۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حمایت از خانه مطبوعات و تاسیس خانه هنرمندان در دستور کار شهرداری است
کد خبر: ۲۷۱۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

حمایت از خانه مطبوعات و تاسیس خانه هنرمندان در دستور کار شهرداری است

شهردار قزوین گفت: طرح تاسیس و حمایت از خانه هنرمندان و فراهم نمودن محلی مناسب برای خانه مطبوعات با امکانات مرتبط با نیازهای آن که شایسته اهالی رسانه باشد در دستور کار قرار دارد.

حمایت از خانه مطبوعات و تاسیس خانه هنرمندان در دستور کار شهرداری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی صفری، شهردار قزوین در دیدار اعضای هیئت مدیره‌ی خانه‌ی مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی یک جامعه شفاف، وجود مطبوعات و رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مستقل هستند؛ چراکه هر چقدر به تیغ تیز نقد نزدیک باشیم از شمشیر فساد دور خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به وجود فضای مجازی و رسانه‌های نوین شکل گرفته در جامعه، موضوعی در کشور باقی نمانده است که از شفافیت رسانه ای برخودار نباشد.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند عامل استقبال جامعه از مطبوعات گردد این است که مردم احساس کنند مطبوعات ما استقلال لازم را برای نشر و توزیع اخبار دارند؛ چراکه لازمه داشتن یک جامعه شفاف نیز همین موضوع مهم است.

شهردار قزوین با بیان اینکه نگاه شهرداری به مطبوعات سیاسی نیست، گفت: سیاست شهرداری قزوین این است که مطبوعات باید به نقد جامعه بپردازند و مشکلات شهرداری را هم بیان کنند.

وی با اشاره به توزیع آگهی‌ها عنوان کرد: توزیع آگهی‌ها برای دوره‌های مختلف شهرداری همیشه جزو چالش‌ها بوده است؛ اما شهرداری قزوین در این تلاش است تا در کنار خانه مطبوعات استان قزوین باشد و به نقش حمایتی خود عمل کند.

صفری بیان کرد: شهرداری قزوین آماده همکاری در حوزه‌های مرتبط با خانه مطبوعات استان قزوین است؛ چراکه نگاه این دوره شهرداری و شورای شهر قزوین این است که شهرداری یک سازمان صرفا عمرانی نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی و البته فرهنگی است.

شهردار قزوین عنوان کرد: شهرداری قزوین در تلاش است تا علاوه بر اینکه در حوزه‌های سخت افزاری مانند ساختن پل و بلوار فعالیت داشته باشد؛ در حوزه نرم افزای مانند فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی نیز بتواند ایفای نقش کند.

صفری با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی در راس برنامه‌های شهرداری قزوین قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری به دنبال این است که در کنار مردم باشد و بتواند در حوزه‌های زیر ساختی فرهنگی فعالیت جدی داشته باشد.

این مسئول با اشاره سوابق و فعالیت‌های رسانه ای خویش به راه اندازی خانه‌های خبر در دوران قبلی حضورش در شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش مجموعه شورا و شهرداری در این دوره حمایت از نهادها و تشکل‌های فرهنگی و هنری است و در همین راستا طرح تاسیس و حمایت از خانه هنرمندان و فراهم نمودن محلی مناسب برای خانه مطبوعات با امکانات مرتبط با نیازهای آن که شایسته اهالی رسانه باشد در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان