۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است
کد خبر: ۲۷۱۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است

امام جمعه قزوین در جمع کارکنان منابع طبیعی گفت: انقلاب اسلامی روح اراده، خودباوری و "ما می توانیم" را در کشور تزریق کرد.

فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین صبح امروز(سه شنبه) در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان قزوین اظهار کرد: امروز سه عنصر مهم آب، خاک و هوا که نقش کلیدی در کیفیت زندگی بشر دارند، در معرض خطر قرار گرفته‌اند و می‌باید راهکارهای جدی برای مدیریت این عرصه اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی، کمبود منابع آبی را در پی داشته است، بیان کرد: منابع آبی با شیب بسیار تندی کاهش پیدا کرده است و ضروری است با نگاه حساس‌تری به مخاطرات کاهش منابع آبی توجه کنیم و صرفه جویی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه حفر چاه‌های جدید راهکار مناسبی برای جبران کم آبی نیست و فرهنگ‌سازی برای صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، افزود: در قرآن آمده است که با افزایش عمق چاه‌ها، کیفیت آب کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌باید برای جبران کم آبی به جای حفر چاه‌های جدید، راهکار بهتری جایگزین کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بحران آب، آسیب‌های جدی را متوجه خاک می‌کند و هر روز شاهد بیابانی شدن دشت‌ها خواهیم بود و وقتی بیابان‌زایی افزایش پیدا کند، در نهایت شاهد آلودگی هوا خواهیم بود و اگر سه عنصر مهم آب، خاک و هوا از ما گرفته شود دیگر چیزی برای ما باقی نخواهد ماند و این مشکل در هر منطقه‌ای به وجود بیاید، مناطق دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به اهمیت انقلابی بودن اشاره و عنوان کرد: انقلابی بودن در دوران انقلاب، شناخت و مبارزه علیه ظلم‌های رژیم استبدادی و کشورهای متحدش بود که مردم را به مخاطره انداخته بود.

عابدینی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، کشور از نظر علمی، اقتصادی و سیاسی وابسته بود و شاه به همراه آمریکا و انگلیس تلاش می‌کردند تا همانند فرعون مردم را تحقیر کنند و بگویند که هیچ توانی ندارند تا بتوانند بر مردم حکومت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به پیشرفت‌های علمی با تکیه بر توان داخلی و دانشمندان جوان اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت‌های علمی کشور که با تکیه بر جوانان دانشمند صورت گرفت، روح اراده و باور "ما می‌توانیم" را در جامعه تزریق کرد و به آمریکا، انگلیس و متحدانش نشان دادند که مردم ایران مردمی بزرگ و توانمند هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان