۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خاطرات مرحوم "آیت‌الله باریک‌بین" جمع‌آوری و ثبت می‌شود/ برگزاری جشنواره "بچه‌های مسجد"
کد خبر: ۲۷۱۶۲۴ نویسنده: علی هوشمند تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

خاطرات مرحوم "آیت‌الله باریک‌بین" جمع‌آوری و ثبت می‌شود/ برگزاری جشنواره "بچه‌های مسجد"

رئیس حوزه هنری قزوین گفت: با بیت مرحوم آیت الله باریک بین، تفاهم نامه ای امضا شده و جمع آوری خاطرات، اسناد و اقدامات آیت الله باریک بین در دوره‌های مختلف جمع آوری و ثبت خواهد شد.

خاطرات مرحوم "آیت‌الله باریک‌بین" جمع‌آوری و ثبت می‌شود/ برگزاری جشنواره "بچه‌های مسجد"
علی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای بیان خاطرات مادران رزمندگان استان قزوین تفاهم نامه ای با امور بانوان استانداری امضا شده که طی آن تولید مجموعه رمانی برای مادران عملیات کربلای 4 انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی لازم برای روند اجرایی این رمان دفاع مقدس انجام شده است و هم اکنون به دنبال تامین اعتبار لازم برای عملیاتی کردن این پروژه هستیم.

رئیس حوزه هنری قزوین بیان کرد: مجله جهاد با موضوع نقش جهادگران قزوینی در دوران جنگ، چاپ شده و آماده رونمایی است و همچنین کتاب خاطرات حسن اصغرزاده از مبارزان انقلابی در دست چاپ است.

برگزاری جشنواره جایزه سال "داستان کوتاه" 
وی اضافه کرد: خاطرات سیاوش والافر، آزاده قزوینی و فرمانده دوران دفاع مقدس آقای فصیحی رامندی درحال انجام است و در آینده ای نزدیک رونمایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی در حوزه هنری گفت: در حوزه ادب پایداری نوپا هستیم و از ابتدای سال تاکنون 10 کارگاه با حضور ساسان ناطق از اساتید برجسته حوزه تاریخ شفاهی کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به ضرورت ثبت خاطرات بزرگان قزوین اذعان کرد: با بیت مرحوم آیت الله باریک بین، تفاهم نامه ای امضا شده و جمع آوری خاطرات، اسناد و اقدامات آیت الله باریک بین در دوره‌های مختلف جمع آوری و ثبت خواهد شد.

هوشمند افزود: برای تهیه کتاب خاطرات آیت الله باریک بین، دوسال کاری درنظر گرفته شده و 2 ماهی است که کار پژوهش آن شروع شده است، به طور یقین این کتاب، یکی از کارهای ویژه در حوزه دین و انقلاب و تاریخ شفاهی و دفاع مقدس خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: جشنواره جایزه سال داستان کوتاه در دوبخش درحال انجام است که پس از داروی برگزیدگان معرفی می‌شوند، بخش ویژه این جشنواره با موضوع "ترور" و محوریت‌های دیگر آن امید، سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات دفتر بچه‌های مسجد گفت: دفتر "بچه‌های مسجد" در تابستان سال جاری افتتاح شد و 10 گروه در دهه فجر اجرای نمایش در سطح مساجد خواهند داشت، هر گروه نمایشی در سه مسجد از تاریخ 13 تا 22 بهمن، 10 اجرا دارند و هدف ما برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد در سال آینده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان