۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۵ درصد جمعیت روستایی ایران در دوره پهلوی زیرخط فقر بودند
کد خبر: ۲۷۱۶۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین:

۶۵ درصد جمعیت روستایی ایران در دوره پهلوی زیرخط فقر بودند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: در زمان پهلوی چهل درصد جمعیت شهری ما و شصت و پنج درصد جمعیت روستایی ما زیر خط فقر بودند؛ این آمارها در بانک جهانی ثبت شده است.

۶۵ درصد جمعیت روستایی ایران در دوره پهلوی زیرخط فقر بودند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت السلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین در سالن شهید مطهری اظهار کرد: امروز اگر در دنیا در ابعاد سیاسی و علمی و فناوری، در ابعاد پزشکی و در اجرای عدالت اجتماعی، در دفاع و امنیت کشور رتبه ای پیدا کردیم به برکت انقلاب است.

وی افزود: در زمان پهلوی چهل درصد جمعیت شهری ما و شصت و پنج درصد جمعیت روستایی ما زیر خط فقر بودند؛ در دوران پهلوی سی و پنج درصد مردم سوءتغذیه داشتند و این آمارها در بانک جهانی ثبت شده است.

این مسئول بیان کرد: در دوران پهلوی بالاترین حقوق دریافتی برای کسانی که موقعیت مناسبی داشتند هزارتومن بود؛ اما متخصصینی که از آمریکا و کشورهای دیگر می‌آمدند هفت هزار تومن حقوق می‌گرفتند.

وی خطاب به فرهنگیان گفت: چرا فرهنگیان مسائل قبل از انقلاب را برای دانش آموزان نمی‌گویند و شما اگر برای دانش آموزان روشنگری نکنید در روز قیامت باید پاسخگو شهدای باشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین اذعان کرد: قبل از انقلاب از کشورهای هند و بنگلادش و پاکستان پزشک وارد کشور می‌کردند؛ در آخر عمر پهلوی اقتصاد ایران یک اقتصاد بیمار بوده است؛ تورم بالای ۱۶ درصد و بدهکاری‌هایی که به کشورهای انگلستان و آمریکا داشتیم که شاه گذاشت و رفت.

وی ادامه داد: در جشن ۲۵۰۰ ساله ایران که محمدرضا شاه در سال ۱۳۵۷ برگزار کرد هزینه این جشن بالغ بر سیصد هزار دلار بود در زمانی این جشن‌ها برگزار شد که مردم از گرسنگی هلاک می‌شدند. طبق آمار بانک جهانی در سال ۵۶ چهل شش درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کردند.

معبودی در پایان تصریح کرد: در بعد سیاسی ما قبل از انقلاب هیچ رتبه ای نداشتیم اما هم اکنون استقلال بی نظیری در دنیا داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان