۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین حمایتی از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان نمی‌شود/ پخش پادکست "تا آسمان هشتم" از رادیو قزوین
کد خبر: ۲۷۱۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

کارگردان رادیو پویش:

حمایتی از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان نمی‌شود/ پخش پادکست "تا آسمان هشتم" از رادیو قزوین

کارگردان رادیو پویش با بیان اینکه حمایت چندانی از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان نمی‌شود، گفت: پادکست "تا آسمان هشتم" که در این گروه تولیده شده از رادیو قزوین پخش شده است.

حمایتی از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان نمی‌شود/ پخش پادکست "تا آسمان هشتم" از رادیو قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ تیم هنری رادیو پویش از سال 94 در قالب گروه رادیویی، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرده است.

شایان امانی جنتی که دانشجوی کارشناسی رشته علوم سیاسی، طراح رابط کاربری، برنامه‌نویس سایت و علاقمند به گرافیک و کارگردانی رادیویی است و در حال حاضر سرپرستی و کارگردانی تیم هنری رادیو پویش را برعهده دارد در گفت‌وگویی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین به اهداف تشکیل این گروه اشاره می‌کند.

وی می‌گوید: این گروه از ۵ عضو مرکزی و بیش از ۱۵ عضو دیگر که به عنوان همکاران پروژه‌ای در مجموعه فعالیت می‌کنند تشکیل شده و تولید محصولات صوتی با محتوای فرهنگی و اجتماعی جزو اهداف اصلی ماست.

کارگردان این گروه ادامه می‌دهد: اکثر اعضای این تیم جوانان مستعد قزوینی هستند و این مجموعه تمام تخصص‌های لازم در زمینه‌های گویندگی، نویسندگی، اجرا، صدابرداری، نمایشنامه‌خوانی، میکس و مستر و طراحی گرافیک برای تولید یک پادکست کامل را داراست.

امانی به آثار تولید شده در این گروه هنری اشاره و اظهار می‌کند: تیم رادیو پویش در ابتدا به فراخور هدف اصلی تیم، شروع به تولید پادکست‌های فرهنگی و اجتماعی در غالب موضوعاتی چون گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره)، گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نکوداشت میلاد با سعادت امام رضا (ع) تحت عنوان " تا آسمان هشتم "، پادکست نوروز، پادکست اجتماعی شیفت شب، ویژه برنامه شب یلدا و تعدادی پادکست ادبی، کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 15 اثر در تیم رادیو پویش تولید شده، تصریح می‌کند: پادکست سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از برنامه‌های در دست تولید تیم رادیو پویش است که به زودی در کانال این گروه منتشر خواهد شد.

کارگردان رادیو پویش به برنامه‌های آینده این تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: تقویت و افزایش نیروی انسانی متخصص، شناساندن بیش از پیش تیم و کسب حمایت مردمی جهت قوت قلب و دلگرمی اعضای مجموعه برای تولید برنامه‌های پربارتر از برنامه‌های پیشروی این گروه فرهنگی است.

امانی درخصوص حمایت‌های صورت گرفته، بیان می‌کند: در ابتدای تشکیل تیم، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امام خمینی (ره) حامی تولید پروژه‌هایی که به سفارش این معاونت تولید می‌شد بود اما در ادامه راه پیشنهادات تیم رادیو پویش برای تولید پادکست های متنوع فرهنگی با بی میلی و تا حدودی کم لطفی مواجه شد که باعث کاهش انگیزه این تیم برای ادامه فعالیت‌ها با معاونت فرهنگی و اجتماعی شد.

وی ادامه می‌دهد: تیم رادیو پویش نخستین تیم رادیویی این دانشگاه است که با انگیزه همکاری در پیشبرد اهداف فرهنگی شروع به فعالیت‌های دانشجویی کرد اما متاسفانه حمایت چندانی در جهت تقویت این دغدغه فرهنگی دانشجویان صورت نپذیرفت.

این دانشجو اضافه می‌کند: مدت‌ها پیش قول‌هایی در جهت خرید تجهیزات و حمایت‌های مالی و معنوی داده شد که تاکنون عملی نشده و برنامه‌ تیم رادیو پویش با هزینه‌های شخصی تولید می‌شود و خواسته ما از متولیان و فرهنگی در اختیار قراردادن امکانات مناسب برای تولید برنامه‌های رادیویی و حمایت مادی و معنوی از این مجموعه دانشجویی می‌باشد.

امانی با بیان اینکه البته پادکست "تا آسمان هشتم" که در تیم رادیو پویش تولید شده بود به مناسبت میلاد امام رضا ( ع ) در رادیو قزوین پخش شد، اظهار می‌کند: علاقه و فعالیت گروه در این زمینه به سال‌ها قبل بازمی‌گردد چراکه من و 2 عضو دیگر تیم، در دوران دبیرستان با شرکت در مسابقات رادیویی در سطح دانش آموزان استان با تولید پادکست‌هایی تحت عنوان "رادیو جوانه‌ها" در دو سال متوالی مقام‌های نخست استانی و منطقه‌ای را کسب کرده‌ایم.

کارگردان تیم رادیو پویش به استقبال مردم از تولیدات فرهنگی این گروه اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به جدید بودن سبک کار، پادکست‌هایی که در مناسبت‌های مختلف در فضای مجازی مرتبط با دانشگاه منتشر می‌شد نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می‌کرد و باعث می‌شد تا انگیزه و اشتیاق گروه برای ادامه کار بیشتر شود.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه فرهنگی استان قزوین جای خالی پادکست های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به شدت حس می شود و تا حد زیادی جای کار دارد.

امانی اضافه می‌کند: در ارگان ها و سازمان‌های مختلف ظرفیت بالایی برای تولید چنین برنامه‌هایی وجود دارد اما دریغ از تولید یک پادکست تاثیرگذار و فراگیر؛ تیم رادیو پویش با گروه جوان و مستعد خود ایده‌های بسیاری در جهت پر کردن این خلع دارد که اثرگذاری این ایده‌های ناب و خلاق و اجرایی شدن آن‌ها نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی متولیان فرهنگی و رسانه‌ای استان است.

کانال تلگرامی گروه رادیو پویش با آدرس https://t.me/radio_pooyesh و صفحه اینستاگرامی radio_pooyesh منتظر حضور گرم و حمایت‌های معنوی همشهریان و هموطنان عزیز است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان