۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۱۸ درصدی داوطلبان اهدای خون در قزوین
کد خبر: ۲۷۱۵۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

افزایش ۱۸ درصدی داوطلبان اهدای خون در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش ۱۸ درصدی داوطلبان اهدای خون در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۸ درصدی داوطلبان اهدای خون در قزوین
محمد حسین برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت اهدای خون اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و قرار گرفتن در فصل زمستان، معمولا تعداد مراجعان اهدای خون با كاهش نسبي مواجه می‌شود؛ اين در حالي است كه نياز به خون و فرآورده‌هاي خوني هميشه وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس از مردم نوع دوست استان دعوت می‌شود؛ با توجه به ضرورت تامين خون مورد نياز بيماران، با همراه داشتن كارت شناسايي ملي از ساعت 8 صبح الي 8 شب به انتقال خون قزوين مراجعه کنند.

رشد 14 درصدی اهدای خون
مدیرکل انتقال خون استان قزوین در ادامه با اشاره به آمار اهدای خون در 10 ماه نخست سال جاری بیان کرد: از اول فروردین ماه تا پایان دی ماه سال جاری 45708 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

وی افزود: این آمار در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته با 38623 نفر بیش از 18 درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: آمار اهداکنندگان خون نیز طی 10 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، نزدیک به 14 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در ده ماه نخست سال گذشته 28735 نفر خون اهدا کردند که در سال جاری این آمار به 32722 نفر رسیده است.

برادران با اشاره به آمار اهداکنندگان مستمر خون استان گفت: از 32722 نفر اهداکننده خون در ده ماه نخست سال جاری، 18513 نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند؛ اما در مدت مشابه سال گذشته 15547 نفر از اهداکنندگان مستمر، خون اهدا کردند.

برادران عنوان کرد: سال گذشته در این مدت 1935 نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار در سال جاری به 2267 نفر افزایش یافته است.

اهدای خون کارکنان لشکر 16 زرهی به مناسبت دهه مبارک فجر

وی با اشاره به اهدای خون کارکنان لشکر 16 زرهی استان قزوین به مناسبت دهه مبارک فجر بیان کرد: همزمان با پنجمین روز از دهه فجر بیش از 60 نفر از کارکنان پایور و وظیفه قرارگاه عملیات لشکر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین با حضور در اداره‌کل انتقال خون استان، خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: این امر خداپسندانه با هدف ترویج اهدای خون سالم و نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی انجام شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان