۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طرح ملی رصد آسیب‌های اجتماعی آغاز شد
کد خبر: ۲۷۱۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون بهزیستی قزوین خبر داد:

طرح ملی رصد آسیب‌های اجتماعی آغاز شد

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح ملی سامانه رصد آسیب های اجتماعی در استان قزوین خبر داد.

طرح ملی رصد آسیب‌های اجتماعی آغاز شد
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، از اجرای طرح ملی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه خواهان همکاری مردم با پرسشگران اداره‌کل بهزیستی هستیم.

وی گفت: این طرح از طرف سازمان بهزیستی کشور همزمان با سایر استان‌ها برای تحلیل وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین‌زهرا و ۹ روستای تابعه در حال برگزاری است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین افزود: پرسشگران بهزیستی در ساعت مشخصی از روز در محله‌ها، اماکن عمومی و معابر حضور می‌یابند و گروهای سنی متفاوتی را تحت پوشش برنامه پرسشگری قرار می‌دهند.

غلامرضایی با بیان اینکه پرسشگران این طرح دارای کارت شناسایی معتبر از اداره‌کل بهزیستی استان هستند، عنوان کرد: امیدواریم که مردم قزوین در این امر خطیر ما را یاری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۶۶ سؤال در زمینه آسیب‌های اجتماعی، ویژگی‌های فردی و نظرات مردم در خصوص مسائل اجتماعی برای پاسخگویی طراحی شده که گروهای مختلف از نظر سنی و جنسیت را پوشش می‌دهد.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد این طرح ملی، ایجاد سامانه‌ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب‌های اجتماعی و روند کاهشی یا افزایشی آن‌ها در هر شهرستان و استان است.

وی در پایان گفت: رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل سبب شناختی آن‌ها در سطح کشور این امکان را به برنامه‌ریزان اجتماعی می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب‌تری را برای پیشگیری و کنترل‌ آسیب‌های اجتماعی طراحی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان