۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دلیل سکوت عجیب فدراسیون فوتبال در قبال سعودی‌ها چیست؟
کد خبر: ۲۷۱۶۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

کاش پای تیم های اصفهانی در میان بود؛

دلیل سکوت عجیب فدراسیون فوتبال در قبال سعودی‌ها چیست؟

شاید اگر پای تیم های اصفهانی در پرونده زورگویی کنفدراسیون فوتبال آسیا در میان بود، باند اصهفان نشین فدراسیون فوتبال بیش از این دست به کار شده و تلاش می کردند که هر طور شده حق میزبانی به فوتبال ایران بازگردد.

دلیل سکوت عجیب فدراسیون فوتبال در قبال سعودی‌ها چیست؟
به گزارش سرویس ورزشی   صبح قزوین ، کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال عمان را به عنوان میزبان باشگاه های ایرانی برابر نماینده های عربستانی معرفی کرد.

بعد از این که مشخص شد باشگاه های ایرانی نمی توانند از نماینده های عربستان در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کنند، دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی که با نماینده های این کشور هم گروه هستند درخواست کردند که قطر به عنوان میزبان بازی های این تیم معرفی شود.

فصل قبل که عمان میزبان باشگاه های ایرانی بود، با توجه به نزدیکی این کشور هواداران این کشور بیشتر حجم استادیوم را پر می کردند و به همین دلیل این بار دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی رسما قطر را به عنوان میزبان بازی های خود انتخاب کردند.

با این حال کنفدراسیون فوتبال طی نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال عمان را به عنوان میزبان بازی باشگاه های ایرانی معرفی کرده است و با درخواست دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی مبنی بر میزبانی در کشور قطر مخالفت کرده است.

در این باره هرچند فدراسیون فوتبال ایران رسما به نامه AFC اعتراض کرده است اما با توجه به سوابق قبلی، بسیار بعید است مدیران فدراسیون فوتبال این بار هم بتوانند در گرفتن حق باشگاه های ایرانی موفق باشند.

رفتار مشکوک فدراسیون نشینان در قبال سعودی ها
ماجرای اختلاف فوتبال ایران و عربستان سعودی همچنان ادامه دارد و رفتار مجموعه فدراسیون در این زمینه نگران کننده و مشکوک است. تجربه قطر در مقابله با فدراسیون های امارات متحده عربی و عربستان سعودی نشان داد که محکوم کردن توطئه عربی چقدر کاری ساده و ممکن است؛ اما چرا فدراسیون در این زمینه به موفقیت نرسیده است؟ چرا تا کنون هیچ اتفاق مثبتی برای فوتبال ایران در این پرونده که حقانیتش اظهر من الشمس است، صورت نگرفته است؟

به نظر می رسد در این باره علاوه بر ناتوانی مسئولان فدراسیون، دست هایی در این به نتیجه نرسیدن دیده می شود. اکنون ضروری است کارنامه عملکرد نمایندگان ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا در این پرونده اعلام شود. تیم حقوقی و بین الملل فدراسیون چه کرده اند؟ و ده ها نکته دیگر که هر دلسوزی را به نتایج نگران کننده ای می رساند.

در این باره به نظر می رسد شاید اگر پای تیم های اصفهانی در پرونده زورگویی کنفدراسیون فوتبال آسیا در میان بود، باند اصهفان نشین فدراسیون فوتبال بیش از این دست به کار شده و تلاش می کردند که هر طور شده حق میزبانی به فوتبال ایران بازگردد. اما حالا نه تنها میزبانی به ایران بازنگشت بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک زورگویی آشکار، فوتبال ایران را مجبور کرده در زمینی با تیم های عربستانی بازی کند که در آن قدرت سعودی ها و تماشاگرانشان بسیار بیشتر از ایرانی ها هستند.


انتهای پیام/1404

منبع: فردا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان