۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیا در بی‌حجابی «دختران انقلاب» دستی در کار بود؟
کد خبر: ۲۷۱۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

این همه حاشیه‌سازی جدید طبیعی است؟

آیا در بی‌حجابی «دختران انقلاب» دستی در کار بود؟

تا به حال دقت کرده اید که حاشیه سازی هایی شاذ مانند کشف حجاب یا اصرار برخی برای بازدید از اوین در چه زمانی روی می دهند و به ناگهان جریان بازی را تغییر می دهند؟ موضوعات اصلی کشور با ورود سلبیریتی ها و فعالینی در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کشور جای خود را به موضوعی می دهد که دغدغه شاید نیم درصد از جمعیت کشور هم نباشد!

 آیا در بی‌حجابی «دختران انقلاب» دستی در کار بود؟
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،  اصلاح طلبان و حامیان دولت برای پرت کردن حواس مردم از مطالبات و چالش های اصلی زندگی روزمره به کمک رسانه های خود و حتی رسانه های معاند آن سوی آب، یک موضوع بی ارزش را بر صدر اخبار می نشانند.

تا به حال دقت کرده اید که حاشیه سازی هایی شاذ مانند کشف حجاب یا اصرار برخی برای بازدید از اوین در چه زمانی روی می دهند و به ناگهان جریان بازی را تغییر می دهند؟ موضوعات اصلی کشور با ورود سلبیریتی ها و فعالینی در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کشور جای خود را به موضوعی می دهد که دغدغه شاید نیم درصد از جمعیت کشور هم نباشد!

از صبح دوشنبه هفته قبل چند عکس از کسانی منتشر شده که ادعا شده در پیاده‌ رو روسری در دست گرفته‌اند؛ عکس‌هایی که حتی در برخی رسانه‌های خارج از کشور بازتابی پیدا کرده است. این دخترکان اجاره ای که خود را به عنوان نمادهای آزادی و نه به حجاب به اصطلاح اجباری در برابر دیدگان همه قرار می دهند تنها کاریکاتوری از اعترض هستند که مشخصا دست های پشت پرده ای آنها را همچون عروسک های زشت و بدقواره به حرکت در می آورد. این حرکت جدیدی نیست و نزدیک ترین مورد آن مربوط به دختری به نام ویدا موحد بود که در در شروع ناآرامی ها دی ماه، در خیابان انقلاب شال سفیدی را بر سر چوب قرار داد و به سرعت در شبکه های اجتماعی مورد تقدیر و تمجید رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت.

البته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری عنوان کرده که این افراد تحت القائات برخی بوده اند و حتی تعدادی از آنها مصرف کننده مواد صنعتی هستند. او در عین حال هشدار داد که در صورت مشخص شدن خط و ربط های سازماندهی بودن آنها، کارشان سخت می شود: « البته عده ای هم با استفاده از مواد صنعتی دست به اقدامات ناشایستی می زنند و برخی هم یا هدایت شده اند و یا خودشان هدایتگر هستند. با یک کار تشکیلاتی حساب شده دست به اقداماتی می زنند که طبیعی است تحقیق مفصل از ایشان می شود وثیقه شان سنگین است. اما اگر ثابت شود فقط مساله شان حجاب نیست و خط های دیگر می گرفتند برایشان پرونده قضایی تشکیل و وثیقه سنگین در نظر گرفته می شود.» باید دید چه کسانی این القائات را ترویج می دهند یا از آن نفع می برند. شاید بررسی چند نمونه اظهارنظر برخی از پشت پرده ها را نشان دهد.

در همین زمینه آذر منصوری، فعال اصلاح طلب در باره چرایی این حرکت ها، پوشش به اصطلاح اجباری بعد از انقلاب را با کشف حجاب در دوره رضا شاه مقایسه کرده و می نویسد: «زنان اعتراض شان را به این رویکردهای قهری، با همین پوشش شان نشان می دهند.از مقاومت در برابر پوشش موی سر گرفته تا چکمه و ساپورت و در نهایت هم روسری هایی که تبدیل به پرچم در دستان دختران انقلاب می شود. به نظرم ربط این اعتراض مدنی که اشکال و‌نمادهای مختلف پیدا و پنهان دارد به بیرون ازمرزها فقط و فقط پاک کردن صورت مسئله و فرار از پرسش مقدری است که پاسخی به آن داده نمی شود.کلید واژه این پاسخ را باید در تبعیض هایی دانست که زن را در رده شهروندان درجه دوم قرار می دهد.»

شاید آذر منصوری حق دارد که عنوان کند نباید این حرکت ها را به بیرون از مرزها ربط داد، چراکه اصلاح طلبان در طول چند دهه اخیر برای استحاله ارزش های دینی و انقلابی بیشتر از اتاق های فکر خارج از ایران و رسانه های ضدانقلاب کار نکرده باشند، کمتر فعالیت نداشته اند.

همچنین در موج رسانه ای که حول دخترکان اجاره ای خیمه شبازی راه افتاده فعالین رسانه ای اصلاح طلب نیز در دامن زدن به آن بیکار ننشسته تا دین خود را برای آنچه در پشت پردها در حال انجام است ادا کنند. آمنه شیرافکن خبرنگار اصلاح طلب در توئیتی نوشته است: «رویش دختران امروز که ایستاده اند و حجاب از سر برداشته اند واکنش به سال ها تحقیر زنان ایران است.» وی رویش خارهای هرزه در کنار خیابان ها را اینچنین آب و تاب می دهد.

نامه جدید یک فتنه گر
در همین حال که حاشیه ها یک به یک در فضای رسانه ای قد علم می کنند، مهدی کروبی،یکی از سران فتنه 88 که فضا را برای خود بازتر دید و هفته گذشته در نامه ای سرگشاده به رهبر معظم انقلاب دست به هذیان گویی و تهمت و افترا به نظام و انقلاب زد و خود را در جایگاه قاضی قرار میدهد.

همچون حمایت از  چند دخترکشف حجاب کرده، نامه کروبی در این شرایط با تمجید برخی اصلاح طلبان روبه رو می شود. اصلاح طلبانی که این روزها گرفتار انتقادات بسیاری درباره عملکردشان در برخی از دستگاه های اجرایی و قانون گذاری هستند.

محمد کیانوش راد، فعال اصلاح طلب درباه نامه توهین آمیز و تفرقه افکن کروبی می نویسد:« کروبی نمونه روحانیتی اصیل و مردمی است. او همیشه منافع مردم رابر منافع خود ترجیح داده است. نامه کروبی به رهبری باید توسط مسولان شنیده شود . بسیاری از حرف های کروبی درست و در راستای تقویت انقلاب اسلامی است. پنج میلیون رای کروبی چگونه به سیصد هزار رای رسید. این از عجایب دوران ماست.آشتی و وفاق ملی امروز بیش از هر زمانی باید شنیده و مورد عمل قرار گیرد.» وی در حالی از تقویت آشتی ملی و وفاق سخن می گوید که در همان عبارت از تقلب در انتخاباتی دم می زند که نماد اقتدار و وحدت ملی بود ولی با حرکت اصلاح طلبان و فتنه گران ماهها کشور را فلج کرد.

به هر حال از این دست حاشیه ها و سوژه های ردگم کن در روزهای اخیر به تناوب در جریان هستند. اصرار برخی از نمایندگان برای بازدید از اوین و گزارش هایی پی در پی رسانه های اصلاح طلب از این سوژه، اخبار مربوط به حصر موسوی و رهنورد و سعید طوسی و ... مواردی هستند که در اوج ناکارآمدی دولت و بخش های مختلف در حل مشکلات و معضلات مردم در صدر اخبار و موج سازی های مصنوعی قرار می گیرند.

رسانه ها و اصلاح طلبان با تردستی از کنار سالگرد توافق خسارت بار برجام در دیماه گذشتند، حادثه سانچی همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد و وزاری نفت، راه و خارجه در هیچ مرجعه ای مورد بازخواست قرار نگرفتند. برفی در کشور آمد و کل کشور و خیابان ها و اتوبان های آن قفل شد، مردم روزها در فرودگاه گرفتار بودند و درخت ها شکستند و کسی حتی زحمت نمک و شن پاشیدن هم بخود نداد ولی در آنسو همه این ناکارآمدی ها کنار می رود و دخترکان اجاره ای به سوژه اصلی تبدیل می شوند.

دیگر کسی خبری از وعده ها  و عملکردها در زلزله کرمانشاه و کوهبان نمی گیرد و در این سرمای جانسوز برخی از زلزله زدگان طعمه سرما می شوند و دولت به جای اینکه خود را در این موقعیت مسئول بداند و به سرعت وسایل اسکان و گرمایشی فراهم آورد با حاشیه سازی های صورت گرفته توسط اصلاح طلبان و اجاره ای ها قسر در می رود. گزارش تفریغ بودجه و تخلافات 16 هزار میلیاردی دولت توسط دیوان محاسبات به ناگهان از صدر اخبار با نامه یک پیرمرد فرتوت به ذیل کشیده می شود تا حواس ها به جای دیگری پرت شود.

در حالیکه سانچی درحال غرق شدن بود و ملت نگران جان عزیزان شان بودند، محمدعلی نجفی، شهردار کارگزارانی و دولتی تهران در صحن شورا حاضر می شود و 500 صحفه اتهام و تهمت به مدیریت قبل می زند تا تیتر روزنامه های صبح فردا نگاهها را از سانچی به قالیباف منحرف سازد.

بنابراین مشخص است که برخی پشت پرده ها چه کسانی حاشیه ها را کارگردانی می کنند تا برخی بر روی ناکارآمدی و بی لیاقتی شان سرپوش بگذارند. مطالبه گری و اعتراض مردم به عدم تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود به خود جای خود را به حاشیه سازی هایی می دهد که از اتاق فکر هایی خارج می شوند میلیارد ها تومان از بودجه کشور برای سرپا ماندشان هزینه می شود. باید دید چه دستگاه ها و سازمان هایی از حاشیه ها بیشترین نفع و سود را می برند تا عملکرد ضعیف شان به چشم نیاید.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان