نهایت این ملت‌ها هستند که حرف آخر را می‌زنند.

گرچه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در نتیجه ترسی که از سعودی‌ها و ارباب آمریکایی آن دارند،  نمی‌توانند سیاست‌های مستقل خود را از ریاض علنی کنند، اما این رویکرد را در میان برخی کشورهای منطقه می‌بینیم و دیری نخواهد پایید که هژمونی استبداد سعودی در میان متحدان منطقه‌ای این کشور به پایان خواهد رسید.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان