۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد
کد خبر: ۲۷۱۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای قزوین:

۱۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۱۷ میلیون و ۶۵۹ هزار تردد دی ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

۱۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد
افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رساند.

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی از ۴۶ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در دی ماه سال جاری ۱۷ میلیون و ۶۵۹ هزار ۲۵۸ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزادراه‌ها ۱۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۵۷ تردد معادل ۸۰ درصد کل تردد استان بوده است.

این مسئول بیان کرد: بیشترین میزان ترافیک در دی ماه سال جاری مربوط به اول دی ماه سال جاری بود، در این روز آزاد راه قزوین- آبیک «رفت و برگشت» با ثبت تردد ۱۰۷ هزار و ۱۲۵ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۵۳ تردد معادل ۱۶.۶ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه-بوئین زهرا و بالعکس با ۱۶۸ هزار و ۴۸۶ وسیله (معادل ۶۴.۵ درصد)، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

پیرنون بیان کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند» در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۳۳ وسیله نقلیه در ساعت بود؛ بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در دی ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- آبیک با ۱ هزار و ۹۶۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۹۰ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۷۷.۷ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت ۹۸.۸ کیلومتر درساعت مربوط به آزاد راه قزوین- رشت بوده است.

پیرنون عنوان کرد: در ماه گذشته تعداد ۶۱۸ هزار و ۴۳۱ خودرو معادل ۳.۵ درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و ۱۵.۸ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - آبیک با ۴۳۶ هزار ۹۲۴ وسیله نقلیه «معادل ۳۰.۹ درصد» بوده است.

برف روبی بیش از ۴۲ هزار کیلومتر باند در سطح محورهای
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در ادامه در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین گفت: با تلاش‌های شبانه روزی راهداران این اداره کل و دستگاه‌های خدمات رسان تمامی راه‌های اصلی، فرعی بازگشایی شده و تردد در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی استان جریان دارد.

پیرنون همچنین در مورد بازگشایی راه‌های روستایی استان بیان کرد: با توجه به ۷۲ ساعت عملیات راهداری صورت گرفته ۲۶۰ راه‌ روستایی در سطح استان که در اثر بارش اخیر برف بسته شده بود به طور کامل بازگشایی شده و تردد در آنها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در طول ۳ روز عملیات راهداری در سطح محورهای مواصلاتی استان بیش از ۱۳ هزار تن ماسه و نمک استفاده شده و در۴۲۲۵۰ کیلومتر باند از سطح جاده های استان برف روبی صورت گرفته است.

پیرنون عنوان کرد: از آغاز اجرای عملیات راهداری زمستانی در سال جاری ٣٠٠ نفر از پرسنل راهداری استان قزوین به صورت شبانه روزی و با استفاده از ۲۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در ۲۴ راهدارخانه استان مستقر و در قالب ۳۰ اکیپ، عملیات راهداری را در جاده‌های استان صورت دادند.

وی افزود: از ساعات اولیه آغازش بارش برف راهداران با استقرار در محورهای استان اقدام به ایمن‌سازی جاده‌ها از طریق نمک‌پاشی و برف روبی و همچنین امدادرسانی به هموطنان در راه کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان