۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک ما هستند/ دفاع از منافع ملی با موشک
کد خبر: ۲۷۱۵۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

سردار سلامی:

ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک ما هستند/ دفاع از منافع ملی با موشک

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک دفاعی ماست و‌ بهترین استراتژی درگیری با دشمن در دوردست است.

ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک ما هستند/ دفاع از منافع ملی با موشک
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی "تیتر امشب" اظهار داشت: توان مقابله با بزرگترین تهدیدات و بزرگترین دشمنان یعنی آمریکا را داریم و در جنگ متوجه شدیم هیچ‌گونه متحد متعهدی نداریم.

وی افزود: ما باید با تکیه بر ظرفیتهای درونی خود تولید قدرت کنیم و باید پیروز شویم.
سلامی ادامه داد: تمام نقاط قوت جبهه متحد استکباری را بررسی کرده‌ایم. برآورد دقیقی از قوتها و ضعفهای دشمن به‌دست آورده‌ایم. ما از تمام توان هوایی و دریایی آمریکا در اطراف کشورمان آگاه هستیم.
وی تصریح کرد: ما گزینه نظامی را چه دشمن روی میز قرار می‌داد چه زیر میز، برای خود یک واقعیت می‌دانستیم. 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما باید برای شکست دادن ناوهواپیمابر آمریکایی راه‌حلی پیدا می‌کردیم ولی راهش ساختن ناوهواپیمابر مثل آمریکایی‌ها نبود لذا با دقت‌افزایی در موشکهای بالستیک فهمیدیم بتوانیم قبل از رسیدن ناو به برد عملیاتی هواپیماهایش آن را هدف قرار دهیم.
وی افزود: در این راه تستهای ناموفق زیادی را پشت سر گذاشتیم و این‌قدر این کار را ادامه دادیم تا به موفقیت رسیدیم.
سلامی تأکید کرد: امروز به فناوری پهپادی رسیدیم که ارکیو170 آمریکایی را نه‌تنها مهندسی معکوس بلکه آن را بهینه‌سازی می‌کنیم.
وی گفت: پهپادهایی تولید کرده‌ایم با مداومت پروازی 36 و 48 ساعت و برد هزاران کیلومتر که قادر است با حمل سلاح عملیات نظامی انجام دهد و رادارگریز است.
سلامی اظهار داشت: با مقامات عالی یکی از قدرتهای فناوری چند ماه پیش صحبت می‌کردم وقتی به یکی از مکانهای تولیدی ما رفته بود گفت "شما در حال تشکیل تمدن بزرگ هستید"، این اعتراف قدرتهای بزرگ است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی در آبهای جنوب رزمایش داشتیم پرنده‌های رادارگریز دشمن توسط رادارهای بومی خودمان کشف شد و فراری داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند پرتاب اولین گلوله و شلیک اولین موشک یک جنگ پایان‌ناپذیر را به‌دنبال دارد لذا تا حالا دست به گزینه نظامی نزده است.
سلامی تصریح کرد: ما در سطح استراتژیک دفاعی و ‌در سطح راهبردی تهاجمی هستیم، ما می‌توانیم تمام پایگاه‌های دشمن را در منطقه تحت ضربات سنگین و دایمی قرار دهیم و با دشمن در دریا در هر سطحی مقابله کنیم.
وی گفت: شهرهای موشکی سپاه مکانهای بسیار امنی در مقابل تهاجمات دشمن در سطح متعارف و غیرمتعارف و ناشناخته و بسیار زیادند. 
سلامی ادامه داد: همه موشکهای ما در شهرهای موشکی نیست و در آن واحد قادریم شلیکهای بسیار زیادی را در انواع مختلف داشته باشیم که قابل مقابله نیستند.
جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما بسته متنوعی از قدرت دفاعی داریم و موشک یکی از آنهاست و ما با موشک از منافع و کرامت ملت دفاع می‌کنیم.
سلامی گفت: ملت ایران حتماً دوست ندارند که ایران مرکز تهاجم دشمنان باشد لذا همه این کشورها که الآن در منطقه با دشمن درگیر هستند میدان امنیت استراتژیک ما هستند. شاید غیرعاقلانه‌ترین تفکر این است که کشوری دامنه امنیت خود را محدود به مرزهای کشورش ببیند.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: امروز ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک دفاعی ماست و‌ بهترین استراتژی درگیری با دشمن در دوردست است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان