۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چه نیازی به خیابانی به اسم کارگر؟/ عبدالله ناصری; حداقل باید برج آزادی به اسم مصدق شود!
کد خبر: ۲۷۱۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت: ۲۰:۹ ↗ لینک کوتاه

اصلاح‌طلبان در نام‌گذاری چند خیابان‌ هم دچار افراط‌گرایی شدند

چه نیازی به خیابانی به اسم کارگر؟/ عبدالله ناصری; حداقل باید برج آزادی به اسم مصدق شود!

در برخی محافل نقل شده که نام خیابان کارگر را به دکتر مصدق تغییر خواهند داد، این در حالی است که قشر کارگر که زحمت بسیاری در طول ۴۰ ساله انقلاب کشیده کمترین حقش داشتن خیابانی به نام کارگر است

چه نیازی به خیابانی به اسم کارگر؟/ عبدالله ناصری; حداقل باید برج آزادی به اسم مصدق شود!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، هرچند اصلاح طلبان تاکنون در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی تاکنون به طرز بی سابقه ای دچار افراط گرایی شده اند. اما اینک افراط‌گرایی برای نامگذاری خیابان‌ها را هم باید در کارنامه اصلاح طلبان اضافه کرد.

در روزهای اخیر نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق و حتی بازرگان و سحابی به دغدغه اصلاح طلبان و اعضای شورای شهر تهران تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که پیشنهاد شده نام خیابان کارگر را به نام دکتر مصدق تغییر بدهند و اگر نشد حتی نام برج آزادی را به نام مصدق بزنند!

معلوم نیست اصلاح طلبان چرا هروقت دنبال سیاسی بازهای خودشان هستند بیش از همه به قشر ضعیف و کارگر جامعه بی توجه می شوند! حتی روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشته است: "در برخی محافل نقل شده که نام خیابان کارگر را به دکتر مصدق تغییر خواهند داد، این در حالی است که قشر کارگر که زحمت بسیاری در طول 40 ساله انقلاب کشیده کمترین حقش داشتن خیابانی به نام کارگر است."

چه نیازی به خیابانی به اسم کارگر؟/ عبدالله ناصری: حداقل باید برج آزادی به اسم مصدق شود!

در همین زمینه عبدالله ناصری از چهره های سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب نیز گفته است: "کارگران به عنوان نسلی زحمتکش در انقلاب، جنگ و پس از آن با همه مصیبت‌های اقتصادی ایثار کردند و تغییر نام خیابان کارگر ممکن است موجب ایجاد دلخوری و بروز فضای کاذب درجامعه کارگری باشد. گرچه تعداد خیابان‌ها و معابر بزرگ شهر محدود است، اما من اگر جای شورای شهر و شهرداری باشم برای اینکه از به‌هم ریختگی عواطف و احساسات قشر زحمتکش کارگر جلوگیری کنم و با توجه به اینکه طبق فرهنگ حاکم بر مدیریت شهری باید بزرگراه یا خیابان مهمی به نام دکتر مصدق نامگذاری شود، نام خیابان انقلاب یا برج آزادی را برای نام دکتر مصدق پیشنهاد می‌دادم."

وی همچنین معتقد است: "وقتی نام آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را بر خیابان یا بزرگراهی قرار می‌دهند، حتما نقش دکتر مصدق یا مهندس بازرگان هم در تاریخ معاصر ایران تاثیر گذار بوده است. البته از آنجایی که تمام خیابان‌ها به نام بزرگان انقلاب گذاشته شده، امروز برای دکتر مصدق، سحابی‌ها، بازرگان و بسیاری دیگر از کسانی که در سال‌های نخست انقلاب نقش بنیادین داشته و نگاه ارزشی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی آنها می‌تواند برای نسل جوان الگوی خوبی باشد، حتما این حق وجود دارد. من معتقدم امروز شورای شهر و شهرداری تهران باید هر گونه ملاحظه را کنار گذاشته و حتما در مورد مرحوم مصدق و بازرگان که دوتن از سمبل‌های ارزشی و ملیت خواهی این کشور هستند نیز خیابان یا معبری را نامگذاری کنند. من معتقدم اگر شورای شهر بتواند در فرصت باقی مانده خود برای برخی از بزرگانی که در گفتمان غالب بر شورای چهارم جایی نداشتند، مثل مرحوم بازرگان و مصدق، خیابان‌هایی را به نام این افراد نامگذاری کند، نه تنها اتفاقی رخ نمی‌دهد بلکه نقطه درخشانی در کارنامه 4 ساله خود ثبت می‌کند."


انتهای پیام/1404
 

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان