۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رئیسی به دخالت در سیاست خارجه هم متهم شد/ چرا لبنان رفتی و با سید حسن نصرالله دیدار کردی؟
کد خبر: ۲۷۱۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت: ۲۰:۱ ↗ لینک کوتاه

با وجود ادامه مشابهت سازی رئیسی با احمدی نژاد

رئیسی به دخالت در سیاست خارجه هم متهم شد/ چرا لبنان رفتی و با سید حسن نصرالله دیدار کردی؟

هنوز چند روزی از لقب دادن سید ابراهیم رئیسی به "احمدی نژاد دوم" توسط روزنامه اصلاح طلب "ابتکار" نمی گذرد که اینبار یکی از سایت های طرفدار دولت نیز گزارشی منتشر کرده که اثبات کند حجت الاسلام رئیسی، احمدی نژاد دوم است!

 رئیسی به دخالت در سیاست خارجه هم متهم شد/ چرا لبنان رفتی و با سید حسن نصرالله دیدار کردی؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،سید ابراهیم رئیسی در ایام انتخابات با شدیدترین فضای تخریبی از طرف جریان رسانه ای حامی دولت و دیگر رسانه های اصلاح طلب رو به رو شد.

اما پس از انتخابات نیز با وجودی که رئیسی فعالیت سیاسی ندارد و تنها حضور وی علنی وی در تهران مربوط به جلسات تشخیص مصلحت نظام هست، بازهم تخریب هدفمند او توسط عوامل رسانه ای دولت و اصلاح طلب ادامه دارد.

در این میان یکی از شیوه های تبلیغاتی علیه رئیسی از ایام انتخابات تاکنون مشابهت سازی وی با محمود احمدی نژاد است که در این روزها یکبار دیگر نیز تشدید شده است.

*چرا ابراهیم رئیسی شبیه ترین فرد به محمود احمدی نژاد است؟
هنوز چند روزی از لقب دادن سید ابراهیم رئیسی به "احمدی نژاد دوم" توسط روزنامه اصلاح طلب "ابتکار" نمی گذرد که اینبار یکی از سایت های طرفدار دولت نیز گزارشی منتشر کرده که اثبات کند حجت الاسلام رئیسی، احمدی نژاد دوم است!

سایت نامه نیوز نوشته است: "حجت الاسلام رئیسی رویکردی مشابه احمدی نژاد در پیش گرفته و گمان می کند که با الگوبرداری از او به پاستور یا بهارستان می رسد. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی که هنوز معلوم نیست برای دوباره آزمودن بخت خود  تا 1400 صبر می کند یا زودتر از آن به میدان می آید، به سبک احمدی نژاد سفرهای خود را ادامه می دهد. سفرهایی که حالا دیگر استانی نبوده و تا لبنان پیش رفته است. دیدار رئیسی با سیدحسن نصرالله نماینگر اشتراک نظرهای او و احمدی نژاد در حوزه سیاست خارجی و بهانه خوبی برای بررسی وجوه تشابه این دو است. به خصوص اکنون که به نظر می رسد رئیسی عزم خود را جزم کرده تا تصویری شبیه احمدی نژاد دوازده سال قبل از خود ارائه کند و با استفاده از رای آنان که سه تیر را رقم زدند، وارد بازی شود."

این رسانه حامی حسن روحانی تصریح می کند: "موضوع دیگری که سبب می شود رئیسی را ادامه دهنده راه احمدی نژاد به حساب آوریم، رویکردهای پوپولیستی او است. نظرات رئیسی در عرصه های اقتصاد، فرهنگ و ... روشن ساخت که او نیز در گرایش های پوپولیستی چیزی از الگوی خود یعنی احمدی نژاد کم ندارد. فیلم تبلیغاتی رئیسی نشان داد که به اقتصاد رابین هودی و توزیع ثروت معتقد است. درست همچون رئیس مهرورز دولت نهم و دهم. دفاع رئیسی از بدترین طرح اقتصادی احمدی نژاد یعنی مسکن مهر و وعده سه برابر کردن یارانه های نقدی در شرایطی که اغلب کارشناسان به توقف اجرای این طرح توصیه می کنند و وعده هایی همچون ایجاد 6 هزار شغل ظرف چهار سال ، مشخص کرد که حداقل در عرصه اقتصاد پا جای پای احمدی نژاد می گذارد.رئیسی در حوزه فرهنگ نیز تفاوت چندانی با احمدی نژاد نداشت اما شاید اندکی بد عمل کرد. احمدی نژاد با کمی زیرکی و تاکید بر اینکه مشکل ما مدل موی جوانان نیست توانست رای برخی را به دست آورد اما رئیسی با دیدار با تتلو یک اشتباه بزرگ کرد و شانس خود را برای پیروزی از دست داد. او به عنوان فردی که از شهر لغو کنسرت ها آمده می توانست برای نشان دادن رابطه خوب خود با فرهنگ و هنر و موسیقی گزینه بهتر یا حداقل کمتر مبتذلی را انتخاب کند.خویشاوندی با آیت الله علم الهدی و به تن داشتن لباس روحانیت نیز او را امیدوار می کرد که از حمایت این قشر و مذهبیون برخودار شود. هرچه باشد رئیسی هم مثل دیگران می دانست که حمایت آیت الله مصباح یزدی از احمدی نژاد چه نقشی در رئیس جمهوری شدن او داشت.هر چه هست رئیسی بعد از دوازده سال و با داشتن یک شکست در کارنامه، احمدی نژاد را الگو قرار داده و شانس چندانی برای موفقیت ندارد زیرا احمدی نژاد قبلا از همه ظرفیت های «احمدی نژادیسیم» بهره برده و چیزی باقی نگذاشته است."رئیسی به دخالت در سیاست خارجه هم متهم شد/ چرا لبنان رفتی و با سید حسن نصرالله دیدار کردی؟

*چرا لبنان رفتی و با سید حسن نصرالله دیدار کردی؟
اما از سوی دیگر روزنامه بهار نیز سفر ابراهیم رئیسی به لبنان را زیر سوال برده و آن را موازی کاری با دستگاه وزارت خارجه دولت نامیده است!

این روزنامه اصلاح طلب نوشته است: "سفر تولیت آستان قدس رضوی به کشور لبنان تازه‌ترین اقدام از سوی ساختار موازی با وزارت امور خارجه کشورمان بود. ساختاری که جایگاه قانونی، اعضا، فرآیند تصمیم گیری آن، مرجع پاسخگویی و نظارت بر آن و. . . به هیچ وجه روشن نیست و تنها هر چند وقت یکبار شاهد اقدام و حرکتی از سوی آنان هستیم که اغلب هم خلاف جهت دستگاه رسمی سیاست خارجی کشور است. پس از انعکاس این خبر در رسانه‌های کشور و همچنین انتشار تصاویر حضور رئیسی در لبنان برای بسیاری این پرسش مطرح شد که آیا در گذشته چنین سابقه‌ای وجود داشته است که مسئول تشکیلات منتسب به حرم رضوی در نقش یک دیپلمات ظاهر شده و با مقامات سایر کشورها دیدار کند؟ با نگاهی به سابقه این موضوع شاهد آن هستیم که چنین اتفاقی کاملا بی سابقه است. تا به این لحظه وزارت امور خارجه نیز واکنشی به این سفر نشان نداده است و مشخص نیست که آیا این ملاقات‌ها با هماهنگی این وزارتخانه بوده است و یا خیر؟



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان