۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات به تشکل‌های عشایری اختصاص یافت
کد خبر: ۲۷۱۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر کشور:

۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات به تشکل‌های عشایری اختصاص یافت

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به تشکل‌های عشایری کشور اختصاص یافت.

۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات به تشکل‌های عشایری اختصاص یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ احمد رحیمی، مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر کشور ظهر امروز(سه شنبه) در آئین تشکیل اولین مجمع تعاونی عشایری استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری 150 میلیاردتومان تسهیلات کم بهره به تشکل‌های عشایری اختصاص یافت است.

وی افزود: مجددا 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره 4 درصد به تصویب دولت رسیده که در اختیار تشکل‌های عشایری در استان‌های کشور قرار خواهد گرفت.

این مسئول به اهمیت و ضرورت تشکیل شرکت‌های تعاونی عشایر در استان‌ها اشاره کرد و گفت: انتخاب هیئت مدیره قوی برای این شرکت‌ها می‌تواند در رشد، گسترش و توسعه شرکت تعاونی و حتی جامعه عشایری نقش سازنده ای داشته باشد.

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه مهمترین رسالت عشایر کشور شرکت تعاونی‌هاست، گفت: در حال حاضر 204 شرکت تعاونی فعال در کشور وجود دارد که در سطح 30 استان کشور پراکنده است.

رحیمی اضافه کرد: از تعداد این 204 شرکت تعاونی در سطح کشور 21 اتحادیه استانی وجود دارد.

وی حمایت از تشکل‌های تعاونی‌های عشایری، هدایت این شرکت‌ها، نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی و ارائه تسهیلات و توزیع جو، علوفه و نهاده‌های دامی را مهمترین وظایف سازمان امور عشایر در بحث تعاونی‌ها دانست.

رحیمی بر تخصیص سه درصد از سود شرکت‌های تعاونی در استان‌ها به امر آموزش تاکید کرد و قانونگرایی، مردم گرایی و آموزش را مهمترین رکن در تاسیس شرکت تعاونی‌ها ذکر کرد.

وی بیان کرد: استان قزوین بستر و ظرفیت بسیار مناسبی درحوزه عشایر دارد که امیدواریم با تاسیس اولین شرکت تعاونی عشایر در آینده ای نزدیک جزو بهترین شرکت تعاونی‌های کشور با بیشترین امکانات، بهره وری و تسهیلات باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان